    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Negistor
    Date: Wed, 23 May 2012 10:21:01 +0200

    Użytkownik "Ukaniu" napisał w wiadomości grup

    >Gdyby wystąpiło przebicie złącza E-B

    wystapi na pewno.

    >prąd popłynie w złączu BC - jak piszesz się zacznie wzmacniać,
    >napięcie CE zacznie spadać, przebicie E-B zaniknie i abarot.

    No wlasnie - tylko spodziewam sie braku bezwladnosci, wiec napiecie CE
    sie ustabilizuje, tak jak na diodzie zenera.

    Ale musze sprawdzic, moze te ladunki z kolektora jakos zaklocaja prace
    zlacza EB i faktycznie jest efekt.

    P.S. Co do zenerek - te na wyzsze napiecia (>~6V) pracuja na przebiciu
    lawinowym, i ponoc daje sie zaobserwowac na oscyloskopie piloksztaltne
    napiecie, wystarczy zblokowac zenerke niewielkim kondensatorem. Ale to
    efekt "dynamiczny".

    J.