  • 1. Data: 2013-11-25 16:30:42
    Temat: Monster do Trybuna
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Dziś, po raz pierwszy (od czasu, gdy mam tego Monstera) pojawił
    się problem wskazujący na ,,kompleks dualSIM''. Na moich oczach
    (w czasie przyjmowania wiadomości z Play) łączność z Aero2
    zniknęła do zupełnego zera i pojawiła się dopiero po
    restarcie telefonu.

    Do tej pory takich (tak ewidentnych) problemów z Monsterem nie notowałem.

    -=-

    Przy okazji wrzuciłem (wczoraj i przedwczoraj) wiele programów
    diagnostycznych -- każdy z nich pokazuje, iż Monster ma tylko
    1/2 GB RAMu. Nie mam w rękach innych telefonów, ale widuję
    czasami efekty (w necie) pracy tych programów i w wypadku
    innych telefonów różnice pomiędzy wskazaniami tych aplikacji
    a specyfikacjami telefonów są zdecydowanie mniejsze.

    (przykładowo -- specyfikacja mówi o 1 GB RAMu a aplikacja o ponad 900 MB)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2013-11-25 17:22:22
    Temat: Re: Monster do Trybuna
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" l6vqf5$adj$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > (w czasie przyjmowania wiadomości z Play) łączność z Aero2
    > zniknęła do zupełnego zera i pojawiła się dopiero po

    Trudno zgadnąć, co jest wiadomością dobrą a co złą.
    Myślałem, że wiadomość była dobra -- mówiła o tym,
    że dostałem od Play 75 MB za free. Ale przed chwilą
    dowiedziałem się, że za dzisiejsze doładowanie mogłem
    dostać: 55 minut, 75 MB lub 100% więcej... Czyli te
    75 MB to jednak zła wiadomość.

    Wiadomość o 75 MB przybyła nie SMSem, ale inaczej -- tak,
    jak przybywa informacja po ,,zadzwonieniu'' na numer *101#
    czy jemu podobne.

    Po restarcie telefonu łączność z Aero2 wróciła do bardzo
    dobrej. Obok kreseczek systemowych -- dysponuję kilkoma
    programami, mówiącymi o tym, jak wygląda łączność.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2013-11-25 17:51:40
    Od: Chris <x...@x...com>

> [...]
    > (w czasie przyjmowania wiadomości z Play) łączność z Aero2
    > zniknęła do zupełnego zera i pojawiła się dopiero po

    Może to wina Aero2 ? mam tak czasami że znika i nie wznawia ale ja mam
    modem/router ZTE i reboot pomaga.

  • 4. Data: 2013-11-25 18:39:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris" 5293801c$0$2149$6...@n...neostrada.pl

    > Może to wina Aero2 ? mam tak czasami że znika i nie wznawia ale ja mam modem/router
    ZTE i reboot pomaga.

    Trudno zgadnąć, ale do tej pory tak nie było ani razu na tym Monsterze.
    Na Samsungu Ace bywało, że po wyłączeniu WiFi (czy po odejściu z zasięgu
    WiFi) nie było Aero2, choć kreseczki Aero2 były. Pomagał restart i trudno
    zgadnąć, czy restart był konieczny -- zwykle do tego dochodziło wówczas,
    gdy byłem poza mieszkaniem (w mieszkaniu mam WiFi) i po restarcie mogłem
    być daleko (restart trwał dłużej niż w wypadku Monstera a w 2 minuty można
    przejechać ze 2 kilometry) od miejsca, w którym rozpocząłem restart.

    W tym wypadku telefon stale jest w tym samym miejscu -- w mieszkaniu.
    Przed restartem długo nie było śladów łączności, zaś po restarcie była
    łączność bardzo dobra.

    Straciłem łączność w jednej chwili -- widziałem to.

    Teraz jest słaba (-107 dBm wg jakiejś skali) ale skoków gwałtownych nie ma.

    A teraz mam -105 dBm wg tej samej skali.

    Zdanie o -107 dBm pisane jest na początku pisania postu, zaś
    o -105 dBm znacznie później -- czas upływa, wielkich skoków nie widać.

    Teraz jest -99 dBm i utrzymuje się kilka minut.
    Zaspanie aplikacji odpada.

    Po paru minutach -105 dBm i po minucie znów -99 dBm.
    A po kolejnych paru -107 dBm, z tym że doszlo do tego
    ruszenie telefonu z miejsca -- na wyciągnięcie ręki.
    Teraz -101 dBm i znów -107 dBm...

    I aby było jasne -- nie chodzi o to, że urwała się
    łączność po Aero2, bo stale było Disconnected.
    Ot, po prostu zniknęły nagle niebieskie kreseczki
    (zielone są dla GSM/rozmów, zaś niebieskie są dla
    UMTS/Aero2 -- na moich snapach są tylko niebieskie
    z uwagi na ograniczenia PNG; to dla dociekliwych,
    którym nie podobają się moje kolory na moich snapach)
    oznaczające łączność z Aero2.

    Oczywiście zanim zrestartowałem telefon, sprawdziłem,
    jak to wygląda ,,okiem'' innych aplikacji i sporo
    czekałem -- nie zależało mi na tej łączności.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2013-11-26 16:50:13
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Zdanie o -107 dBm pisane jest na początku pisania postu, zaś
    > o -105 dBm znacznie później -- czas upływa, wielkich skoków nie widać.
    czy masz możliwość napisania ile jest to % sygnału? Bo o ile wiem, to
    raczej słaby zasięg? U mnie na mniej niż 60% sygnału mam co prawda
    połączenie, ale dane "nie idą". Czyli czekam kilkanaście sekund na
    stronę googole, a na kobyłę typu tvn24 wcale się nie doczekam.
    Oni szybciej piszą artykuły niż modem je do mnie przesyła.
    przy 80% mogę spokojnie oglądać YT w niskiej jakości, nic nie zrywa...
    ToMasz

  • 6. Data: 2013-11-26 18:48:04
    Od: Trybun <I...@j...pl>

> [...]
    > restarcie telefonu.
    >
    > Do tej pory takich (tak ewidentnych) problemów z Monsterem nie notowałem.

    Może to wcale nie problem, może łączność z Aero2 wcale nie została
    zerwana? A już kompletnym nieporozumieniem zdaje się być obciążanie tym
    zanikiem zasięgu na widżecie - telefonu.

> [...]
    > a specyfikacjami telefonów są zdecydowanie mniejsze.
    >
    > (przykładowo -- specyfikacja mówi o 1 GB RAMu a aplikacja o ponad 900 MB)

    Tak, pojemności twardych dysków czy kości pamięci można na różne
    sposoby obliczać, nie ma w tym żadnej nieprawidłowości, ani tym bardziej
    oszustwa. Sprzedawca prawie zawsze w specyfikacji pokazuje te wartości
    liczone po wyższym przeliczniku.

  • 7. Data: 2013-11-26 18:48:44
    Od: Trybun <I...@j...pl>

> [...]
    > dobrej. Obok kreseczek systemowych -- dysponuję kilkoma
    > programami, mówiącymi o tym, jak wygląda łączność.

    Skoro masz takie programy to może podałbyś ich nazwę. Od chyba roku
    poszukuję dobrego programu którym by można zdiagnozować sieć operatora..

  • 8. Data: 2013-11-27 00:00:21
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-11-26 18:48, Trybun pisze:
    > Skoro masz takie programy to może podałbyś ich nazwę. Od chyba roku
    > poszukuję dobrego programu którym by można zdiagnozować sieć operatora..

    Np. ta aplikacja -
    <https://play.google.com/store/apps/details?id=de.an
    droid.telnet>

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 9. Data: 2013-11-27 01:31:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krystek" l73965$omu$...@n...news.atman.pl

    > Np. ta aplikacja -
    > <https://play.google.com/store/apps/details?id=de.an
    droid.telnet>

    IMO dobra aplikacja. Mam i inne, które podają decybele,
    ale ta (z tych, które znam) IMO najlepiej wyczerpuje temat.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2013-11-27 01:43:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" 5294c334$0$2177$6...@n...neostrada.pl

    > czy masz możliwość napisania ile jest to % sygnału?

    Raczej nie.

    > Bo o ile wiem, to raczej słaby zasięg?

    -109 dBm, 2 Asu, HSPA+ 21.6 Kb/s -- chyba nieźle :)

    Oczywiście Aero2 przytnie do 1/2 Mb/s

> [...]
    > Oni szybciej piszą artykuły niż modem je do mnie przesyła.
    > przy 80% mogę spokojnie oglądać YT w niskiej jakości, nic nie zrywa...

    Tym zobacz, ile masz Asu i decybeli:

    https://play.google.com/store/apps/details?id=de.and
    roid.telnet

    a tym zobacz, jakie masz szybkości i pingi:

    https://play.google.com/store/apps/details?id=org.zw
    anoo.android.speedtest

    -=-

    Z Monstera dziś zniknęły aplikacje -- chyba około 60 na 170 zainstalowanych.
    Ponieważ liczę się ;) jednak z możliwością wymiany telefonu przez Electro.pl,
    zbakapowałem wszystko, więc i naprawa była mniej bolesna.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'