  • 1. Data: 2014-02-08 17:05:48
    Temat: Neostrada i telefon w Orange (TP) - pytanie o rezygnację z umowy i ewentualny powrót po kilku miesiącach
    Od: w...@g...com

    Cześć.

    W moim domu rodzinnym od kilkunastu już chyba lat działa Neostrada, korzystają z niej
    codziennie rodzice.
    Przez większość czasu byliśmy z usługi zadowoleni - działała naprawdę stabilnie -
    niestety od ponad pół roku obserwujemy lekkie problemy z dostępem do sieci (występują
    na szczęście nie tak często).

    Może jest to wina samej Neostrady, może modemu ADSL (wiekowy USR Robotics 910x) ...
    tak czy siak od czasu do czasu dioda ADSL na modemie świeci się na czerwono i pomaga
    zwykle jego zresetowanie. Czasem trzeba czekać nawet kilka godzin (co wskazywałoby
    bardziej na problemy z linią niż modemem) - niestety mieszkając 200 km od domu
    rodzinnego nie jestem w stanie tego sprawdzić ... mniejsza o to.
    Najważniejsze, że kłopoty z Neostradą sprawiły, że przyjrzeliśmy się bliżej również
    jej opłacalności.

    Trzymaliśmy ją do tej pory (i nie decydowaliśmy się na połączenie mobilne) z myślą o
    podłączeniu telewizora do Internetu, rodzice chcieli oglądać na nim filmy z sieci,
    temat był jednak odkładany (trzeba było poprowadzić kabel sieciowy przez prawie całe
    mieszkanie, od routera blisko gniazdka telefonicznego do telewizora ... czekaliśmy z
    tym do dnia malowania ścian).
    Malowanie po kilku latach zbliża się, a my zastanawiamy się jednak czy z Neostrady
    nie zrezygnować i nie podłączyć pod router wifi z obsługą modemów 3g karty sim z
    Orange/Play/Plusa/TMobile.

    Czy wyjdzie taniej? Zależy od tego ile rodzice tak naprawdę będą z tego korzystać (a
    więc ile GB będą zużywać), ale ... raczej tak.
    W tej chwili płacimy minimum 85 zł miesięcznie za Neostradę 6 MB/s i utrzymanie
    linii. Dość drogo.
    Za nieco ponad połowę tej kwoty można dostać Internet mobilny z jako takim limitem.

    Jeśli okaże się, że po podłączeniu telewizora do Internetu rodzice nie wyrabiają się
    w limicie oferowanym przez operatora komórkowego, ewentualnie jakość połączenia
    będzie niska (co jednak sprawdzimy kupując sieć od każdego z operatorów po kolei) ...
    chcielibyśmy zrezygnować z tymczasowego wariantu "mobilnego" i wrócić do Neostrady.

    Tutaj przechodzę do sedna sprawy i chciałbym zadać Wam pytanie.

    W tej chwili płacimy za utrzymanie łącza Orange (TP) oraz za Neostradę.
    Chcemy wypowiedzieć umowę obydwu usług (jeśli zrobimy to do końca lutego, na pewno
    zmieścimy się w 30-dniowym okresie wypowiedzenia).
    Jeżeli na przykład za 4 miesiące stwierdzimy, że nie było warto - chcielibyśmy wrócić
    do duetu "Zawieszony numer stacjonarny plus Neostrada".

    Jakie są koszty takiego przyłączenia (kable prowadzące do domu i centralka w pobliżu
    oczywiście są, bo wciąż z Neostrady korzystamy) - czy mogą być z tym w przyszłości
    problemy?
    Może istnieją dodatkowe opłaty niewidoczne na pierwszy rzut oka w cennikach, o
    których warto pamiętać?

    Będę wdzięczny za Wasze opinie i opisy doświadczeń - teoria teorią, ale dobrze znać
    też stronę praktyczną.

    Z góry dziękuję za pomoc,

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2014-02-08 21:06:50
    Od: SDD <s...@t...pl>

    w...@g...com pisze:

> [...]
    przyszłości problemy?
    > Może istnieją dodatkowe opłaty niewidoczne na pierwszy rzut oka w cennikach, o

    Koszty wynikają z regulaminu promocji, z jakiej skorzystasz podłączając się.

    Zazwyczaj 1 zł.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2014-02-09 11:22:48
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 8 Feb 2014 08:05:48 -0800 (PST), w...@g...com wrote:

> [...]
    będzie niska (co jednak sprawdzimy kupując sieć od każdego z operatorów po kolei) ...

    Kup kartę orange 1GB za 8 zł na alledrogo i przetestuj jaką prędkość
    osiągniesz. Rezygnuj z neo po testach gsm a nie przed.

    WAM
    --
    www.wpolskichgorach.pl
    www.spanienamazurach.pl

  • 4. Data: 2014-02-09 12:40:42
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-02-09 11:22, WAM pisze:

> [...]
    > Kup kartę orange 1GB za 8 zł na alledrogo i przetestuj jaką prędkość
    > osiągniesz. Rezygnuj z neo po testach gsm a nie przed.
    zainstaluj soft ktory liczy ilosc transferu, po miesiącu sprawdź
    ststystyki i będziesz
    wiedział czy się opłaci czy nie, ja tak zrobiłem i rodzicom zostawiłem
    stacjonarny,a bylem przekonany że dużo nie ciągną ;)

  • 5. Data: 2014-02-09 17:40:36
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    W godzinach szczytu zapomnij.

    -----

  • 6. Data: 2014-02-09 19:33:12
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    >Jakie są koszty takiego przyłączenia (kable prowadzące do domu i centralka
    >w pobliżu oczywiście są, bo wciąż z Neostrady korzystamy) - >czy mogą być z
    >tym w przyszłości problemy?

    prawdopodobnie bedziesz musial zawrzec umowe na czas okreslony zarowno na
    neo jak i na linie
    tepsa moze nie miec w ofercie umowy na czas nieokreslony, a jesli bedzie, to
    moze byc oplata za przylaczenie
    ponadto: moze sie zdarzyc, ze umowa na czas okresony zabrania zawieszenia
    linii przez czas promocji
    mozliwe problemy od strony technicznej: ktos moze zajac Twoj port na
    centrali, jesli pechowo zostana zajete wszystkie porty, nie bedziesz mial
    dostepu
    ktos moze zajac Twoja pare w kablu magistralnym/rozdzielczym

    moja najlepsza rada dla Ciebie: wymien modem na inny, polecam speedstream
    4100 lub 4101
    mozna zakupic uzywany za 30-100 zlotych
    nastepnie rozwaz oferte netii oraz innych operatorow uslugi BSA
    wprawdzie wszyscy z nich promuja model jak najwiecej uslug za jak najwiecej
    kasy (dlaczego pan nie chce duzych frytek, sa tylko 20 gr drozsze od malych?
    dlatego, #%$*@& mac, ze nie lubie wyrzucac "jedzenia", a 20 gr to tez
    pieniadz), ale moze znajdziesz cos dla siebie

    komorkowcy, poza limitem, maja duza wade: nawet, jesli zadziala Ci super, to
    na drugi dzien moze byc slabo, wzglednie za pol roku moga stacje zlikwidowac
    w ramach "modernizacji" (pozdrawiam nietworks!)
    jesli komorki, to tylko na rok maksimum, a jeszcze lepiej ad hoc

  • 7. Data: 2014-02-10 18:35:55
    Od: w...@g...com

    Dziękuję Wam za odpowiedzi.

    Przedstawię trochę bliżej sytuację odpowiadając na Wasze sugestie i pytania.

    W laptopach rodziców (ThinkPady ze zintegrowanymi modemami 3g) siedzą karty sim z
    Orange i z Plusa (w obydwu przypadkach przedpłacone karty sim z Allegro) - z
    zasięgiem i transferem w domu nie ma raczej żadnych problemów.
    Testowałem też kiedyś TMobile i również nie było kłopotu, Playa jeszcze nie
    sprawdzałem.

    Z netu mobilnego rodzice korzystają przede wszystkim w pracy (w kilku różnych
    lokalizacjach), Neostrada jest za to głównym (ale i też dość drogim) źródłem
    Internetu w domu.

    Zużycie transferu?
    Tacie do tej pory kupowałem jedną kartę 7 GB Orange Free na rok i (używając jej poza
    domem) nie zużywał nawet 80% dostępnego transferu danych.
    Teraz korzysta z Internetu intensywniej. Poza czytaniem artykułów czy odbiorem
    poczty, ogląda w Internecie TV Republika - pracuje jednak naprawdę dużo i oglądanie
    takiej telewizji nie zajmuje mu w ciągu tygodnia zbyt wiele czasu.

    Mama potrafiła zużyć transfer 1 GB w ciągu dwóch dni, słuchała jednak muzyki z wideo
    na youtube leżąc przez jakiś czas w szpitalu (zapomniała, że ma mp3 na dysku i nie
    musi w tym celu wchodzić do Internetu).
    W domu nie korzystała z sieci do tej pory zbyt wiele - w grę wchodzi chyba głównie
    przeglądanie Allegro.
    Miała w ostatnich latach kilka komputerów w pokoju, potrafiły stać czy leżeć
    nieuruchamiane przez długie miesiące (jeśli nie dłużej) - kupiony w październiku 2012
    roku komputer wszedł w realny użytek dopiero miesiąc-dwa temu (przyjemny ThinkPad na
    i5, z matowym ekranem, SSDkiem i modemem 3g leżał przez ten czas niemalże zapomniany
    ... buff, masakra) .

    Oglądanie na telewizorze filmów z Internetu (Ipla, itp. rozwiązanie) to póki co
    przyszłość (dotychczas podłączenie telewizora do sieci było bardzo utrudnione) ...
    może będzie miało miejsce, może nie zaskoczy.
    Mama podłączyła do telewizora już dawno bodajże N-kę, więc nie wiem czy ona - jako
    główny i częsty użytkownik telewizora - będzie oglądała filmy z Ipla czy innego
    internetowego źródła (pewnie nie i oglądać będzie dalej tylko programy z satelity).

    Przez to wszystko ... nie do końca mogę oszacować realnie potrzebny miesięczny limit
    GB. Mógłbym skorzystać z licznika transferu obecnego w Windows 8.1 (obecnego na
    obydwu laptopach), ale nie uwzględni on przydziału dla telewizora.
    Planowałem wrzucić do routera np. Orange Free z limitem 25 GB na miesiąc (karta
    kosztuje niecałe 28 zł z przesyłką) i zobaczyć jak to naprawdę wygląda.
    Potem przetestować i inne rozwiązania, aby ostatecznie zdecydować się na jakiś
    abonament lub odpowiedni prepaid.
    Jest możliwe, że w ciągu miesiąca rodzice nie przekroczą 5 GB zużycia ... w takim
    wypadku Neostrada za 85-90 zł nie ma w domu racji bytu.
    Jeśli okaże się, że zużywają np. 20-30 GB miesięcznie (okaże się po podłączeniu
    telewizora) - pomyślimy nad powrotem do Neostrady.

    Różnice cenowe są spore - jakby nie patrzeć Neostrada kosztuje nas teraz około 90 zł
    miesięcznie.

    Innym punktem podnoszonym przez Was jest stabilność netu mobilnego.
    To istotna rzecz, ja sam nie korzystałem do tej pory z takiej formy połączenia z
    netem, więc nie wiem czy w godzinach popołudniowo-wieczornych nawet w "dobrej"
    lokalizacji nie robi się zbyt "gęsto" (tak jak 666 napisał .. "w godzinach szczytu
    zapomnij").
    Uwagi Brum wezmę sobie do serca - umowa z siecią komórkową na dłużej niż rok nie
    wchodzi absolutnie w grę.
    Mam nadzieję, że ewentualne próby powrotu do Orange (TP) nie spalą na panewce - ale
    warto wiedzieć jakie są zagrożenia, dzięki za uwagi!

    Pozdrawiam!

  • 8. Data: 2014-02-12 23:06:43
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 08.02.2014 17:05, w...@g...com pisze:

    > Czy wyjdzie taniej?

    Najtańsza Neostrada teraz 49zł + zawieszenie telefonu 21 = 70 zł.

    Jeśli nie masz kablówki itp czegoś bez limitu danych to zapomnij o
    komórkach przy filmach. Film 1 półtorej godziny to 700MB około (rmvb
    pomijam)