eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNURD › Re: NURD
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: NURD
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <e...@g...com>
    <1emdqotlpxy1z$.1xiwapc7plive.dlg@40tude.net>
    <2...@g...com>
    <qb3ub8$jva$2@dont-email.me>
    <c...@g...com>
    <5cd58216$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cd5b877$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5cd86a59$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5cd8f6bd$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <1cqtq6mp529x0$.v23682bfrtya.dlg@40tude.net>
    <5cd91962$0$530$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <5cd9aca1$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <qbd7ao$585$1@dont-email.me>
    <5cda4142$0$542$65785112@news.neostrada.pl> <qbfk5l$a8l$1@dont-email.me>
    <5cdb9584$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    <qbh0a4$6ln$1@dont-email.me> <5cdc3271$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <qbhhd8$ton$1@dont-email.me>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Wed, 15 May 2019 20:21:29 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.6.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <qbhhd8$ton$1@dont-email.me>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 55
    Message-ID: <5cdc58a8$0$535$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    X-Trace: 1557944488 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 535 83.142.196.21:52694
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2656605
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 15.05.2019 o 19:14, Pszemol pisze:

    > Więc jeszcze raz powtórzę, bo udajesz że nie zauważyłeś: w sytuacjach
    > gdzie ruchliwość jest duża i pieszy miałby kłopoty z pokonaniem bezpiecznie
    > jezdni albo buduje się pomosty lub tunele dla pieszych aby sobie po
    > schodkach nad drogą lub pod drogą przeszli bezkolizyjnie albo się robi
    > światła i zatrzymuje ruch periodycznie, nie dla jednego człowieka tylko
    > dla całej grupy ludzi jaka się zbierze czekając na zielone...

    Robi się, albo się nie robi. W Polsce często tradycja jest tak, że
    światła stwaia się po trzech trupach, albo jednym ale spektakularnym:(

    >> Ponadto promowanie przez pierwszeństw uczestników o niskiej
    >> efektywności energetycznej jest jakby bez sensu, bo powoduje, że
    >> zamiast ograniczać niewątpliwie nieefektywny (i energentycznie i w
    >> osobach na godzinę) sposób transportu w miescie to ją promujesz i
    >> zachęcasz następnych.
    >
    > Nie o promowanie niczego tu chodzi tylko o rozpoznanie istniejącego
    > już faktu że zatrzymanie pojazdu spalinowego dla jednego człowieka
    > nie jest warte zużytej energii i wygenerowanego smogu... ale trudny jesteś.

    Czy tego chcesz czy nie - przyznanie pierwszeństwa jest zawsze czyimś
    kosztem. Czyli promujesz samochody, Od tego się obecnie w Europie
    odchodzi. Ze względu na to, że jakbuyuś nie kombinował to i tak zatrzyma
    się on za chwilę w korku.

    >> No więc nie piszmy o tym jak to trudno się zatrzymać - co najwyżej
    >> kosztuje to energię.
    >
    > Ludzie robią pewne skróty myślowe i liczą na inteligencję czytelnika :-))

    No to napiszmy wprost, że chodzi o wygodę i kasę kierowców. Po co
    dorabiać teorię?

    >> Jeszcze raz - argument o promowaniu nieefektywnego środka transportu
    >> ze względu na jego nieefektywność jest bez sensu. Jeśli już tak się
    >> martwisz o środowisko to po prostu wywalaj samochody na rzecz
    >> transportu miejskiego, A jak nie to przynajmniej nie bądź hipokrytą i
    >> nie wmawiaj mi, że domagasz się pierwszeństwa dla dobra pieszych;)
    >
    > Nie jest bez sensu bo nie jest praktyczne "wywalanie" samochodów.

    Ale ograniczenie już tak. Faworyzowanie samochodów w mieście jest
    działaniem odwrotnym. I wcale nie pomaga na powietrze, bo po pierwsze w
    Polsce smog od samochodów jest pomijalny, po drugie to głównie syf z
    jezdni, więc im wolniej tym lepiej, po ostatnie - LA - miasto chyba
    przez dekady najbardziej prosamochodowe ze smogiem od tych samochodów.

    Shrek


    > Nie wmawiam że dla dobra pieszych - mówię że dla dobra MIESZKAŃCÓW.
    > Czepiasz się słówek a sam nieuważnie czytasz.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: