eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a moc › Re: Moment a moc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moment a moc
    Date: Mon, 27 Sep 2010 22:09:36 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 53
    Message-ID: <op.vjpjmacla6rut4@balthazar>
    References: <i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl>
    <4c9c5c02$0$27034$65785112@news.neostrada.pl> <i7hn0i$66s$1@news.onet.pl>
    <4c9c6027$0$21009$65785112@news.neostrada.pl> <i7hnrc$8hl$1@news.onet.pl>
    <i7ibck$9r3$1@news.task.gda.pl> <i7ihqr$es9$1@news.onet.pl>
    <i7otda$7o7$2@news.task.gda.pl>
    <s...@b...chello.pl>
    <i7pscn$7o7$5@news.task.gda.pl> <op.vjou4dzpa6rut4@koder>
    <i7q0o5$8ne$2@news.task.gda.pl> <op.vjoyvoywa6rut4@koder>
    <i7qm06$ja1$2@news.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83-142-216-87.via.zamek.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed; delsp=yes
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1285618176 2025 83.142.216.87 (27 Sep 2010 20:09:36 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 27 Sep 2010 20:09:36 +0000 (UTC)
    User-Agent: Opera Mail/10.62 (Win32)
    X-Antivirus: avast! (VPS 100927-1, 2010-09-27), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2313085
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 27-09-2010 o 19:56:18 Filip KK <n...@n...pl> napisał(a):

    >>>> W obu moich automatach (3.0TD i 2.0 benzyna) mocniejsze przyciśnięcie
    >>>> gazu (bez KD) redukuje bieg - jeśli obroty były niskie.
    >>>
    >>> A możesz powiedzieć w jakich autach?
    >>
    >> MB w124 (3.0) i r170 (2.0).
    >>
    > Nie jeździłem tymi autami, nie wiem.
    >
    > Raz tylko w życiu jechałem 124 z silnikiem 3 litrowym diesla i byłem
    > zażenowany tym, że tak automat w mercedesie szarpie podczas zmiany
    > biegów, wolałbym golfa II.

    Są i tacy, którzy przedkładają owce nad dziewczęta. Cóż, tylko im
    współczuć, jednym i drugim.

    [...]
    >> Jak miałem rozregulowane ASB, to też mi nie redukował. Ale to nie jest
    >> normalne
    >> zachowanie i nawet w WIS (instrukcje serwisowe) jest opis jak to
    >> wyregulować.
    >>
    > Powiedzieć Ci coś jak działa u mnie automat?
    > Jak wciskam pedał gazu do końca (bez KD), to idzie mocno i zdecydowanie.
    > Jak wcisnę w momencie gdy rozkręca KD to nie redukuje w ogóle, tak jakby
    > KD nie działało. Czyli nie pozwala mu zmienić biegu.
    >
    > Czyli tak.. Jadę sobie na II biegu... Wciskam gaz do dechy (bez KD),
    > auto wyrywa jak oszalałe do przodu, zmienia bieg na III, potem na IV,
    > potem na V. Czyli co? Jaki z tego wniosek?

    Że downshift Ci nie działa. Albo też po prostu trollujesz. Załóżmy na razie
    pierwszy wariant. :>

    Weź wyjedź sobie tą bryką na ulicę, rozpędź ją do jakichś 50kmh i zobacz,
    jaki masz bieg i obroty. Po chwili powinny to być gdzieś 4-5 i ~1krpm.
    Jeśli nie, to downshift nie działa.

    W tym momencie dociśnij gaz (bez KD). Jak nie zrzuci Ci z tej 4-5 na 2-3,
    to - dla odmiany - upshift nie działa. Oba przypadki są syndromem
    uszkodzenia
    gdzieś na linii od pedału gazu do sterowania skrzyni.

    Na deser możesz jeszcze zatrzymać go, i rozpędzić ile tam da radę z
    wciśniętym KD. Tu powinno Ci auto zmieniać biegi przed samym odcięciem.
    Jeśli będzie zmieniać wcześniej, to - niespodzianka - kickdown też nie
    działa.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: