  • 1. Data: 2012-03-09 00:05:18
    Temat: Nie ustapienie pierwszenstwa
    Od: "KrisPolska" <n...@w...pl>

    zatrzymuje sie przed przejsciem dla pieszych widzac
    pieszego po lewej stronie (starszego czlowiek, mloda sexi laska, matek z
    dzieci nie przepuszczam:)) )
    i...

    zatrzymałem się, a te hamy nadjeżdzające z przeciwka doliczyłem się ich aż 5
    nie zatrzymały się !!!!

    zatrzymałem się w momencie w którym pasem z kierunku przeciwnego
    nadjeżdzały pokazdy w miescie, dystans byl na tyle bezpieczny by pieszy
    mogłby wejśc..

    ale gdzie tam, czekał znajac realia zyciowe az sie zatrzymaja i nikt tego
    nie zrobil

    rozumiem ze mozna przekraczac predkosc, ale czy mozna byc tak hamskich dla
    pieszych ?

  • 2. Data: 2012-03-09 00:40:15
    Temat: Re: Nie ustapienie pierwszenstwa
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 9 Mar 2012 00:05:18 +0100, KrisPolska wrote:

    > zatrzymuje sie przed przejsciem dla pieszych widzac
    > pieszego po lewej stronie (starszego czlowiek, mloda sexi laska, matek z
    > dzieci nie przepuszczam:)) )

    Było.
    Wątek "Niebezpieczne zdarzenie - gdzie zgłaszacie? Jakub Witkowski
    <j...@d...z.sygnatury> 3/5/2012 12:37:38 PM"

  • 3. Data: 2012-03-09 07:23:41
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > rozumiem ze mozna przekraczac predkosc, ale czy mozna byc tak hamskich
    > dla pieszych ?

    Załóż w aucie kamerę na przód i rób to co podał grupowicz Tomasz.
    Przynajmniej będziesz miał satysfakcje.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2012-03-09 08:12:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 09 Mar 2012 07:23:41 +0100, Karol Y

    > Załóż w aucie kamerę na przód i rób to co podał grupowicz Tomasz.
    > Przynajmniej będziesz miał satysfakcje.

    Satysfakcję? Ekstra. Ale z czego?

    Abstrahując od kultury w stosunku do pieszych i faktu, że jadąc z przeciwka
    w zasadzie nie widać że auto z przeciwka stoi (nie przywiązuje się do tego
    należytej uwagi), to nie ma (niestety) _jednoznacznego_ paragrafu na
    konieczność ustępowania pieszym nie znajdującym na przejściu.

    --
    Pozdor Myjk

  • 5. Data: 2012-03-09 08:34:59
    Od: Tomek <t...@p...onet.pl>

    Ale przejście to jezdnia, a na jezdni pieszy nie ma co szukać,
    pierwszeństwo ma samochód.

  • 6. Data: 2012-03-09 11:01:22
    Od: gregor <c...@g...pl>

    W dniu 2012-03-09 00:05, KrisPolska pisze:
> [...]
    > tego nie zrobil
    >
    > rozumiem ze mozna przekraczac predkosc, ale czy mozna byc tak hamskich

    A ja się już nie zatrzymuję bo to zwykła wilcza przysługa nie raz jak
    się zatrzymałem to piesi musieli odskakiwać bo jakiś debil mało co ich
    nie przejechał, pieszy niech czeka i to w jego interesie ...

    gregor

  • 7. Data: 2012-03-09 11:41:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KrisPolska" napisał w wiadomości grup
    >zatrzymuje sie przed przejsciem dla pieszych widzac
    >pieszego po lewej stronie (starszego czlowiek, mloda sexi laska,
    >matek z dzieci nie przepuszczam:)) )

    Czemu jestes taki chamski ?

> [...]
    >tego nie zrobil
    >rozumiem ze mozna przekraczac predkosc, ale czy mozna byc tak

    Ale jakim hamskim ? do przejscia zblizaja sie pieszy i samochod - kto
    ma sie zatrzymac i przepuscic ?
    Przepisy sa jasne - jesli pieszy nie zbliza sie wystarczajaco
    wczesniej, to ma sie zatrzymac i przepuscic jadace samochody.

    A teraz policzmy - 5 samochodow to ile ? 20 sekund ? Jak ten starszy
    czlowiek idzie 300m w tempie 3 km/h, to idzie 6 minut.
    Te 5 samochodow wydluzy mu droge o 5%. A w druga strone ? Zatrzymac
    sie, poczekac az przejdzie, rozpedzic - ponad 20s. Razy 5 lub wiecej
    osob.
    Kilometr mozna w tym czasie przejechac. A jak sie spoznisz na zielona
    fale to nawet dwa. A przejscia sa czesto, gdybys tak na kazdym
    przystawal ..
    Wiec bardzo dobrze ze takie sa przepisy. I paliwa sie mniej zuzywa, i
    nie smrodzi pieszym pod nosem.

    Na drugi raz po prostu nie stawaj bez potrzeby, bo widac ze zal d*
    potem sciska

    J.

  • 8. Data: 2012-03-09 11:43:57
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Myjk

> [...]
    > się do tego należytej uwagi), to nie ma (niestety) _jednoznacznego_
    > paragrafu na konieczność ustępowania pieszym nie znajdującym na

    Na szczęście nie ma.

  • 9. Data: 2012-03-09 11:44:33
    Od: to <t...@i...pl>

    begin gregor

    > A ja się już nie zatrzymuję bo to zwykła wilcza przysługa

    Chyba niedźwiedzia. :>

  • 10. Data: 2012-03-09 12:00:51
    Od: gregor <c...@g...pl>

    W dniu 2012-03-09 11:44, to pisze:
    > begin gregor

    > Chyba niedźwiedzia. :>

    Fakt nie ma czegoś takiego jak wilcza przysługa:

    W polszczyźnie znamy jedynie związek niedźwiedzia przysługa, czyli
    przysługa nie w porę, przynosząca szkodę. Wyrażenie "niedźwiedzia
    przysługa" zaczerpnięte zostało z bajki o pustelniku żyjącym w przyjaźni
    z niedźwiedziem, który zabił uderzeniem łapy swego przyjaciela, chcąc mu
    troskliwie spędzić muchę z czoła, gdy ten spał

    gregor