    From: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moment a moc
    Date: Thu, 30 Sep 2010 10:22:39 +0000 (UTC)

    On Thu, 30 Sep 2010 08:29:48 +0200, Sylwester Łazar
    <i...@a...pl> wrote:

    > Nie widziałem tego suwakowego, ale myślałem raczej o pozostawieniu wałka
    > w głowicy, ale:
    > 1) napędzanego silnikiem krokowym elektrycznym,

    1. Coś nadal musi zamykać te zawory. Sprężyna (a to oznacza, że
    potrzebny jest mocny silnik) albo desmodromika (a do tego nie
    potrzeba napędu elektrycznego, za to choćby regulacja tego jest
    kłopotliwa). Elektryczny napęd musi gwarantować idealną
    synchronizację z biegiem silnika (również z jego ewentualną
    nierównomiernością). Inaczej mamy żelazny deszcz.

    > 2) wałek z otworami, będącymi zaworami.

    Suwak obrotowy:

    http://www.isdm.co.uk/aspin/AspinEssay/essay.htm

    Naprawdę nie wymyślasz niczego nowego :)))

    r.