    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nie ustapienie pierwszenstwa
    Date: Fri, 9 Mar 2012 11:41:10 +0100

    Użytkownik "KrisPolska" napisał w wiadomości grup
    >zatrzymuje sie przed przejsciem dla pieszych widzac
    >pieszego po lewej stronie (starszego czlowiek, mloda sexi laska,
    >matek z dzieci nie przepuszczam:)) )

    Czemu jestes taki chamski ?

    >zatrzymałem się, a te hamy nadjeżdzające z przeciwka doliczyłem się
    >ich aż 5
    >nie zatrzymały się !!!!
    >zatrzymałem się w momencie w którym pasem z kierunku przeciwnego
    >nadjeżdzały pokazdy w miescie, dystans byl na tyle bezpieczny by
    >pieszy mogłby wejśc..
    >ale gdzie tam, czekał znajac realia zyciowe az sie zatrzymaja i nikt
    >tego nie zrobil
    >rozumiem ze mozna przekraczac predkosc, ale czy mozna byc tak
    >hamskich dla pieszych ?

    Ale jakim hamskim ? do przejscia zblizaja sie pieszy i samochod - kto
    ma sie zatrzymac i przepuscic ?
    Przepisy sa jasne - jesli pieszy nie zbliza sie wystarczajaco
    wczesniej, to ma sie zatrzymac i przepuscic jadace samochody.

    A teraz policzmy - 5 samochodow to ile ? 20 sekund ? Jak ten starszy
    czlowiek idzie 300m w tempie 3 km/h, to idzie 6 minut.
    Te 5 samochodow wydluzy mu droge o 5%. A w druga strone ? Zatrzymac
    sie, poczekac az przejdzie, rozpedzic - ponad 20s. Razy 5 lub wiecej
    osob.
    Kilometr mozna w tym czasie przejechac. A jak sie spoznisz na zielona
    fale to nawet dwa. A przejscia sa czesto, gdybys tak na kazdym
    przystawal ..
    Wiec bardzo dobrze ze takie sa przepisy. I paliwa sie mniej zuzywa, i
    nie smrodzi pieszym pod nosem.

    Na drugi raz po prostu nie stawaj bez potrzeby, bo widac ze zal d*
    potem sciska

    J.