  • Data: 2019-05-10 19:41:11
    Temat: Re: NURD
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.05.2019 o 15:09, Pszemol pisze:

    > Tak Ci się może, błędnie, wydawać.
    > Bo nie mając samochodu mogę do autobusu mieć dojście bez
    > konieczności przejścia przez pasy, a mając samochód muszę
    > np. przejść przez pasy do parkingu i w ten sposób zakup
    > samochodu sprawi, że będę CZĘŚCIEJ przechodził przez pasy.

    Możesz kombinować dowoli, ale statystycznie więcej samnochodów przy tej
    samej populpulacji znaczy, że jest więcej kierowców i mniej pieszych na
    ulicach. Fizycznie mniej.

    > A właśnie powinieneś o tym, bo analizujesz dane STATYSTYCZNE
    > dla całej populacji i za okres roku.

    Ale ja nic nie analizuje ststystycznie (ty to proponujesz), tylko
    twierdzę, że wbrew zaklęciom więcej samochodów przy tej samej populacji
    znaczy fizycznie mniej pieszych na ulicach.

    > Gdybyś analizował każdego człowieka z osobna to byłaby inna rozmowa.

    Bez znaczenia - statystycznie (czyli w kupie) wyjdzie że im więcej ludzi
    za kółkiem, tym mniej na zewnatrz samochodu. Żadne zaklęcie tego nie
    zmieni (z wyjątkiem zaklęcia bilokacji).

    > Nie upieram się przy takiej akurat normalizacji...
    > Aczkolwiek tłumaczę niżej uzsadnienie.

    Załóżmy racjonalność i że ludzie nei kupują samochodów, zeby je trzymać
    na parkingu. Brzytwa pana na O mówi, że mnożysz byty ponad potrzebę.

    > Po co pytasz wiele razy o to samo? Masz czkawkę?

    Pytam bo nie odpowiedziałeś.

    > Ale porównujesz kolejne lata w tej Polsce aby *wykazać trend*.
    > A więc aby rzetelnie wykazać trend powinieneś znormalizować dane
    > które mogą zaszumiać ten trend.

    Ale one wcale nie zaszumiają danych. One stanowią dane i trend.

    > No właśnie...

    Więc trzymajmy się konkretów i nie kombinujmy.

    Shrek