eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a moc › Re: Moment a moc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!ne
    wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl
    !news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: to <t...@a...xyz>
    Subject: Re: Moment a moc
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl>
    <4c9c637e$0$27027$65785112@news.neostrada.pl> <i7hod8$a0p$1@news.onet.pl>
    <s...@c...net>
    <s...@d...wkurw.org>
    <s...@c...net>
    <4c9e5a4c$0$22802$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@d...wkurw.org> <op.vjm04mzbh2iph9@evo>
    <s...@d...wkurw.org>
    <4c9f53df$0$20990$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@d...wkurw.org>
    <4c9f6ebe$0$27023$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@d...wkurw.org>
    X-No-Archive: Yes
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Date: 28 Sep 2010 00:37:54 GMT
    Lines: 39
    Message-ID: <4ca138e2$0$22813$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.52.166.102
    X-Trace: 1285634274 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22813 80.52.166.102:56164
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2313125
    [ ukryj nagłówki ]

    begin Robert Rędziak

    > Wielkrotnie powtórzona bzdura nie stanie się prawdą.

    To mogłoby być Twoje motto.

    >> Nikt takich wykresów nie robi, bo i po co, a wykresy mocy na kołach są
    >> w normalnym użyciu (głównie w usa).
    >
    > Bo tam nikt się nie trzepie estymowaną mocą na kole zamachowym. Bo jest
    > estymowana i nie przekłada się bezpośrednio na osiągi.

    Więc piszę właśnie o tym, który z wykresów jest najbardziej "natywny" z
    tych, które się w praktyce wykorzystuje, a nie z jakichś wydumanych przez
    Ciebie czy kogokolwiek innego. A są ich cztery typy. Najbardziej
    "natywny" jest akurat ten wyśmiany.

    >>> A jeszcze łatwiej momentu na kołach.
    >>
    >> Niby dlaczego łatwiej?
    >
    > Pomyśl.

    Do obu potrzebne są z grubsza te same dane, bo wykresy mocy na kołach,
    które są używane, obrazują tak naprawdę moc na kołach przy przełożeniu
    1:1 (lub inaczej mówiąc moc na silniku - straty), czyli żeby je wykonać
    trzeba znać np. aktualne przełożenie. Moc na kołach jest przedstawić o
    tyle prościej, że znajomość przełożenia nie będzie chyba konieczna do
    obliczenia wartości maksymalnej, chociaż do narysowania całego wykresu w
    skali obrotów silnika już raczej tak.

    >> Podział na inercyjne i obciążeniowe nie jest jakiś sztywny.
    >
    > Nie?

    Nie.

    --
    ignorance is bliss

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: