  • 1. Data: 2021-10-01 15:27:44
    Temat: Niemcy na ratunek
    Od: K <n...@e...com>

    https://www.independent.co.uk/news/uk/politics/hgv-l
    orry-driver-shortage-germans-b1930558.html

    W skrocie, ministerstwo transportu rozeslalo listy do Niemcow w UK
    ktorzy posiadaja PJ z prosba o to czy mogliby pomoc w prowadzeniu
    ciezarowek. Niemieckie prawa jazdy wydane przed 1999 obejmuja
    uprawnienia do prowadzenia malych ciezarowek do 7,5 tony :)

  • 2. Data: 2021-10-01 16:12:49
    Temat: Re: Niemcy na ratunek
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-10-01 o 15:27, K pisze:
> [...]
    > ciezarowek. Niemieckie prawa jazdy wydane przed 1999 obejmuja
    > uprawnienia do prowadzenia malych ciezarowek do 7,5 tony :)

    "- Oferta Borisa Johnsona jest niedorzeczna. Jakiś Polak, Włoch czy
    Hiszpan ma dostać wizę na trzy miesiące, żeby tu przyjechać, a potem co,
    znowu wrócić do kraju? To nie jest dobra zachęta - twierdzi kierowca
    Marek Synowiak. - Od czasu brexitu Wielka Brytania nie jest już
    atrakcyjnym rynkiem pracy - podkreślił Polak."

    "Edwin Atema z Federacji Holenderskich Związków Zawodowych FNV, która
    reprezentuje kierowców ciężarówek, oświadczył: ,,Europejczycy, nie
    jedźcie do Wielkiej Brytanii po wizę krótkoterminową, aby pomóc
    Brytyjczykom wydostać się z gó**a, które sami stworzyli".

    - Szczerze? Dobrze im tak. Mieszkam tu nadal, bo moje dzieci się tu
    urodziły, ale uśmiech z twarzy mi nie schodzi. Sami sobie są winni. My,
    Polacy, przetrwamy, nie takie rzeczy widzieliśmy, ale wymuskani panowie
    z City czy paniusie z Chelsea nie mają wesołych min - mówi Leon Sawulski.

    Końca kłopotów nie widać, bo brytyjski rząd uprawia politykę
    sprzeczności. Uspokaja, że problem nie istnieje, po czym informuje, że
    do akcji wkracza armia. Są i tacy, którzy na paliwowym i transportowym
    kryzysie skorzystali - znów w Zjednoczonym Królestwie wzrosła sprzedaż
    rowerów."

    https://www.newsweek.pl/swiat/spoleczenstwo/wielka-b
    rytania-i-kryzys-paliwowy-brexit-pozbawil-pracy-kier
    owcow-ciezarowek/e4mlwz7

    No mają Brexit pełną gębą :) I jakoś mi tych zadufanych w sobie brytoli
    nie żal.
    --
    Janusz

  • 3. Data: 2021-10-01 16:47:12
    Od: K <n...@e...com>

    On 01/10/2021 15:12, Janusz wrote:
> [...]
    owcow-ciezarowek/e4mlwz7

    > No mają Brexit pełną gębą :) I jakoś mi tych zadufanych w sobie brytoli

    brexit tylko obnazyl i przyspieszyl to co bylo nieuniknione. sporo
    kierowcow ciezarowek ma obecnie 55 lat i albo zaraz odejdzie z zawodu
    albo juz zmienia branze, a nowych chetnych nie ma. warunki pracy
    kierowcy ciezarowki w UK sa duzo gorsze niz w eu. parkingi sa platne, w
    rzadko ktorym mozna wziac prysznic, jak sie rozladujesz to nie mozesz
    pozostac w miescie tylko musisz od razu jechac na jakis podrzedny platny
    parking albo pobocze na jakiejs bocznej drodze. mam znajomego, ktory
    sobie zrobil wszystkie kategorie jeszcze w polsce i rozwazal
    zatrudnienie sie jako kierowca ale jak zobaczyl warunki to powiedzial,
    ze ?35k rocznie to mu sie nie chce.

  • 4. Data: 2021-10-01 18:21:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Oct 2021 15:47:12 +0100, K wrote:
> [...]
    > sobie zrobil wszystkie kategorie jeszcze w polsce i rozwazal
    > zatrudnienie sie jako kierowca ale jak zobaczyl warunki to powiedzial,

    Nie bardzo rozumiem - mowisz o pracy na etacie, czy jezdzie wlasna
    ciezarowką?

    Za parkowanie ciezarowki placi przeciez pracodawca.
    No chyba, ze chce, bys wracal niewyspany na baze, aby pare funtow
    zaoszczedzic ... ale przeciez i oni maja przepisy o czasie pracy.

    Brak prysznica ... chyba nie tylko w UK doskwiera.
    Ale jesli sa płatne parkingi, to moze prysznice tam tanie?

    Ewentualnie znow - za jeden dziennie placi pracodawca :-)

    J.

  • 5. Data: 2021-10-01 20:43:03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 1 Oct 2021 16:12:49 +0200, w <sj7512$9e3$1$Janusz@news.chmurka.net>,
    Janusz <j...@o...pl> napisał(-a):

> [...]
    > Polacy, przetrwamy, nie takie rzeczy widzieliśmy, ale wymuskani panowie
    > z City czy paniusie z Chelsea nie mają wesołych min - mówi Leon Sawulski.

    Akurat panowie i panie z City i Chelsea głosowali przeciw brexitowi.
    Za była wieś itp.

  • 6. Data: 2021-10-01 23:02:06
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:sj72cg$7ve$1$horizn@news.chmurka.net>
    user K pisze tak:

> [...]
    > ciezarowek. Niemieckie prawa jazdy wydane przed 1999 obejmuja
    > uprawnienia do prowadzenia malych ciezarowek do 7,5 tony :)

    Dlaczego nie zapytać. Jakie to angielskie. Common sense.

    A to dlateeeego mój niemiecki kolega rzucił pracę za 35k ;)

    Gute Reise Johann! Gute Reise!

    Mnie już pytali w pracy. Mam do 3.5 tony doświadczenie ;)
    Fiat Dukato. Największe mam w skrobaniu szyby ;)

    Wczoraj przyjechał TIR z Polski. Przywiózł przełączniki.
    Jestem jedynym Polakiem. Poszedłem za tłumacza.

    Od kierowcy biła jakaś aura ;) Ja też byłem dumny ;)
    Zawsze im machałem w Dartford i Purfleet.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 7. Data: 2021-10-01 23:14:47
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:sj771g$aec$1$horizn@news.chmurka.net>
    user K pisze tak:

    > brexit tylko obnazyl i przyspieszyl to co bylo nieuniknione. sporo
    > kierowcow ciezarowek ma obecnie 55 lat i albo zaraz odejdzie z
    > zawodu albo juz zmienia branze, a nowych chetnych nie ma.

    lepiej zostać influłencerem

    The Treasury has denied that the shortage of HGV drivers in the UK is
    related to Brexit. Chief secretary to the Treasury, Simon Clarke, told
    the BBC's Today programme yesterday. "The difficulties we are facing
    are not unique to this country. The idea that this is somehow just a
    British problem is fundamentally wrong. There's a shortage of 400,000
    HGV drivers across Europe" he said.

    "The idea that this is about Brexit is to try and take us back into
    what is really, I'm afraid, quite a negative conversation around
    opportunities forgone when, if you look at the situation in Germany,
    if you look at the situation in Poland, if you look at the situation in
    France, they share these problems too."

    tu najlepsze

    However, the German government is understood to have not yet written to
    British people living there, asking them to consider driving an HGV
    when they have never done so before.

  • 8. Data: 2021-10-02 14:52:37
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-10-01 o 23:14, PiteR pisze:

    > tu najlepsze
    >
    > However, the German government is understood to have not yet written to
    > British people living there, asking them to consider driving an HGV
    > when they have never done so before.

    Możesz to lepiej wyjaśnić bo z googla wychodzi jakaś niezrozumiała papka
    "Uważa się jednak, że rząd niemiecki nie napisał jeszcze do:
    Mieszkający tam Brytyjczycy proszą ich o rozważenie prowadzenia
    samochodu ciężarowego
    kiedy nigdy wcześniej tego nie robili. "

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2021-10-02 17:07:03
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2021-10-01 o 16:12, Janusz pisze:
    > No mają Brexit pełną gębą :) I jakoś mi tych zadufanych w sobie brytoli
    > nie żal.

    A co ma brexit do tego? Przecież problem nie jest związany z brexitem,
    tylko z polityką, która od dłuższego czasu źle traktowała kierowców.
    Problem zapewne narastał latami, a w końcu zesrało się na całego. Krach
    na giełdzie też nie jest niespodziewanym, niezależnym od niczego
    zdarzeniem, tylko rezultatem jakiegoś narastającego dłuższy czas problemu.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2021-10-02 18:50:38

    Sat, 2 Oct 2021 17:07:03 +0200, w <sj9siu$rdg$1$opajak@news.chmurka.net>,
    "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> napisał(-a):

> [...]
    > na giełdzie też nie jest niespodziewanym, niezależnym od niczego
    > zdarzeniem, tylko rezultatem jakiegoś narastającego dłuższy czas problemu.

    Wyjechali zagraniczni kierowcy.