  • 21. Data: 2007-01-12 13:07:31
    Temat: Re: NEO+DSL ich szybkość i cena a FR/ATM czy UKE o tym nic nie nie wie ?
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    icek napisał(a):
    > hmm
    > ale Dialog DSLi 2jek w tej cenie nie oferuje :))

    http://www.dialog.pl/dialoginternet_stalydostep_indy
    widualni_szczegoly.php?obj=188
    Jak nie jak tak? :))

    > a cene za FR ma prawie jak TP :))

    Przykre, ale prawdziwe :(

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 22. Data: 2007-01-12 19:06:18
    Od: michal <s...@p...onet.pl>

    W związku iż otrzymałem na prywatny adres email z UKE który ośmielam się
    tu umieścić ponieważ został skierowany do ogółu nie tylko do mnie.
    Myślę że powinniśmy się tym zainteresować , można mniemać że wyciągnięto
    do nas rękę, reszta należy do nas.
    Oto list :

    Szanowni Państwo!

    Z uwagą analizujemy opisywane przez Państwa problemy.

    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.int
    ernet.polip&tid=8848465

    Urząd zamierza podjąć działania zmierzające w kierunku wyprostowania
    opisywanej przez Państwa sprawy.

    W związku z powyższym zwracam się do Państwa z prośbą o udział w
    rozwiązaniu tego problemu.

    Jak rozumiem opłaty za dostęp do sieci "Internet" wnoszone do TP są
    nieuzasadnione wobec opłat za usługi detaliczne typu neostrada tp.

    Jednym z rozwiązań jest przedstawienie przez TP oferty peeringowej dla
    innych podmiotów. Po analizie Państwa wypowiedzi obawiam się, że możecie
    się Państwo pod tą ewentualną ofertę nie "złapać". Obecnie podaruję
    sobie, analizę prawną zagadnienia możliwości "wymuszenia" na TP oferty
    peeringowej na podstawie obecnych ciążących na TP obowiązków
    regulacyjnych - zostawimy to sobie na później.

    Czyli konieczne jest urynkowienie oferty dla mniejszych odbiorców usług
    od TP, którzy nie "załapią" się na ofertę peeringową.

    Jak rozumie także z tych wypowiedzi (jeżeli jestem w błędzie proszę o
    poprawienie mnie) nie rozwiąże Państwa problemu "podciągnięcie" pod
    ofertę BSA innych rozwiązań poza ADSL (np. HDSL czy całej rodziny xDSL)
    i objęcie ich podobnymi regulacjami jak obecnie istniejącymi w ofercie BSA.

    Będę zobowiązany za odpowiedź czy jest szansa na spotkanie się np. w
    Warszawie lub innym dogodnym dla Państwa mieście w celu omówienia tego
    zagadnienia.

    Oczywiście zawsze pozostaje droga telefoniczna i e-mail.

    Nie będę ukrywał, że zależy nam na czasie i pytanie do Państwa czy
    istnieje możliwość spotkania się w przyszłym tygodniu.

    Z poważaniem

    Krzysztof Dyl

    Urząd Komunikacji Elektronicznej
    ul. Kasprzaka 18/20
    01 - 211 Warszawa

    tel. 022 53 49 212
    fax. 022 53 49 243
    e-mail: k...@u...gov.pl
    www.uke.gov.pl

    Pozdrawiam Pana Krzysztofa i mam nadzieje że publikując ten list nie
    obrazi się pan na mnie :-)

    Michał Szipluk

  • 23. Data: 2007-01-12 19:19:01
    Od: Michal Sz <m...@f...com.pl>

    Sądzę że powinniśmy napisać otwarty list do UKE opisujący naszą
    sytuacje kształtowania cen detalicznych dostępu do internetu w stosunku
    do cen oferowanych jakby nie było drobniejszych przedsiębiorstw
    telekomunikacyjnych.

    Tylko nadal pozostaje problem czy będąc w "separacji" jesteśmy w stanie
    coś zdziałać po wprowadzeniu oferty peeringowej która nas w większości
    ominie.

    Michał Szipluk

  • 24. Data: 2007-01-12 19:52:01
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Fri, 12 Jan 2007 20:06:18 +0100, michal wrote:

    > Krzysztof Dyl
    >
    > Urząd Komunikacji Elektronicznej
    > ul. Kasprzaka 18/20
    > 01 - 211 Warszawa
    >
    > tel. 022 53 49 212
    > fax. 022 53 49 243
    > e-mail: *****@uke.gov.pl
    > www.uke.gov.pl
    >
    > Pozdrawiam Pana Krzysztofa i mam nadzieje że publikując ten list nie
    > obrazi się pan na mnie :-)

    No ja na jego miejscu obraziłbym się. Podałeś komplet jego danych, włącznie
    z e-mailem. A może on na przykład nie chce dostawać spamu na służbowy adres,
    co??

    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 25. Data: 2007-01-12 22:32:51
    Od: Michal Sz <m...@f...com.pl>

    Oto jaki otrzymałem list skierowany nie tylko do mnie, z tego też dowodu
    ośmieliłem się wam go przedstawić.

    Z tekstu wynika że kolega Krzysztof chciałby w tej sprawie osobiście
    porozmawiać, niestety od Warszawy dzieli mnie ok 600km, nie ukrywam że
    taka rozmowa by się przydała, choć co ja jeden mały ISP mogę zdziałać,
    ale jak widać jest ktoś w UKE kto stara się słuchać wszystkich i może w
    jakiś sposób wpłynie na Panią Prezes i w tej sprawie zajdą jakieś zmiany.

    Oto ten list (usunięto w/g uwag kolegi pewne dane za które przepraszam
    p. Krzysztofa):

[...]

    Sądzę że jeśli ktoś bez nacisku zainteresował się naszym problemem i
    proponuje jakąś rozmowę bez wcześniejszego nacisku z naszej strony to
    jest to znak że może być tylko lepiej.

    może znajdzie się jakiś ISP który w naszym imieniu spotkał by się z
    P. Krzysztofem i przedstawił naszą sytuacje wobec relacji cen usług
    detalicznych a usług dla lokalnych przedsiębiorców telekomunikacyjnych.

    Michał Szipluk

  • 26. Data: 2007-01-12 23:48:34
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użyszkodnik Michal Sz napisał:
    > Oto jaki otrzymałem list skierowany nie tylko do mnie, z tego też dowodu
    > ośmieliłem się wam go przedstawić.

    Ja podjąłem dialog i wezmę udział w debacie na wyznaczonym spotkaniu.
    Cytowanie tutaj, w tym momencie, maila z UKE uważam za brak wyczucia,
    dziecinadę, rzecz absolutnie zbędną, żeby nie powiedzieć szkodliwą. Trudno,
    mleko się wylało, będzie ciężej.

    --
    TOM
    ORG-PGiw1-RIPE

  • 27. Data: 2007-01-13 00:02:59
    Od: Michal Sz <m...@f...com.pl>

    Tomasz Śląski napisał(a):
    (...)
    > Cytowanie tutaj, w tym momencie, maila z UKE uważam za brak wyczucia,
    > dziecinadę, rzecz absolutnie zbędną, żeby nie powiedzieć szkodliwą.
    > Trudno, mleko się wylało, będzie ciężej.

    Tłumaczyć się chyba już za późno, pozostaje mi schylić czoła i prosić o
    wybaczenie
    Krzysztofa za cytowanie.

    Michał Szipluk

  • 28. Data: 2007-01-14 12:38:54
    Od: "Jardo" <j...@p...onet.pl>

    > jeszcze to promo na FRy...
    > smiech na sali
    > chcesz mniej płacic?
    > zwieksz z 1nki do 2jki
    > lub
    > posiadaj 1dnego FRa

    Ja podpisałem aneks do istniejącego FR 2mb - nie było problemu...

    ---
    Pozdr
    Jardo

  • 29. Data: 2007-01-15 11:35:09
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Jardo napisał(a):

    > Ja podpisałem aneks do istniejącego FR 2mb - nie było problemu...
    ja mam n X FR
    BMT, LB na tych ruterach nie odpalą..
    jak nie kijem go, to pałką...

    --
    pozdros
    icek

  • 30. Data: 2007-01-15 15:25:20
    Temat: Re: NEO+DSL ich szybko?? i cena a FR/ATM czy UKE o tym nic nie nie wie ?
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    icek <i...@p...onet.pl> wrote:

    > BMT, LB na tych ruterach nie odpal?..

    To ze na tych routerach to nie jest wazne, bo moglbys podlaczyc inny
    router niz ten za ktory musisz placic, ale po prostu z LB w tej promocji
    sie nieskorzysta.

    a.