  • 1. Data: 2016-12-30 17:25:26
    Temat: usb -> rs232
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    gdzie można kupić MARKOWY konwerter USB na RS,
    ale... z damską wtyczką DB9?

    czy Ktoś może spotkał się z takim przypadkiem,
    że po dołączeniu przejściówki do takiego konwertera tylko z męskim
    gniazdem rs przejśiówki na damską, urządzenie nie chciało się
    programować, mimo że przy zwarciu 2 z 3 putty pokazuje komunikację?

  • 2. Data: 2016-12-30 23:15:23
    Temat: Re: usb -> rs232
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-12-30 o 17:25, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU pisze:
    > gdzie można kupić MARKOWY konwerter USB na RS,
    > ale... z damską wtyczką DB9?

    Zastosuj DB9F/DB9F

> [...]
    > gniazdem rs przejśiówki na damską, urządzenie nie chciało się
    > programować, mimo że przy zwarciu 2 z 3 putty pokazuje komunikację?

    Obrócone kable?

    Przejściówka emuluje "komputerowy" RS, a komputerowe DB9 dla RS zawsze
    było męskie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2016-12-31 13:44:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-30 17:25, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU wrote:
    > gniazdem rs przejśiówki na damską, urządzenie nie chciało się
    > programować, mimo że przy zwarciu 2 z 3 putty pokazuje komunikację?

    Tanie przelotki RS mają tylko +-5V zamiast +-12V. Wiele urządzeń
    zaprojektowanych kiepsko nie będzie z tym działać, szczególnie starszych.

  • 4. Data: 2016-12-31 14:23:44
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Tanie przelotki RS mają tylko +-5V zamiast +-12V. Wiele urządzeń
    > zaprojektowanych kiepsko nie będzie z tym działać, szczególnie starszych.

    Akurat +-5V byłoby OK, ale one mają od zera do +5V.
    +-5V i tak wymagałoby pomp ładunkowych, więc korzyść cenowa żadna. A
    urzadzenia działające z tymi poziomami nie są wcale lepiej
    zaprojektowane, tylko działają pomimo niespełniania standardów przez
    źródło. W sumie to dziwne, że odbiorniki nie sygnalizują napięcia poza
    zakresem, co oznaczałoby brak dołączonego nadajnika.

    Pozdrawiam

    DD

  • 5. Data: 2016-12-31 15:47:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-31 14:23, Dariusz Dorochowicz wrote:
    > Akurat +-5V byłoby OK, ale one mają od zera do +5V.
    > +-5V i tak wymagałoby pomp ładunkowych

    Przeszło przez moje lapska ze 20 różnych typów przelotek USB<->RS232.
    Mniej więcej w granicy 8-5 lat temu. W wielu było wiele interesujacych
    problemów (np. ostrość zboczy albo podmienione identyfikatory USB aby
    korzystać z jakiegoś dziadowskiego sterownika mimo ze to jakiś typowy
    scalak)

    Żadna nie miała 0-5V.

    Prawie wszystkie miały +-5V (jak widać za mało, szczególnie jak idiota
    zrobil dziadowski komparator na wejściu na tranzystorze i mu nie
    dzialało w takim zakresie, choc powinno od +-3V).

    Dwa miały więcej, troche poniżej -+10V. Były duże i markowe, choć nie
    pamiętam już producentów.

    Być może się coś zmieniło, ale jakoś miesiąc temu kupiłem taką super
    tanią przelotkę i ma jednak +-5V. Myśle że jakąś pompkę tam wstawili, w
    tych przezroczystych widac w śordku zastanawiająco duzo kondensatorów.

  • 6. Data: 2016-12-31 17:22:58
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

> [...]
    > zrobil dziadowski komparator na wejściu na tranzystorze i mu nie
    > dzialało w takim zakresie, choc powinno od +-3V).

    No to dość przyzwoicie

    > Dwa miały więcej, troche poniżej -+10V. Były duże i markowe, choć nie
    > pamiętam już producentów.

    +-5V to jest bardzo przyzwoite napięcie, natomiast na pewno problemem
    może być w tych przejściówkach kwarc lub raczej układ zegara (bo kwarcu
    wcale mieć nie musi jak widać z FT232R). Takie napięcia mam z MAXa3232 i
    jakoś problemów z tym nie mam.

    > Być może się coś zmieniło, ale jakoś miesiąc temu kupiłem taką super
    > tanią przelotkę i ma jednak +-5V. Myśle że jakąś pompkę tam wstawili, w
    > tych przezroczystych widac w śordku zastanawiająco duzo kondensatorów.

    No to widać nie tak całkiem tanią :) Taniej byłoby z przeprogramowanym
    układem USB/UART bez kwarcu i klonu MAXa.

    Szczęśliwego Nowego Roku

    Pozdrawiam

    DD

  • 7. Data: 2016-12-31 17:49:49
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 30 grudnia 2016 17:25:36 UTC+1 użytkownik niepełnosprawny
    intelektualnie 'POPIS/EU napisał:
    > gdzie można kupić MARKOWY

    Co to jest 'markowy' ? Gdzie? Skoro tu gitarę zawracasz, to chyba znasz takie coś jak
    google.. "markowe" powinny być łatwo znajdowalne.

    > ale... z damską wtyczką DB9?

    Damska wtyczka??!! Weź tu pederasto nie zawracaj gitary. Wsadź se do kontaktu.

  • 8. Data: 2016-12-31 18:54:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dariusz,

    Saturday, December 31, 2016, 2:23:44 PM, you wrote:

> [...]
    > źródło. W sumie to dziwne, że odbiorniki nie sygnalizują napięcia poza
    > zakresem, co oznaczałoby brak dołączonego nadajnika.

    Przy poziomie wykrywania ?3V jest wszystko OK

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2016-12-31 19:48:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-12-31 o 17:49, s...@g...com pisze:
> [...]
    >(...)
    >
    > Damska wtyczka??!! Weź tu pederasto nie zawracaj gitary. Wsadź se do kontaktu.

    No co Ty?
    Następny, który nie wie, że są wtyki i gniazda, a każde z nich może być
    zarówno w wersji męskiej, jak i żeńskiej?

    Najlepszego w '2017 :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2016-12-31 20:10:51
    Temat: Re: [OT] usb -> rs232
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-31 17:49, s...@g...com wrote:
    > Damska wtyczka??!! Weź tu pederasto

    Możesz tak w skrócie opisać ciąg myślowy który doprowadził Cię od dam do
    pederastów?

    > Wsadź se do kontaktu.

    Mniej szampana sugeruje.