eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNajsilniejsze źródlo światła o rozmiarze żarówki w sensownej cenie › Re: Najsilniejsze źródlo światła o rozmiarze żarówki w sensownej cenie
    From: yabba <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Najsilniejsze źródlo światła o rozmiarze żarówki w sensownej cenie
    Date: Sun, 30 Dec 2018 22:32:38 +0100

    W dniu 30-12-2018 o 22:06, J.F. pisze:
> [...]
    um/Philips%20BTT46%20E27%20helder_smal.jpg

    > A w szkole na korytarzu swietlowki :-)

    A pani, która ocenia gazetkę przed powieszeniem, siedzi przy oknie.
    Szach i mat! :)

    > Ciekawe.
    > Aberracja chromatyczna ?

    Nie mam pojęcia jaki jest mechanizm tego wrażenia nieostrości.
    Może źle się wyraziłem o tej ostrości. Gdy chcę obejrzeć jakiś szczegół,
    to widzę go wyraźniej przy żarówce. Przy ledówce mam wrażenie, że jest
    za ciemno, abym dojrzał ten szczegół wyraźnie. Podobnie przy czytaniu
    książki mam wrażanie, że jest za ciemno do komfortowego czytania.

    Może moje czopki w oku nie są kompatybilne z długościami fali w ledówce?

    yabba