  • 1. Data: 2016-07-11 09:59:37
    Temat: Multi input Fly-Buck?
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Cześć,

    Co chcę osiągnąć?
    Chcę przekazywać energię z kilku (3-6) źródeł o napięciu 2-4V, które
    mogą się pojawiać i zanikać, do jednego odbiornika (<20V), bez
    jakiejkolwiek stabilizacji, ale wymagana jest izolacja galwaniczna źródeł.

    Teoretycznie do każdego źródła mogę dać multiwibrator, tranzystor mocy,
    transformator itd., ale robi się z tego dość dużo elementów, dlatego
    zacząłem szukać jakiegoś zintegrowanego rozwiązania.

    Spodobał mi się układ ST1S31
    http://www.st.com/content/ccc/resource/technical/doc
    ument/datasheet/group3/ec/e5/76/72/e8/25/4d/47/DM000
    51589/files/DM00051589.pdf/jcr:content/translations/
    en.DM00051589.pdf

    - cena
    - pasujący mi zakres prądu
    - tryb pracy "current foldback" bez sprzężenia ze zmienną
    częstotliwością w którym układ generuje w indukcyjności przebieg prądu
    oscylujący pomiędzy 1,2 a 2,3 A
    - wymaga tylko kondensatora i indukcyjności z elementów zewnętrznych

    Teraz pytania:

    Czy praca sterownika w trybie "current foldback" nadaje się do
    konfiguracji Fly-Buck?

    Czy mogę na jednym rdzeniu nawinąć N uzwojeń pierwotnych, sterowanych
    przez N układów ST1S31 i pracujących na jedno uzwojenie wtórne?

    Jeśli tak to jak to się będzie zachowywać kiedy będzie pracował jeden
    ST1S31 a jak kiedy będzie pracowało ich kilka?
    Czy ze zmniejszaniem liczby pracujących przetwornic zmniejszać się
    będzie częstotliwość ich pracy?

    Inne pomysły mile widziane.

    --
    AWa.

  • 2. Data: 2016-07-11 23:20:58
    Temat: Re: Multi input Fly-Buck?
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2016-07-11 o 09:59, Andrzej W. pisze:
> [...]
    >
    > Teraz pytania:
    >
    > Czy praca sterownika w trybie "current foldback" nadaje się do

    Tryb pracy "current foldback" nie nadaje się do Fly-Buck ponieważ prąd
    dolnego klucza w dla Fly-Buck musi spaść znacząco poniżej zera.

    Ponieważ dokumentacja ST1S31 jest dość uboga to dopóki go nie podłącze
    to nie wiem czy będzie on pracował jako Fly-Buck, zależy to od tego jaka
    jest logika sterująca dolnym tranzystorem.

    Nadal pozostaje kwestia wielu uzwojeń pierwotnych.

    --
    AWa.