  • 1. Data: 2018-12-09 20:20:50
    Temat: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    http://powertorque.cba.pl/

    Dawno nie było tematu :)

    W ramach pierwszych kroków w JavaScripcie przygotowałem stronę www, na
    której można sobie w czasie rzeczywistym modyfikować wykres "z hamowni" i
    oglądać jak jeden parametr wpływa (i wynika) z drugiego.

    Krótka instrukcja:
    - niebieski to wykres momentu
    - czewony to moc
    - punkty można przeciągać zmieniać ich wartość
    - można dodawać nowe punkty przez kliknięcie (dodaje się punkt na wykresie
    momentu, punkt na wykresie mocy doda się automatycznie)
    - dwuklik na dowolnym punkcie kasuje go

    Jakby były jakieś uwagi co do działania strony, błędy, pomysły i uwagi -
    zachęcam do dzielenia się i dyskusji.

    Jeśli ktoś widzi błąd, proszę też o podanie przeglądarki jakiej używa.

  • 2. Data: 2018-12-09 22:51:44
    Temat: Re: Moc i moment obrotowy http://powertorque.cba.pl/
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-09 20:20, Tomasz Pyra wrote:
> [...]
    > zachęcam do dzielenia się i dyskusji.
    >
    > Jeśli ktoś widzi błąd, proszę też o podanie przeglądarki jakiej używa.

    A na jakich sprawdzałeś?

  • 3. Data: 2018-12-09 23:14:10
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 9 Dec 2018 22:51:44 +0100, kk napisał(a):

    > A na jakich sprawdzałeś?

    Chrome i IE na Windows 10.

    Na komórce Chrome wiem już że nie działa, bo przesuwanie po ekranie
    dotykowym nie generuje zdarzeń charakterystycznych dla myszy.

    W Firefox też już dostałem sygnał, że nie działa - ale tu chyba wiem o co
    chodzi i może za chwilę to naprawię.

  • 4. Data: 2018-12-09 23:38:19
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-09 o 23:14, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > dotykowym nie generuje zdarzeń charakterystycznych dla myszy.
    >
    > W Firefox też już dostałem sygnał, że nie działa - ale tu chyba wiem o co

    FGirefox 59.0.1/x64 na Win7/x64 - działa prawidłowo.

    Dzięki za linka, przyda się :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2018-12-09 23:56:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-09 o 20:20, Tomasz Pyra pisze:
    > http://powertorque.cba.pl/
    >
    > (...)
    > Jeśli ktoś widzi błąd, proszę też o podanie przeglądarki jakiej używa.

    Nie tyle błąd, co nieoczekiwane dane.

    https://zapodaj.net/cb340a498fa0e.jpg.html

    Można by w skrypcie zrobić warunek na monotoniczność ciągu punktów, aby
    nie wyszło na wykresie, że silnik ma równocześnie dwa momenty lub dwie
    moce. Ale to chyba wina niejakiego Piotrusia Beziera ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2018-12-10 00:05:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 9 Dec 2018 23:56:05 +0100, Adam napisał(a):

    > Można by w skrypcie zrobić warunek na monotoniczność ciągu punktów, aby
    > nie wyszło na wykresie, że silnik ma równocześnie dwa momenty lub dwie
    > moce. Ale to chyba wina niejakiego Piotrusia Beziera ;)

    Zdecydowanie to "wina Beziera" bo same punkty są sortowane, poszukam czy da
    się go tam jakoś przekonać chociaż żeby zawracał trochę ciaśniej, bo sama
    wizualizacja jest z zewntrznej biblioteki chart.js

  • 7. Data: 2018-12-10 00:55:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Komu i do czego to jest potrzebne?

  • 8. Data: 2018-12-10 11:32:58
    Od: j...@g...com

    W dniu poniedziałek, 10 grudnia 2018 00:55:36 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Komu i do czego to jest potrzebne?

    Potrzebne dla większości "onetowych" forumowiczów, którzy nijak nie łączą ścisłej
    zależności pomiędzy momentem obrotowym a mocą, a tylko wypisują dyrdymały o
    "niutkach" w ich turbodieslach.

  • 9. Data: 2018-12-10 14:03:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-10 o 11:32, j...@g...com pisze:

    > Potrzebne dla większości "onetowych" forumowiczów, którzy nijak nie łączą ścisłej
    zależności pomiędzy momentem obrotowym a mocą, a tylko wypisują dyrdymały o
    "niutkach" w ich turbodieslach.

    Oraz standardowe rozmowy w rodzaju: jak to możliwe, że ciągnik (albo
    terenówka) z dizlem małej mocy, ale dużym momencie pociągnie "coś
    ogromnego", a autko z silnikiem benzynowym dużej mocy ale o niewielkim
    momencie już nie potrafi.
    Albo które auto (i dlaczego z dizlem) lepiej przyśpiesza.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2018-12-10 19:17:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czy po przeprowadzeniu rozmow i popatrzeniu na wykres cos sie zmienia? Na przyklad
    auto z duzym silnikiem benzynowym zaczyna lepiej ciagnac?