  • 11. Data: 2011-02-03 19:24:39
    Temat: Re: Moje boje z Neti? czyli dlaczego niepotrzebnie kupi?em faks (wirtualny) :-)
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Do XP chyba nie ma, Microsoft wie lepiej :-),

    Co niby wie lepiej ? Jeszcze niedawno dokładnie tak działało jak powinno. Po
    ostatnich dodawaniach i odejmowania zer już niekoniecznie. Może MS znudził
    się tym ? I ja się znudziłem bo kiedyś mozolnie wprowadzałem kierunkowe nie
    po to by teraz stały się bezużyteczne.

  • 12. Data: 2011-02-03 19:27:25
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Ale zero tez mozna dolozyc recznie, albo skorzystac z automatu.

    A jużci, dodawałem ręcznie i co z tego? Ale tylko taka ciekawostka bez
    praktycznego znaczenia dla mnie - w pracy mam faks hardware'owy a z domu
    mogę obecnie słać faksy krajowe zasadniczo za darmo.

    Przemek

  • 13. Data: 2011-02-03 19:37:45
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik niusy.pl napisał:

> [...]

    > Może MS znudził się tym ? I ja się znudziłem bo kiedyś mozolnie
    > wprowadzałem kierunkowe nie po to by teraz stały się bezużyteczne.

    Nie marudź. Teraz na każdy normalny numer krajowy skądkolwiek w kraju
    kręci się 9 cyfr, a jedynym odstępstwem jest ewentualne "wyjście na
    miasto", ale to nie zależy akurat od planu numeracji.

    Przemek

  • 14. Data: 2011-02-03 20:21:18
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Feb 2011 20:24:39 +0100, niusy.pl wrote:
> [...]
    >ostatnich dodawaniach i odejmowania zer już niekoniecznie. Może MS znudził

    Nie, MS dziala po staremu. Tylko ze stare bylo dobre dawno temu,
    a teraz czasy sie zmienily, kierunkowych nie ma, a kreatura od tego
    pytania zaczyna :-)

    J.

  • 15. Data: 2011-02-03 22:20:51
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Nie, MS dziala po staremu. Tylko ze stare bylo dobre dawno temu,
    > a teraz czasy sie zmienily, kierunkowych nie ma, a kreatura od tego
    > pytania zaczyna :-)

    Może i jakaś poprawka do kreatury była, ale ja jakiś czas wyłączyłem na
    moim laptoku aktualizacje automatyczne, bo winda się zaczęła mulić
    niemożliwie :-).

    Przemek

  • 16. Data: 2011-02-04 07:38:47
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl>

    > Nie marudź. Teraz na każdy normalny numer krajowy skądkolwiek w kraju
    > kręci się 9 cyfr, a jedynym odstępstwem jest ewentualne "wyjście na
    > miasto", ale to nie zależy akurat od planu numeracji.

    Oj chłopie, i przez tę głupią zmianę teraz wszystkie wszystkie numery na
    szyldach, wizytówkach, książkach adresowych trzeba przepisać z
    +48(kier)lokalny x wewnętrzny na +48()kier+lokalny x wewn. Zwykła
    nieudolność i tyle.

  • 17. Data: 2011-02-04 07:42:23
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Nie, MS dziala po staremu. Tylko ze stare bylo dobre dawno temu,
    > a teraz czasy sie zmienily, kierunkowych nie ma, a kreatura od tego
    > pytania zaczyna :-)

    Jak się kiedyś zmieniło wybieranie kierunkowych czy cośtam to aktualizacja
    była ale teraz już nawet nie wiadomo jak miałaby wyglądać bo same numery
    zmieniły się.

  • 18. Data: 2011-02-06 01:21:47
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-02-04 08:38, niusy.pl pisze:

> [...]
    > szyldach, wizytówkach, książkach adresowych trzeba przepisać z
    > +48(kier)lokalny x wewnętrzny na +48()kier+lokalny x wewn. Zwykła

    Chłopie, ale ta zmiana była jakieś 7 lat temu. Przez ten czas szyldy już
    dawno zardzewiały, a wizytówki się skończyły. Więc po co płaczesz?

  • 19. Data: 2011-02-06 11:46:35
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

> [...]
    > szyldach, wizytówkach, książkach adresowych trzeba przepisać z
    > +48(kier)lokalny x wewnętrzny na +48()kier+lokalny x wewn. Zwykła

    Ile niby tych numerów podawano akurat w formacie +48(kier)? IMHO
    częstszym formatem było (0-kier)lokalny a w przypadku komórek to już w
    ogóle z zerem albo bez zera jak komu podleciało. Teraz wreszcie jest to
    ujednolicone.
    A poza tym, nieważne czy początek numeru jest zapisany jako (kier),
    (0-kier), +48(0)kier, +48(kier) czy +48(kier), bez problemu wiadomo, jak
    należy wykręcić całość.

    Prawdziwe zmiany to były wcześniej, gdy ujednolicano numery kierunkowe
    do 2 cyfr w 49 strefach, a w ramach stref wydłużano numery do 7 cyfr.

    Przemek

  • 20. Data: 2011-02-06 11:49:41
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Chłopie, ale ta zmiana była jakieś 7 lat temu. Przez ten czas szyldy już
    > dawno zardzewiały, a wizytówki się skończyły. Więc po co płaczesz?

    Niektóre szyldy nie rdzewieją tak szybko :-). Na sąsiednim osiedlu na
    ścianie wieżowca ciągle widnieje prastara reklama firmy budowlanej z
    Rzeszowa z nr telefonu (0-17)5cyfr a obok 6-cyfrowy numer faksu (bez
    kierunkowego).

    Przemek