  • 1. Data: 2019-05-08 13:53:56
    Temat: NURD
    Od: p...@g...com

    2750,policyjna-akcja-nurd-w-calej-polsce-wieksza-lic
    zba-kontroli.html#a=66&c=159&t=5&g=b&s=BoxNewsLink

    no niedobrze wypada ta dobra zmiana bo trupow przybywa:

    w porównaniu z rokiem 2017, w którym śmierć poniosło 2 831 osób nastąpił wzrost o 31
    osób

    no ale czytamy dalej

    W 2017 roku zdecydowana większość wypadków, bo 23 262 (71% ogółu) miały
    miejsce w obszarze zabudowanym, zginęło w nich 1 238 osób

    vs

    W 2018 roku zdecydowana większość wypadków, bo 22 560 (71,2% ogółu) miało
    miejsce w obszarze zabudowanym, zginęły w nich 1 252 osoby

    i ponownie slupki w gore ?

    jedziem dalej

    Przejście dla pieszych 285 ofiar w 2018
    vs
    Przejście dla pieszych 267 ofiar w 2017

    czyli wiecej zabitych na przejsciach ?

    jakby nie patrzec trup sciele sie gesciej i choc nie jest to (poki co zasluga)
    prezydenta, premiera czy dzielnych kierowcow SOP sytuacja sie pogarsza

  • 2. Data: 2019-05-08 14:43:36
    Temat: Re: NURD
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 8 May 2019 04:53:56 -0700 (PDT), w
    <e...@g...c
    om>,
    p...@g...com napisał(-a):

    > jakby nie patrzec trup sciele sie gesciej i choc nie jest to (poki co zasluga)
    prezydenta, premiera czy dzielnych kierowcow SOP sytuacja sie pogarsza

    Dzięki 500+ mamy na drogach więcej nowych kierowców z szybkimi samochodami (to
    fakt bazujący na twardych danych), więc pewnie i mają swój udział w tym
    wzroście.

  • 3. Data: 2019-05-08 16:51:14
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 8 maja 2019 06:53:58 UTC-5 użytkownik p...@g...com napisał:
> [...]
    prezydenta, premiera czy dzielnych kierowcow SOP sytuacja sie pogarsza

    1%?

    To statystyka. Mysle ze w dzisiejszych czasach trend juz sie wyplaszczyl i teraz
    bedzie chaotycznie skakal to w gore to w dol.

    Mozna sie rozejsc.
    Jak wlaczono swiatla w 2007 to wzrost byl 3% (OIDL) co jest w praktyce 10x tyle co
    powyzej (340 osob).
    http://dadrl.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=906

  • 4. Data: 2019-05-08 21:27:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    ps.com...
    > sytuacja sie pogarsza

    To byś wykazał gdybyś pokazał procentowy wzrost liczby
    wypadków na ilość kierowców na drogach lub ilość przejechanych
    w roku statystycznych kilometrów. Bo to że bezwzględna liczba
    wypadków wzrosła o 1% oznacza POPRAWĘ sytuacji gdyby
    jednocześnie liczba samochodów, kierowców itp wzrosła np. o 5%.

  • 5. Data: 2019-05-08 21:36:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.05.2019 o 21:27, Pszemol pisze:

> [...]
    > wypadków wzrosła o 1% oznacza POPRAWĘ sytuacji gdyby
    > jednocześnie liczba samochodów, kierowców itp wzrosła np. o 5%.

    Po pierwsze dyskusyjne, bo trzeby popatrzeć jak się zmieniła struktura
    ruchu na rzecz esek i autostrad, gdzie z definicji nie ma pieszych.

    Po drugie, to sam sposób liczenia zaproponowany przez ciebie też nie
    koniecznie jest właściwy. Dlaczego liczba samochodów? Dlaczego nie
    pasażerokilometrów. A jak już km to dlaczego pasażero a nie kierowco. A
    mięz trzeba liczyć na ilość pieszych - ta maleje, bo państwo nam się
    kurczy, więc nawet jak spada, to może być pogorszenie.

    Żeby pokazać, że niekoniecznie masz rację, to zaproponujmy przez
    analogię inną metodykę - policzmy ilość wypadków na przejściach
    podzielić przez liczbę przejść dla pieszych. Następnie za każdym
    przejściem domalujmy pięciesiąt metrów dalej drugie - no i mamy
    dwukrotną poprawę sytuacji;)

    Shrek

  • 6. Data: 2019-05-08 21:45:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 8 May 2019 04:53:56 -0700 (PDT), p...@g...com
    napisał(a):

    > Przejście dla pieszych 285 ofiar w 2018
    > vs
    > Przejście dla pieszych 267 ofiar w 2017

    To się mieści w granicach fluktuacji więc nie kruszyłbym kopii o to.
    Faktem bezspornym pozostaje że liczba wypadków nie maleje tak szybko jak
    byśmy sobie życzyli.
    --
    Jacek
    Błędy lekarzy leżą na cmentarzu, błędy nauczycieli siedzą w Sejmie.

  • 7. Data: 2019-05-09 07:38:49
    Od: p...@g...com

    --To się mieści w granicach fluktuacji więc nie kruszyłbym kopii o to.
    Faktem bezspornym pozostaje że liczba wypadków nie maleje tak szybko jak byśmy sobie
    życzyli.

    to jest delikatnie mowiac eufemizm :-) w Niemczech w 2017r na przejsciach zginelo 67
    osob czyli przy ogolnym przeliczniku 2:1 (przeliczajac na liczbe mieszkancow czyli
    ginie 2 Polakow i 1 Niemiec rocznie) na przejsciach ten przelicznik wynosi 4:1 i tu
    jest niestety sromotna porazka

  • 8. Data: 2019-05-09 14:11:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > liczbę przejść dla pieszych. Następnie za każdym przejściem domalujmy
    > pięciesiąt metrów dalej drugie - no i mamy dwukrotną poprawę sytuacji;)

    Ja się nie będę kłócił o to jak znormalizujesz te dane, ważne abyś
    je jakoś znormalizował. Bo chyba każdy się zgodzi że zdanie
    "śmierć na drogach poniosło 2 831 osób" będzie miało inny
    wydźwięk w 40-milionowej Polsce a inny w 5 milionowej Słowacji
    czy też 80 milionowych Niemczech. Dane bezwzględne, bez
    normalizacji, nie mówią nam dobrze o trendach bo nie uwzględniają
    innych ważnych czynników mogących się zmieniać w obserwowanym
    okresie. I tylko to chciałem "podświetlić" w mojej wypowiedzi.

  • 9. Data: 2019-05-09 14:17:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    ps.com...
> [...]
    > liczbe mieszkancow czyli ginie 2 Polakow i 1 Niemiec rocznie) na
    > przejsciach ten przelicznik wynosi 4:1 i tu jest niestety sromotna porazka

    No ale w Polskiej kulturze nie mamy powiedzonek "Ordnung muß sein".
    Mamy za to "reguły są po to aby je łamać" albo "czego oko nie widzi tego
    sercu nie żal" i inne takie...

  • 10. Data: 2019-05-09 18:19:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.05.2019 o 14:11, Pszemol pisze:

> [...]
    > "śmierć na drogach poniosło 2 831 osób" będzie miało inny
    > wydźwięk w 40-milionowej Polsce a inny w 5 milionowej Słowacji

    No oczywiście - ale jak sam słusznie zauważasz, ilość obywateli się
    kurczy ilość pieszych wsród obywateli też (skoro ilość samochodów
    rośnie, a nie można być w tym samym czasie kierowcą lib paxem i
    pieszym), a ilość wypadków rośnie.

> [...]
    > innych ważnych czynników mogących się zmieniać w obserwowanym
    > okresie. I tylko to chciałem "podświetlić" w mojej wypowiedzi.

    Przede wszystkim jedyny trend jaki widać, to że doszliśmy do linni w
    miarę poziomej (z lekkimi odchyleniami w granicach błędu statystycznego).

    A "normalizowanie" danych to zabieg statystyczny - jak wiadomo
    statystyka to wielkie kłamstwo - zależnie co chcesz uzyskać mogę ci tak
    "znormalizować dane", że najbezpieczniejszym środkiem transportu będzie
    albo samolot albo winda - co tam zamawiający opracowanie sobie życzy:P

    Shrek.