    Date: Fri, 23 Jul 2010 11:48:11 +0200
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Napięcie zasilania UL1200 i UL1621

    W dniu 2010-07-20 09:25, Sławomir Szczyrba pisze:

    > UL1200 chodził mi spokojnie na 9-12V.

    Hmm... Zrobiłem parę eksperymentów. Na początku muszę wyjaśnić, że
    poprzednim razem wyraziłem się niezbyt konkretnie. Za pierwszym razem
    nie użyłem UL1200, ale odpowiednik - uA3089PC (udało mi się okazyjnie
    kupić na Allegro całe opakowanie takich (nowe, nielutowane).
    Zmontowałem, sprawdziłem montaż, podłączyłem zasilanie. Zacząłem od
    pomiaru napięć - generalnie się zgadzały (biorąc pod uwagę niższe
    napięcie zasilania i brak regulacji).
    Dekoder stereo był odłączony, podpiąłem wzmacniacz na LM386 do wyjścia
    przedwzmacniacza na BC109C. W głośniku usłyszałem pisk. Zaczynam szukać
    powodu wzbudzenia. Ominąłem przedwzmacniacz i wpiąłem wzmacniacz przed
    nim - to samo. Na koniec zdjąłem zasilanie z BF194 i już wiedziałem -
    wzbudza się scalak.

    Ponieważ montaż sprawdziłem chyba z 10x wylutowałem uA3089PC i wstawiłem
    na jego miejsce oryginalny UL1200 od CEMI (udało mi się go kupić już po
    złożeniu tej części układu). Wzbudzenie znikło. Podłączam więc głowicę
    UKF, wzmacniacz głośnikowy, wyłączyłem układ wyciszania, podałem
    zasilanie i... Miła niespodzianka - wszystko zadziałało "od kopa" -
    wystarczyło tylko (na razie zgrubnie) wyregulować cewkę dyskryminatora.

    Zastanawia mnie teraz kwestia tego uA3089PC. Istnieje jakieś
    uzasadnienie faktu, iż się wzbudził (poza tym, że jest uszkodzony?).
    Czyżby nie był to aż tak ścisły odpowiednik i wymagał niewielkiej
    przeróbki układu? Wolałbym, żeby pozostałe nie miały takiej przypadłości. ;)

    > UL1621 nie miałem nawet w ręce :) ale jego odpowiednik też dawał radę.
    > Spróbuj, nic nie uszkodzisz...

    Hmm... Ze stereodekoderem jest inna kwestia budząca moje wątpliwości.
    Testowałem go na razie "na sucho" - bez podłączania zewnętrznego
    wzmacniacza stereo i podawania sygnału z UL1200. Chciałem zmierzyć
    napięcia na wyprowadzeniach i mam dziwną sytuację. Na 16 (VCC) mam
    faktycznie napięcie zasilania. Na wszystkich innych około 1-1,5V mniej.
    Przestraszyłem się, że gdzieś jest zwarcie. Wyjąłem go szybko z
    podstawki i zacząłem mierzyć - wszystko się zgadza, bez scalaka zwarcia
    nie widać (wizualnie zresztą też). Włożyłem jeszcze dwie sztuki UL1621
    (od różnych sprzedawców, z różnych serii) i za każdym razem mam to samo.
    Czy takie zachowanie jest normalne?