  • 1. Data: 2017-01-02 16:45:03
    Temat: Modyfikowany sinus.
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    Dzien dobry,

    Czy z taniej przetwornicy 12V -> 230V, dostarczającej tzw.
    modyfikowanego sinusa mogę zasilać równie tanią pompę, w której
    znajduje się nie silnik, a elektromagnes szarpiący membranę?

    Podejrzewam ze pompa będzie się bardziej nagrzewać prądami indukowanymi
    przez wyższe harmoniczne, ale jest to pompa zanurzeniowa, więc mająca
    chłodzenie.

    Co myślicie?

    Andrzej S.

  • 2. Data: 2017-01-02 17:02:27
    Temat: Re: Modyfikowany sinus.
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2017-01-02 o 16:45, Andrzej S pisze:
> [...]
    >
    > Podejrzewam ze pompa będzie się bardziej nagrzewać prądami indukowanymi
    > przez wyższe harmoniczne, ale jest to pompa zanurzeniowa, więc mająca

    A takiej pompie nie wystarczyłby prostokąt, skoro ona właściwie to jest
    tłokowa? Podaj linka do specyfikacji pompy, bo nie mam sinusa do
    zasilenia szklanej kuli.

  • 3. Data: 2017-01-02 17:13:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej S" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Podejrzewam ze pompa będzie się bardziej nagrzewać prądami
    >indukowanymi przez wyższe harmoniczne, ale jest to pompa

    Problem moze byc mniejszy niz sie wydaje, bo te harmoniczne w tym
    przypadku jakby mniej istotne.

    Nawiasem mowiac to podlaczylem niedawno wentylator pod UPS ...
    dzialal, temperatury nie sprawdzalem, ale buczał przy tym znacznie
    mocniej niz na sinusoidzie.

    J.

  • 4. Data: 2017-01-02 17:24:35
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    > A takiej pompie nie wystarczyłby prostokąt, skoro ona właściwie to jest
    > tłokowa? Podaj linka do specyfikacji pompy, bo nie mam sinusa do
    > zasilenia szklanej kuli.

    Prosze bardzo. Tu jest oryginał:
    http://www.ooo-comfort.com/elektronasosy_malysh

    Allegro: "pompa membranowa"

    --
    A S

  • 5. Data: 2017-01-03 09:27:49
    Od: Tester <n...@v...pl>

    On 2017-01-02 17:02, Tomasz Wójtowicz wrote:
> [...]
    W takich pompach często układ mechaniczny jest dostrajany do
    częstotliwości prądu w sieci, więc sprawdź, czy daje 50 Hz. To może być
    bardziej istotne.
    Tester

  • 6. Data: 2017-01-03 09:28:04
    Od: Tester <n...@v...pl>

  • 7. Data: 2017-01-03 11:16:24
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    bedzie dzialac przed kilku laty wypompowalem oczko na dzialce4 wlasnie
    zestawem AUTO przetwornica 600W chinczyk i pompa zanurzeniowa 490W.

  • 8. Data: 2017-01-03 14:07:38
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2017-01-03 11:16, LeonKame pisze:
    > bedzie dzialac przed kilku laty wypompowalem oczko na dzialce4 wlasnie
    > zestawem AUTO przetwornica 600W chinczyk i pompa zanurzeniowa 490W.

    Ale pompa z elektromagnesem czy z silnikiem?
    --
    A S

  • 9. Data: 2017-01-04 16:14:06
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    http://allegro.pl/pompa-do-wody-brudnej-i-czystej-za
    nurzeniowa-495w-i6530471290.html

    wlasnie taka nieweim co ja napedzalo

  • 10. Data: 2017-01-04 18:55:36
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2017-01-04 16:14, LeonKame pisze:
    > http://allegro.pl/pompa-do-wody-brudnej-i-czystej-za
    nurzeniowa-495w-i6530471290.html
    > wlasnie taka nieweim co ja napedzalo

    Wlasnie o taka pompe mi chodzi :)