  • Data: 2010-09-24 10:38:22
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: to <t...@a...xyz> szukaj wiadomości tego autora

    begin Wangog

    > Wytlumaczcie mi prosze dlaczego wszyscy i wszedzie podaja w 90% tylko
    > moc silnika wyrazona z KM?

    Bo ta wartość mówi relatywnie najwięcej o osiągach. W każdym razie o niebo
    więcej niż wartość momentu zmierzona na silniku.

    > Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
    > silnika, przyspieszenie

    To są bzdury powtarzane przez ignorantów. O przyspieszeniu mówi moment
    obrotowy, ale na kołach, a nie na silniku, a tak się akurat składa, że
    zbliżony moment obrotowy na kołach mają zwykle auta o podobnej mocy (na
    silniku).

    Elastyczność to z kolei dobre parametry silnika w dużym zakresie prędkości
    obrotowych, wbrew obiegowej opinii silnik mający duży moment obrotowy w
    zakresie 2000-3000 rpm absolutnie nie można nazwać "elastycznym".

    --
    ignorance is bliss