  • 1. Data: 2018-12-29 17:32:26
    Temat: Najsilniejsze źródlo światła o rozmiarze żarówki w sensownej cenie
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Muszę mocniej doświetlić pokój dziecięcy. Mam rózne możliwości ale jedna
    z nich to wkręcenie jak najsilniejszych źrodeł światła w istniejący
    żyrandol. Gwinty to E27.

    Rozglądam się za LEDami przypominającymi kształtem żarówki. Widuje takie
    z >2000lm i mocy około 20W. Interesowala by mnie w zasadzie moc świetlna
    porównywalna z żarówką 200W. Co ciekawet producenci dla LEdów 20W
    poddają strumienie od 700 do 2000. Troche zdumiewające :/

    Czy jest coś godnego polecenia? Nie chodzi o fikuśne drogie zabawki,
    tylko o coś osiągalnego w sklepie. W sensownej cenie. Jak
    najjaśniejszego w rozmiarze żarowki.

    Świetlówki spiralne mają niestety zbyt często duży wymiar przy dużej
    mocy. Nie mieszczą się.

  • 2. Data: 2018-12-29 18:55:39
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Musisz zrobić jak ja - polecieć do marketu i wybrać kilka o największej
    mocy i zobaczyć jak to świeci.
    Mnie wyszło, że najlepszy stosunek ceny do użyteczności to ledy 12W z
    Bricomana, ale żywotność jest dyskusujna bo zależnie od partii
    wytrzymują od 6m do jakichś 2 lat (obecnie mniej więcej tyle mają
    najstarsze i świecą).

    Jeśli to ma być pojedyncza żarówa to za mało będzie, ale w
    kinkietach/żyrandolach gdzie jest ich trzy to świeci aż miło. Wg mnie
    jaśniej niż klasyczne setki. Mój brat też miał jakieś lampy chyba
    wyładowcze na e27 co generalnie jest jasne ale nie do pokoju - no i
    rozmiar większy. Wspominam tak dla ciekawości.

  • 3. Data: 2018-12-29 21:07:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Dec 2018 17:32:26 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
> [...]
    >
    > Rozglądam się za LEDami przypominającymi kształtem żarówki. Widuje takie
    > z >2000lm i mocy około 20W. Interesowala by mnie w zasadzie moc świetlna

    I co - oryginalnie miales tam 200W zarowki ?

    Ile tych oprawek i jaki duzy pokoj ?

    > Co ciekawet producenci dla LEdów 20W
    > poddają strumienie od 700 do 2000. Troche zdumiewające :/

    Sa bardziej i mniej uczciwi ? :-)

    Z mocnymi LED jest klopot - tzn nie ma ich, grzeja sie.
    Lepiej wiecej mniejszych.
    Ale z moc z roku na rok rosnie.

    Mam takie Lethe, 19W 1700lm, bodajze z Biedronki - swieca mocno, ale
    "duze kule".

    No i jak ustawione oprawki ? Zazwyczaj sa tak, ze zarowka a gwint z
    dolu, a LED w ta strone slabo swieca.

    Moze lepiej przeprojektowac oswietnienie, niz najmocniejszej "zarowki"
    szukac.
    Np dokleic do sufitu troche tasm LED.

    J.

  • 4. Data: 2018-12-29 21:14:45
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2018-12-29 17:32, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > najjaśniejszego w rozmiarze żarowki.
    >
    > Świetlówki spiralne mają niestety zbyt często duży wymiar przy dużej

    Zamontuj dziecku prawdziwą, pełnowidmową żarówke.
    Najlepiej na tym wyjdziesz.
    https://en.firstlight.nl/_clientfiles/artikelen/medi
    um/Philips%20BTT46%20E27%20helder_smal.jpg

    Są takie w marketach budowlanych, za dyche, prawie 200[W] i prawie 3000
    [lm].

  • 5. Data: 2018-12-29 22:31:19
    Od: d...@w...pl

    To jest halogen czy "zwykły żarnik"?
    Pamkętam, że majstry robiące mi meble w pierwszym mieszkaniu mieli żarówkę "zwykłą"
    żarnikową 200W i rzeczywiście pokój (co prawda 9m^2) oświetlała mega jasno,
    oczywiście zwisając na drucie z sufitu, a nie w żyrandolu - choćby też z tego powodu,
    że była ok 1,5 raza większa (objętościowo) od "starych" żarówek, a ok 2 razy od tych
    obecnych 55mm (zawsze mierzę, bo tylko takie - max. 57mm - mieszczą mi się do
    plafonier w salonie - i przez to nie mam tam LED, bo teraz wszystkie są A60, a takie
    57mm, co kupiłem kilka lat temu w OBI, już się niestety "wyłopotały" i za często
    robiły stroboskop :( ).

  • 6. Data: 2018-12-29 23:14:31
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > porównywalna z żarówką 200W. Co ciekawet producenci dla LEdów 20W
    > poddają strumienie od 700 do 2000. Troche zdumiewające :/

    Nie jest zdumiewające bo są różne diody.
    Ile jest tych żarówek w żyrandolu i czy świecą w dół?
    W przypadku LEDów, problemem uzyskania dużej jasności jest, gdy żyrandol
    typowy dla żarówek świeci w górę.
    Nawet supermocne żarówki mają znikome promieniowanie w kierunku
    zbliżonym do oprawki (swojego gwintu). Więc mamy tylko światło odbite od
    sufitu.

  • 7. Data: 2018-12-29 23:46:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Dec 2018 21:14:45 +0100, Ilona napisał(a):
    > Zamontuj dziecku prawdziwą, pełnowidmową żarówke.
    > Najlepiej na tym wyjdziesz.
    > https://en.firstlight.nl/_clientfiles/artikelen/medi
    um/Philips%20BTT46%20E27%20helder_smal.jpg

    A co - te inne zrodla to zle ?

    > Są takie w marketach budowlanych, za dyche, prawie 200[W] i prawie 3000
    > [lm].

    I przypalą oprawke.

    odbiją sie tez na liczniku i portfelu, a latem na temperaturze.

    J.

  • 8. Data: 2018-12-30 01:39:40
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2018-12-29 22:31, d...@w...pl wrote:
> [...]
    57mm, co kupiłem kilka lat temu w OBI, już się niestety "wyłopotały" i za często

    Wewnątrz jest halogen.
    Są też banki opalizujące, 'mleczne', co znacznie zmniejsza luminancje
    żródła.
    https://www.ebay.ie/sch/sis.html?_itemId=11149093049
    0&_nkw=PHILIPS+HALOGENA+200W+E27+HALOGEN+240V+IDE+LA
    MP+LIGHT+TUBULAR+TUNGSTEN+NEW+BULB&_mPrRngCbx=1

    Jedną taką używałem w kuchni przez kilkanaście lat i pewnie świeciła by
    nadal, gdybym nie zechciał jej umyć.

  • 9. Data: 2018-12-30 01:54:00
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2018-12-29 23:46, J.F. wrote:
    um/Philips%20BTT46%20E27%20helder_smal.jpg

    > A co - te inne zrodla to zle ?

    > I przypalą oprawke.
    >
    > odbiją sie tez na liczniku i portfelu, a latem na temperaturze.

    Może to światło jest dobre dla robotów przemysłowych, ale dzieciom do
    pokoju to bym nie polecał.
    https://newgradoptometry.com/wp-content/uploads/2014
    /07/visible-light-new-grad-optometry-crizal-prevenci
    a.png

    Pojawiły się ponownie oprawki ceramiczne.
    https://www.ceneo.pl/7600985;pla?se=56DLRQ3nfwa0jF_9
    1umeDvUL_WUc7rQs&gclid=EAIaIQobChMItKXewavG3wIVxasYC
    h1DOg1xEAQYBSABEgK21PD_BwE#tab=click

  • 10. Data: 2018-12-30 09:56:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 29/12/2018 21:07, J.F. wrote:
    > I co - oryginalnie miales tam 200W zarowki ?

    Nigdy nie miałem tam żarówek większych niż 100W i był tak czy inaczej za
    ciemno.

    > Ile tych oprawek i jaki duzy pokoj ?

    Trzy. Pokój jakieś 5x6m. Problem w tym że ma ciemne ściany więc nie ma
    światła odbitego.

    > No i jak ustawione oprawki ? Zazwyczaj sa tak, ze zarowka a gwint z
    > dolu, a LED w ta strone slabo swieca.

    Świecą w sufit, zależy mi na świetle rozproszonym od sufitu aby robić
    miękkie cienie.

    > Moze lepiej przeprojektowac oswietnienie, niz najmocniejszej "zarowki"
    > szukac.
    > Np dokleic do sufitu troche tasm LED.

    To jedna z opcji, ale może sie okazać że wkręcenie kilku silnych LEDów
    załatwi temat taniej i szybciej niz kilka dni pracy.