  • Data: 2005-04-21 07:55:42
    Temat: Re: Nielegalne binaria na news-serwerach
    Od: Marcin Frankowski <a...@a...spam.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 20 Apr 2005 15:55:42 +0200, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    napisał(a):

    > Teraz - tak, zdaje sobie sprawe. Z tym zastrzezeniem, ze te linijki
    > sa nieczytelne _dla_Ciebie_.

    I dla wielu innych. Rzekłbym, że dla przeważającej większości.

    > Niestety na to nie mam zadnego wplywu.

    To wyłącznie Twój wybór i Twoja decyzja, w jakim z możliwych formatów
    wysyłasz swoje posty.

    > Jedyne co moge zrobic to dbac o to, by wysylac listy zgodnie
    > z zasadami. To, ze nie wszyscy moga je przeczytac to normalne -
    > wiem ze wiele osob uzywa oprogramowania, ktore nie jest zgodne
    > z obowiazujacymi (od lat zreszta) standardami, i nic na to nie poradze.

    Bo zmiana ustawień czytnika spowodowałaby, że korona by ci z głowy
    spadła?

    > Po pierwsze, nie zrobilem w tym celu nic specjalnego. Po drugie,
    > to, ze nie mozesz tego przeczytac, wynika wylacznie z faktu, ze
    > uzywasz wadliwego czytnika, oraz czesciowo z faktu, ze list, na
    > ktory odpowiadalem, a ktory sam celowo w taki sposob napisales,
    > zawieral duza ilosc znakow z cyrylicy, ktore akurat przypadkowo
    > wygladaja tak samo jak w alfabecie lacinskim.

    Mój post był zarówno w 100% zgodny z obowiązującymi RFC, jak i czytelny
    dla przeważającej większości czytelników. Twój nie spełnił drugiej
    części ww.

    Uzasadnij, dlaczego nie jest lepiej wybierać spośród możliwych formatów
    taki, który jest obsługiwany przez przeważającą większość czytników. O
    ile oczywiście rozumiesz znaczenie słowa ,,uzasadnij''.

    > Niewatpliwie, w ogole nie interesowalo mnie zadne kretynskie dzielenie.

    Czyli bezwarunkowo zgadzasz się z argumentami innych.

    > Oczywiscie ze nie. Przeciwnie, napisalem ze lepiej byloby kodowac
    > to w taki sposob, by zminimalizowac ilosc zmian zestawu znakow.
    > Ale domyslam sie, ze to wszystko bylo dla Ciebie nieczytelne.

    To już wyłącznie Twój problem, że wysyłasz nieczytelne posty.

    > To nie ma zupelnie nic do rzeczy,

    Bo? Kto tak powiedział, że nie ma nic do rzeczy?

    To ma wszystko do rzeczy i jest bardzo podstawową kwestią.

    > pomijajac fakt ze US-ASCII jest
    > podzbiorem ISO-8859-*.

    No i?

    ó może być kodowane w ISO-8859-2.

    > Domyslam sie ze to wina Twojego czytnika, ktory nie umozliwia Ci
    > przeczytania tego, co napisalem.

    Poproszę listę _wszystkich_ czytników, które prawidłowo obsługują
    używany przez Ciebie format wieloczęściowy.

    > Jak np. uzywanie cyrylicy do pisania po polsku?

    Jaki niby program używa cyrylicy do pisania po polsku wbrew woli
    użytkownika i nie pozwala tego zmienić?

    > Z tym ze tu akurat
    > utrudniles sobie zycie, nie komus innemu. Ale to juz nie moj problem.

    OE, Dialog, Thunderbird i Forte Agent potrafiły mój post wyświetlić
    poprawnie i czytelnie. Z moich obserwacji wynika, że utrudniłem życie
    użytkownikom slrn i XNewsa, za co ich w tym miejscu przepraszam.

    > HTML nie jest dopuszczony dokladnie tak samo jak UTF.

    Podaj numery RFC zabraniające stosowania HTML i UTF-8.

    > Nie znam takiego programu

    To nieistotne i nie znaczy, że taki nie istnieje.

    > - nie wiem co chcesz udowodnic powolujac
    > sie na nierealne przyklady.

    Spróbuj pomyśleć, przeczytaj raz i drugi, zastanów się... Może poproś
    kogoś znajomego, bardziej bystrego, by Ci wytłumaczył. To naprawdę nie
    moja wina, że nie rozumiesz prostego słowa pisanego.

    > Starsze programy musialy tak robic.

    Starsze programy wiele rzeczy musiały robić. A w dawnych latach w ogóle
    nie było ustalonego wspólnego standardu kodowania polskich liter. Ale
    co to ma do rzeczy? Zdaje się pisałeś, że ciebie nie obchodzą inne
    programy.

    > Po co? I tak nie masz zamiaru ich czytac.

    No cóż, zgodnie z moimi przewidywaniami nie podałeś żadnego. Rozumiem,
    że argumentów takich po prostu nie masz.

    OK.

    --
    Marcin Frankowski
    chcesz wysłać maila, to kliknij: http://www.cerbermail.com/?CmCLSDi9lm