    From: K <n...@e...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Niemcy na ratunek
    Date: Fri, 1 Oct 2021 15:47:12 +0100

    On 01/10/2021 15:12, Janusz wrote:
    > W dniu 2021-10-01 o 15:27, K pisze:
    >> https://www.independent.co.uk/news/uk/politics/hgv-l
    orry-driver-shortage-germans-b1930558.html

> [...]
    >
    > - Szczerze? Dobrze im tak. Mieszkam tu nadal, bo moje dzieci się tu
    > urodziły, ale uśmiech z twarzy mi nie schodzi. Sami sobie są winni. My,
    > Polacy, przetrwamy, nie takie rzeczy widzieliśmy, ale wymuskani panowie
    > z City czy paniusie z Chelsea nie mają wesołych min - mówi Leon Sawulski.
    >
    > Końca kłopotów nie widać, bo brytyjski rząd uprawia politykę
    > sprzeczności. Uspokaja, że problem nie istnieje, po czym informuje, że
    > do akcji wkracza armia. Są i tacy, którzy na paliwowym i transportowym
    > kryzysie skorzystali - znów w Zjednoczonym Królestwie wzrosła sprzedaż

    rytania-i-kryzys-paliwowy-brexit-pozbawil-pracy-kier
    owcow-ciezarowek/e4mlwz7

    > No mają Brexit pełną gębą :) I jakoś mi tych zadufanych w sobie brytoli
    > nie żal.

    brexit tylko obnazyl i przyspieszyl to co bylo nieuniknione. sporo
    kierowcow ciezarowek ma obecnie 55 lat i albo zaraz odejdzie z zawodu
    albo juz zmienia branze, a nowych chetnych nie ma. warunki pracy
    kierowcy ciezarowki w UK sa duzo gorsze niz w eu. parkingi sa platne, w
    rzadko ktorym mozna wziac prysznic, jak sie rozladujesz to nie mozesz
    pozostac w miescie tylko musisz od razu jechac na jakis podrzedny platny
    parking albo pobocze na jakiejs bocznej drodze. mam znajomego, ktory
    sobie zrobil wszystkie kategorie jeszcze w polsce i rozwazal
    zatrudnienie sie jako kierowca ale jak zobaczyl warunki to powiedzial,
    ze ?35k rocznie to mu sie nie chce.