  • Data: 2016-02-18 10:59:06
    Temat: Re: Myślisz, że umiesz lutować?
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 17.02.2016 um 23:43 schrieb RoMan Mandziejewicz:

    > Ale po co zdejmować izolację? Obecnie używa się drutów lutowalnych -
    > nie wymagają odizolowywania. Dopiero w klasie H (180°C) jest kłopot
    > ale w tej klasie ciężko o drut 0.05.

    Dokładnie. I jeszcze jest samospiekająca izolacja. Robiliśmy z takowego
    drutu cewki do pomiaru ruchu gałek ocznych. Cewka jest osadzona w
    silikonowych "szkłach" kontaktowych.

    > Nie jest wybuchowy?

    Jest. Na dokładkę powoduje przewlekłe zapalenie płuc, na ogół
    nieuleczalne. Przy większych koncentracjach oczywiście. Dlatego po
    lądowaniu Szufelki sprawdzano "wąchaczami", czy nie ma zbyt dużej
    koncentracji hydrazyny, dopiero potem astronawty mogli wysiadać ;-).

    Waldek