  • Data: 2017-01-16 12:26:09
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 15 stycznia 2017 19:05:25 UTC+1 użytkownik Luke napisał:

    > Kiedyś załatwiało to się dobrze na aero2 (dopóki nie zrobili captcha).
    >
    > Ale... sieci komórkowe mogą się dostosować z ofertą do takich potrzeb
    > rynku i zrobić kartę sim "radiową". Czyli np. streaming ograniczony do
    > 64 czy 128 kbps, bez limitów danych.
    >
    > Gdyby taka karta sim była za kilka złotych miesięcznie, to pierwszy bym
    > to włożył do samochodu. Nawet przy ograniczeniu do 64 kbps (większość
    > poważnych stacji radiowych udostępnia streamy w różnych jakościach).

    Ale takie rozwiązanie jest bez sensu.
    Tak jak policzono niżej taki RMF musial by mieć rury grube albo kazdy dostawca
    internetu musial by oferować "jakieś" proxy broadcastowe.
    To sie nie uda bo sie firmy nie dogadają. Bo czemi ISP ma dokłądac sobie problemu aby
    rmf-owi bylo lepiej?

    A to jedna stacja.

    DAB/DRM/Sirius xm to dobre metody na rozwiązanie problemów.
    Sygnał leci, dostępny wszędzie. Jak ktos niżej zauważył, nawet AM daje dobrą jakość
    sygnału bo całość jest cyfrowa.
    A wprowadzenie/modyfikacja standardu jest łatwa w rozpropagowaniu, odbiorniki moga
    sie nawet same reprogramować jak sie standard zmieni i nowe ficzery sobie
    implementować:
    -Jakieś katalogi z programami
    -odpowiednik RDS dla sytuacji kiedy nie można pokryć Am-em czy krótkimi falami danego
    terenu.
    -jakieś kanały tekstowe z informacjami itp...

    Pojście w strone jaką sugerujesz jest wykonalne ale sporo gorsze od strony
    uzytkowej/technicznej.

    A coś mi sie nie chce wierzyć że nasza cywilizacja doszła do stanu kiedy taki rodzaj
    usługi nie jest w stanie zostać ogarnięty przez urzędy i dostawców technologicznych.
    Jesli tak jest to wieszczę że ani 100 lat nie potrwa upadek...