-
Data: 2019-02-18 15:17:50
Temat: Re: Moment dokręcania śrub w kołach
Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2019-02-17 o 13:43, Jacek pisze:
> Oglądam tu posty Kolegów w sprawie śrub w kołach i widzę, że klucz
> trzeba przedłużyć rurą, żeby od/do-kręcić.
> Sprawdziłem w tabeli, że moment dokręcania śrub w kołach to przeważnie
> 100-110 Nm, chociaż trafiają się auta, gdzie jest 180 (VW Multivan).
> Najzwyklejszy klucz ma 30 cm długości, więc mamy siłę 40-70 kG
> zakładając, że przykładamy siłę nie na samym końcu klucza, tylko 25 cm
> od główki.
> Wydaje mi się, że używanie rury przedłużającej może świadczyć, że ktoś
> wcześniej do****lił na maxa, albo śruby są pordzewiałe. Inaczej
> przeciętny facet bez przedłużki potrafi te 50 kG dać z siebie.
> No chyba, że gatunek męski jest na wyginięciu i wypiera go jakiś twór
> eunuchoidalny.
> Jacek
Ja zrobiłem inne doświadczenie. Zakładając koła, całe dociąganie
zrobiłem kluczem dynamometrycznym ustawionym na 120Nm. Potem
sprawdziłem, ile jestem w stanie dociągnąć jeszcze zwykłym kluczem,
dołączonym do lewarka. Dobre pół obrotu dało się zrobić.
Wniosek: klucz z zestawu ma dlatego taką, a nie inną długość żeby nawet
wątła kobieta dała radę dokręcić koło odpowiednim, bezpiecznym momentem.
Stawanie na kluczu przy dokręcaniu to przesada, bo równie złe jest za
mocne dokręcenie, jak i za słabe. Wie to każdy, kto wyrwał jakąkolwiek
szpilkę, albo urwał gwint z bloku przy dokręcaniu głowicy ;)
--
viktorius
Następne wpisy z tego wątku
- 18.02.19 20:25 JDX
- 18.02.19 20:27 JDX
- 18.02.19 20:32 JDX
- 18.02.19 20:51 Mateusz Viste
- 18.02.19 21:25 JDX
- 18.02.19 21:34 Uncle Pete
- 18.02.19 22:55 RadoslawF
- 19.02.19 00:59 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.02.19 01:05 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.02.19 01:10 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.02.19 01:24 Marcin Debowski
- 19.02.19 01:12 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.02.19 01:17 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.02.19 01:18 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.02.19 01:23 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
Najnowsze wątki
- 2024-05-24 Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- 2024-05-24 Wiewiórki, szczury i myszy...
- 2024-05-24 Warszawa => QA Manager <=
- 2024-05-24 Warszawa => AI Specialist <=
- 2024-05-24 Zabrze => Analityk biznesowo-systemowy <=
- 2024-05-24 Ulm => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-24 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-05-24 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-05-24 Kraków => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-24 Warszawa => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Contractor <=
- 2024-05-24 Warszawa => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Kontraktor <=
- 2024-05-24 Warszawa => Cybersecurity Consultant <=
- 2024-05-24 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-05-24 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-05-24 Re: Ambasador USA zdradza: TVN Style nie jest firmą Unii Europejskiej :-)