eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNURD › Re: NURD
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!takemy.news.tel
    efonica.de!telefonica.de!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!feeder3.feed.usen
    et.farm!feed.usenet.farm!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed9.news.xs4all.nl!85.12.16.7
    0.MISMATCH!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer04.fr7!futter-mic
    h.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01
    .news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-
    for-mail
    Subject: Re: NURD
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <e...@g...com>
    <1emdqotlpxy1z$.1xiwapc7plive.dlg@40tude.net>
    <2...@g...com>
    <qb3ub8$jva$2@dont-email.me>
    <c...@g...com>
    <5cd58216$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cd5b877$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5cd67160$0$505$65785112@news.neostrada.pl> <qbboh4$ke2$1@dont-email.me>
    <5cd9b225$0$533$65785112@news.neostrada.pl> <qbds9n$ull$1@dont-email.me>
    <5cdae0e0$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
    <qbjmh2$c01$1@dont-email.me>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Thu, 16 May 2019 18:06:41 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.6.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <qbjmh2$c01$1@dont-email.me>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 63
    Message-ID: <5cdd8a8f$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    X-Trace: 1558022799 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17349 83.142.196.21:55271
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4222
    X-Received-Body-CRC: 1314995561
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2656650
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 16.05.2019 o 14:53, SW3 pisze:

    >>> Chyba chodzi o to, że włączanie zielonego jest opcjonalne - jak ktoś
    >>> się boi albo jest duży ruch to sobie można włączyć ale normalnie
    >>> przechodzi się bez włączania po ustąpieniu pierwszeństwa samochodom.
    >>
    >> No dobrze - ale jak to, że można łazieć na czerownym odczynia
    >> przejście dla pieszych, bo nie łapię?
    >
    > Nie wiem czy odczynia czy nie odczynia, trzeba by się zagłębić w
    > ichniejsze definicje i przepisy. Chyba popełniłem błąd dając link do
    > konkretnego momentu od którego zaczyna się o przejściach dla pieszych bo
    > skupiasz się na tej sygnalizacji.

    No akurat tak pechowo dałeś, że skądinąd sympatyczny pan z fajnego
    kanału mówi jakąś bzdurę z bulwersacją wskazując na
    _przejście_dla_pieszych_ i tłumacząc, że to żadne przejście dla pieszych
    nie jest;)

    > Można dyskutować które z tych rozwiązań jest lepsze

    Można, ale nie ma takiej potrzeby - statystyki janni to pokazują, które
    jest lepsze.

    >> a u nas przejście dla pieszych jest... dla kierowców - jest to miejsce
    >> gdzie mogą oni przejść pod warunkiem, że nic nie jedzie (i niedzie
    >> więcej).
    >
    > Mam nadzieję, że tylko udajesz niezorientowanego bo zarówno przepisy jak
    > i praktyka wskazują na coś innego.

    No właśnie zarówno teoria jak i praktyka wypadają średnio. To tak jak
    kiedyś ze ścieżkami dla rowerów - nie były dla rowerzystów, tylko po to,
    żeby wywalić rowery z jezdni. Się zmieniło. Widać po prostu trzeba czasu.

    > Według przepisów poza przejściem piesi mogą przejść pod warunkiem, że
    > nie zmuszą kierowców do istotnej zmiany prędkości,

    I jest więcej niż 100 metrów do przejścia i nie ma pasa zieleni,
    barierki lub torów tramwajowych.

    > na przejściu mogą
    > przejść pod warunkiem, że nie wchodzą bezpośrednio przed pojazd (co się
    > przekłada na zmuszenie do gwałtownego hamowania).

    Albo według sporej części kierowców po prostu do dotknięcia hamulca...

    > Między zmuszeniem do
    > nieistotnej zmiany prędkości a maksymalnego hamowania jest spora różnica.

    Dla niektórych nieistotna.


    > Z praktyki: jeśli jest mały ruch to pieszy czeka najwyżej kilka sekund
    > przepuszczając ewentualny pojazd i przechodzi, bez różnicy czy na
    > przejściu czy nie. Jeśli jest duży ruch to na przejściu wystarczy
    > odrobinę większa luka i można przechodzić, po za przejściem trzeba
    > czekać na tak długą przerwę w ruchu aby w jej trakcie zdążyć przekroczyć
    > całą jezdnię.

    A jednak ststystyki mamy tragiczne...

    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: