  • 11. Data: 2015-12-10 23:25:32
    Temat: Re: No i po drogach
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > i wywal w końcu ten HTML

    Nie. Lubie html i nie chce mi się przeklejać do przeglądarki tych adresów
    www, żeby sobie na nie popatrzeć. To co proponujecie jest niepraktyczne.
    Czytanie wybiórczej czyli żydowskiej gazety dla polaków w perspektywie
    długoterminowej też jest szkodliwe. Masti masz pejsy i jesteś obrzezany, że
    czystasz tą żydo-komunistyczno-masońską propagandę ?.

    Endiu

  • 12. Data: 2015-12-10 23:47:02
    Od: masti <g...@t...hell>

    Endriu wrote:

    > Nie. Lubie html i nie chce mi się przeklejać do przeglądarki tych adresów
    > www, żeby sobie na nie popatrzeć. To co proponujecie jest niepraktyczne.

    to pisz sobie na kolorwych forach

    > Czytanie wybiórczej czyli żydowskiej gazety dla polaków w perspektywie
    > długoterminowej też jest szkodliwe. Masti masz pejsy i jesteś obrzezany, że
    > czystasz tą żydo-komunistyczno-masońską propagandę ?.

    zabawny jesteś w tych próbach obrażania.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 13. Data: 2015-12-11 00:28:34
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > to pisz sobie na kolorwych forach

    Zależy mi na szybkim dostępie do linków. Bez sensu jest to wklejać do
    przeglądarki. Masti, Romku jesteście archaiczni.

    Powtórzę jeszcze raz. W dłuższej perspektywie słuchanie Adama Michnika jest
    szkodliwe i kto go słucha sam sobie szkodzi. Mam nadzieje, że zdajesz sobie
    sprawę z tego kim był tato Adama Michnika i jaką rolę w historii Polski
    odegrał przyrodni brat Adama ?.

    Endriu

  • 14. Data: 2015-12-11 00:32:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    Endriu wrote:

> [...]
    > sprawę z tego kim był tato Adama Michnika i jaką rolę w historii Polski

    jak widać Tobie zaszkodziło.

  • 15. Data: 2015-12-11 07:31:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 Dec 2015 23:02:41 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):

    > No właśnie, dokładnie za 976618384 zł. To dlaczego chcieli płacic 1600?
    > Za Kaczora rzeczywiście ten most mógłby kosztować, może nie 600 ale z
    > 800 baniek, ale nasza władzunia łyknie wszystko, nawet 2 duże bańki z
    > czego 20% to łapówki jak z tunelem za Piskorskiego.

    Juz zapomnieliscie ? 2007 byl szczytem hossy.
    To, co kosztowalo 600 w roku 2003 moglo kosztowac 1600 w 2007 i 1000
    w 2010. Pretensje do Kaczynskiego, ze nie zrobil wtedy, gdy mogl
    kosztowac 600.

    > Zastanawia mnie też na co składa się cena projektu, bo 16 baniek to
    > sporo kasy?

    Odpowiedzialnosc. Np taka
    http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,15833071,
    GDDKiA_oskarza_o_blad_konstruktora_mostu_Redzinskieg
    o.html
    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oskarża prof. Jana
    Biliszczuka, konstruktora mostu Rędzińskiego we Wrocławiu, o błąd w
    projekcie i domaga się od niego ponad miliona złotych odszkodowania.

    Według GDDKiA podczas budowy mostu zużyto o 3,5 tys. ton więcej
    stali, niż zakładał projekt budowlany sporządzony przez Zespół
    Badawczo-Projektowy "Mosty - Wrocław" pod kierownictwem prof. Jana
    Biliszczuka. Dyrekcja twierdzi, że przez błąd w projekcie prace przy
    moście przedłużyły się o prawie 150 dni. W związku z czym poniosła
    dodatkowe koszty.

    Projektant nie zgadza się z tymi argumentami.
    - W projekcie budowlanym podałem ilość stali, jaka teoretycznie będzie
    potrzebna. Rzeczywista ilość zbrojenia zależała od technologii
    łączenia prętów. Nie mogłem więc jej podać, bo o technologii decyduje
    wykonawca - argumentuje prof. Jan Biliszczuk.

    Co jest w specyfikacji?

    Firma Mostostal, która realizowała prace, łączyła pręty na zakładkę.
    Dlatego wykorzystała większą ilość stali.

    - W specyfikacji przetargowej dla wykonawców było wyraźnie zaznaczone:
    "Do obliczenia należności przyjmuje się teoretyczną ilość zmontowanego
    zbrojenia (...). Nie dolicza się stali zużytej na zakłady przy
    łączeniu prętów, przekładek montażowych i drutu wiązałkowego" - cytuje
    prof. Biliszczuk. - GDDKiA nie powinna więc płacić wykonawcy za
    dodatkowo zużytą stal. A że prawdopodobnie zapłaciła, to jej sprawa.
    Mogła przepłacić nawet 15 mln zł, a teraz chce zrzucić
    odpowiedzialność na nas. Mnie zarzuca, że nienależycie wykonałem
    projekt. Tymczasem czy ona należycie go rozliczyła? - zastanawia się
    profesor.

    Ilość zbrojenia wzrosła również w związku ze zmianą technologii
    montażu mostu. Beton sprężony został zamieniony na żelbet. - Złożył w
    tej sprawie wniosek wykonawca. Mostostal sugerował, że to przyspieszy
    realizację prac. GDDKiA wyraziła zgodę, nie rozumiem więc, dlaczego
    teraz ma pretensje - dziwi się Biliszczuk. - Według mnie nie miało to
    wpływu na czas trwania budowy."

    Aczkolwiek
    "- GDDKiA dochodzi od projektanta kwotę 1 037 350 zł wraz z odsetkami
    liczonymi od 17 grudnia 2011 r. do dnia zapłaty - wyjaśnia Michał
    Radoszko, rzecznik dyrekcji we Wrocławiu. - Dochodzimy zapłaty kosztów
    poniesionych z tytułu doradztwa naukowo-technicznego w związku z
    wydłużeniem robót budowlanych, kosztów inżyniera kontraktu oraz
    nadzoru autorskiego poniesionych przez GDDKiA w wydłużonym okresie
    realizacji inwestycji - wylicza rzecznik."

    Czyli chyba nie za stal, a za zwiekszone wynagrodzenie projektanta.
    Czy nadzor to inna firma ?

    Nawiasem mowiac - z powodu bledu w kosztorysie na 16 zl odrzucono
    najtansza oferte i wybrano druga, o 200 mln drozsza.
    I to urzednikom nie przeszkadzalo.
    Aczkolwiek ... czy to nie bylo ukartowane przez oferentow ?

    Kiedys tenze profesor sp* zbrojenie w projekcie, wiadukt zaczal pekac
    - wtedy zaplacil za naprawe. A to moglo kosztowac wiecej niz
    dupogodziny projektantow.

    Albo taki wiadukt w Mszanie - robisz projekt, zatwierdzasz, a potem
    przez 4 lata dodatkowe opinie, ekspertyzy, potwierdzenia ...

    J.

  • 16. Data: 2015-12-11 07:35:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 Dec 2015 19:08:56 -0000 (UTC), masti napisał(a):
    > <http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,19326348,adamcz
    yk-wciaz-analizujemy-program-budowy-drog.html>
    > "W tym projekcie są zadania inwestycyjne wycenione na 198 mld zł, zaś
    > limit finansowy dla programu to 107 mld zł. Proste zasady arytmetyki
    > podpowiadają, że nie można przejść do porządku dziennego nad tym
    > programem, bo brakuje po prostu pieniędzy" - zaznaczył Adamczyk
    >
    > tego, że to są szacunkowe koszty a jak dotąd wszystkie przetargi
    > kończyły się ofertami dużo poniżej szacunków budżetowych to już nie wie.

    Roznica jednak jest.

    No coz - szczesliwie do drog Unia jeszcze chyba nam doplaca.
    Nawet ten rzad zrozumie, ze lepiej z doplaty skorzystac niz nie.
    To moze tak calkiem wydatkow na drogi z budzetu nie skreslic i na
    dzieci nie przeznaczyc.

    J.

  • 17. Data: 2015-12-11 08:51:21
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Juz zapomnieliscie ? 2007 byl szczytem hossy.
    > To, co kosztowalo 600 w roku 2003 moglo kosztowac 1600 w 2007 i 1000
    > w 2010. Pretensje do Kaczynskiego, ze nie zrobil wtedy, gdy mogl
    > kosztowac 600.

    Ta, najlepiej do Gierka. Byłoby jeszcze taniej.
    600 baniek to były tylko wyliczenia ratusza, ale spadek z 1600 czy nawet
    2000 na 1000 to wybacz ale nawet jak na lata trochę duza różnica i Hania
    tez jak widać jeden przetarg z powodu ceny unieważniła.
    Cóż, przekręt już zrobiono na moście Poniatowskiego na początku wieku, a
    potem pewnie na każdym następnym :)

> [...]
    > Biliszczuka, konstruktora mostu Rędzińskiego we Wrocławiu, o błąd w
    > projekcie i domaga się od niego ponad miliona złotych odszkodowania.

    No tak, ok. Domagać to się mogą, będą się teraz sądzić 10 lat, a jak się
    skończy?

  • 18. Data: 2015-12-11 09:20:00
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-11 o 00:28, Endriu pisze:

> [...]
    > zdajesz sobie sprawę z tego kim był tato Adama Michnika i jaką rolę w
    > historii Polski odegrał przyrodni brat Adama ?.

    Wzorcu pislamisty, nie możesz zająć się swoją rodziną?

  • 19. Data: 2015-12-11 09:30:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

> [...]
    > Nawet ten rzad zrozumie, ze lepiej z doplaty skorzystac niz nie.
    > To moze tak calkiem wydatkow na drogi z budzetu nie skreslic i na

    tyle, że musi mieć wkład własny. A w ogóle to te drogi to budują sami
    aferzyści i Układ.

  • 20. Data: 2015-12-11 09:50:01
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2015-12-10 o 23:25, Endriu pisze:

    > Nie. Lubie html

    No to WYPIERDALAJ