eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a moc › Re: Moment a moc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
    nv.de!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!74.125.46.134.MISMATCH!postnews.google.co
    m!a15g2000yqm.googlegroups.com!not-for-mail
    From: "arek.pp" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moment a moc
    Date: Mon, 27 Sep 2010 13:21:54 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 59
    Message-ID: <b...@a...googlegroups.com>
    References: <i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl>
    <a...@q...googlegroups.com>
    <4c9e64ea$0$27040$65785112@news.neostrada.pl>
    <4ca05cc8$0$22806$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 88.220.162.107
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1285618914 8940 127.0.0.1 (27 Sep 2010 20:21:54 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Mon, 27 Sep 2010 20:21:54 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: a15g2000yqm.googlegroups.com; posting-host=88.220.162.107;
    posting-account=4KNUIAoAAADyLsuQvAVTd6_iMlNFN0rx
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR
    2.0.50727; .NET CLR 1.1.4322),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2313087
    [ ukryj nagłówki ]

    On 27 Wrz, 10:58, Yans van Horn <y...@n...spam> wrote:
    > On 2010-09-25 23:08, Yans van Horn wrote:
    >
    > > On 2010-09-24 21:57, arek.pp wrote:
    > >> - silniki benzynowe niedoładowane i turbodiesle o takich samych mocach
    > >> maja max.przyspieszenia i predkosci maks. identyczne, poniewaz przy
    > >> tych warunkach jazdy uzywa się ostatnich ~40-30 procent uzytecznych
    > >> obrotów, gdzie iloczyn momentu i obrotów jest podobny (nałóż na siebie
    > >> wykresy mocy silnika TD i benzyny O PODOBNYCH MOCACH)
    >
    > > To niestety nie jest prawda. Przykład pewnego silnika (odczytane z
    > > wykresu z hamowni) pokaże, że przyśpieszająć (biegi: 2->3, 3->4, 4->5,
    > > 5->6) nie zejdę poniżej 95% maksymalnej mocy.
    > > Przy 40% obrotów max ma już 60% maksymalnej mocy.
    >
    > > Pokaż mi taki wykres silnika benzynowego. Mówimy o mocy +/- 200KM na
    > > kołach.
    >
    > Zapomniałem dodac: nie jest to żaden rajdowy silnik. Ot, ze zwyklego
    > cywilnego samochodu.
    >
    > --
    > pozdrawiam,
    > Marcin 'Yans' Bazarnik

    W skrócie chodzi mi o to, że przy wykorzystywaniu max. przyspieszen
    uzywamy obrotów uzytecznych mniej wiecej na 70-100 procent, gdzie
    iloczyn momentu i obrotów dla turbodiesla /turbobenzyny/ oraz dla
    wlnossacej benzyny jest taki sam - gdy oczywiscie porównujemy silniki
    o zblizonych mocach. Natomiast przy "codziennym" uzywaniu niskich
    obrotów, zawsze turbo będzie górą. Tych wykresów jest pełno w
    necie....
    Gdyby porównać np Lancera: silnik benz 1.8 143 KM oraz volkswagenowski
    (montowany w mitsubishi) 2.0 D 140 KM to mamy:
    benzyna:
    2000 obr - 30 kW
    3000 obr - 45 kW
    4000 obr - 65 kW
    5000 obr - 90 kW
    6000 obr - 105 kW, potem spadek mocy

    diesel:
    2000 obr - 60 kW
    3000 obr - 90 kW
    4000 obr - 103 kW, potem spadek mocy

    Moim zdaniem, gdyby producenci umieszczali w danych technicznych moc
    (a nie moment, który mało nam mówi i sieje zamęt) dla np. 1/3, 2/3
    oraz maksymalnych obrotów (albo jeszcze "gęsciej"), łatwiej byłoby
    porównac parametry silników bez analizowania krzywych przebiegu
    momentu i mocy.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: