  • 71. Data: 2016-06-22 06:09:03
    Temat: Re: Nowe liczniki radiowe....
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 17 Jun 2016 21:10:43 +0200, jacek pozniak
    <j...@f...pl> wrote:
    > Potem trzeba to jeszcze wklepać, pomylić się przy wklepywaniu,
    poprawić,
    > obsłużyć reklamacje lokatora, itd.

    Teraz też można: np. pomylić plik i zamiast tegorocznego obliczyć z
    zeszłorocznego (to nie hipoteza, to fakt).

  • 72. Data: 2016-06-22 06:13:02
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 17 Jun 2016 23:39:41 -0700 (PDT), k...@g...com wrote:
    > a oni mają bezprocentową pożyczkę.

    I dlatego to będzie zawsze tylko marzenie.

  • 73. Data: 2016-06-22 06:29:52
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 20 Jun 2016 03:47:37 +0200, "HF5BS" <h...@j...pl> wrote:
    > Prądownia skurwiele - ich sztandarowy numer - l

    Mylisz się. Bo to i tak mały pikuś. Największy dowcip to pobieranie
    opłaty za przepływ prądu - sprawdź rachunek. Nie za dostarczoną
    energię, nie za natężenie, napięcie, moc taką czy siaką. Nie za
    konieczność utrzymania infrastruktury.

  • 74. Data: 2016-06-22 06:36:40
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 21 Jun 2016 23:45:59 +0200, "HF5BS" <h...@j...pl> wrote:
    > pardon, jeśli pasjans się tnie poniżej 1 giga procka, pamięci i
    DOBREJ
    > grafiki...?

    Znowu? Przy Win32s już było: po prostu nie działał.

    Ale pasjans, wbrew pozorom, to bardzo wymagający program jest.

  • 75. Data: 2016-06-22 09:48:15
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał w wiadomości

    > Mylisz się. Bo to i tak mały pikuś. Największy dowcip to pobieranie

    Tak, wiem, że potrafią cuda na kiju czynić. Jacyś dziennikarze, chyba w
    jakimś szmatławcu, zrobili rozbiór faktury za prąd. Wyszło chyba 33
    czynniki, część oczywiście z dupy wyjęta.

    > opłaty za przepływ prądu - sprawdź rachunek. Nie za dostarczoną energię,
    > nie za natężenie, napięcie, moc taką czy siaką. Nie za konieczność
    > utrzymania infrastruktury.

    Bo panie, płacisz pan samemu prądowi, za to, że wie, jak ma płynąć! :P
    A oni tacy dobrzy wujkowie są, że ten pierdyliard czynników zbierają ci na
    jednym papierku i płacisz jeden rachunek! :P
    No paczpan, jacy oni dobrzy są, a my tak na nich najeżdżamy :P
    Swoją drogą, gdyby tak skarbówka za każdy czynnik liczyła inny podatek?
    Niekoniecznie wyższy, byle INNY. Choć cholercia, znów te głupie komputery...
    I one pewnie znów coś by pochrzaniły... A może "pochrzaniły"? Monopol
    chętnie korzysta z przywilejów... Gorąco mnie ciekawi, jak by wyglądała
    dzisiejsza telekomunikacja, gdyby była jedynym operatorem, jak ćwierć wieku
    temu jeszcze? Komórki pewnie by były, różne firmy, jak "Plotkomtel", "alias"
    Polkomtel, PTC, czy Centertel, ale opem i tak była by Tepsa. Przykład?
    Osobisty. Firma Polpager, dzisiaj Sferia, ok. ćwierci wieku temu, wrzuca na
    moją centralę swoją centralkę, skrzynka wielkosci mniej-więcej peceta,
    pojemność hmm... chyba 4 tysiące abonentów. Operatorem tego jednakże była
    Tepsa, formalnie...
    Ceny w takim monopolu za komórczany były by pewnie nieziemskie, za
    stacjonarki pewnie takowoż, a wzorując się na prądowni, pewnie by liczyli
    oplaty za średnicę drutów w żyłach w parze, za głębokość wykopu pod kabel,
    co tam jeszcze...? Ale mielibyśmy to na jednym rachunku.
    Może coś by się ugrało, gdyby całkowicie oddzielić dystrybucję, od sprzedaży
    (coś jak WLR w telekomunikacji)? W sensie, że firma, która produkuje i
    przesyła prąd, nie mogła by się zajmować jego sprzedażą, ani "osobiście",
    ani przez spółki-corki, spółki-matki, etc. Może, jakby stanęli przed wizją,
    że jak będą dziwaczyć, to nie sprzedadzą prądu, przyhamowało by ich
    dziwaczenia? "Gdybam", bo nie mam dostatecznie jasnego punktu odniesienia.
    Zastanawia mnie po prostu, czy układ można uzdrowić.

    --
    Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
    (C) Stephen Hawking

  • 76. Data: 2016-06-22 10:07:36
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > DOBREJ
    >
    > Znowu? Przy Win32s już było: po prostu nie działał.

    Odpalałem to na gorszych, cięło niemiłosiernie i efektów animacji nie było.
    I nie brak animacji mnie zastanawia(ł), tylko to cięcie właśnie, bo powodów
    ku temu specjalnych nie było. Jakoś komp radził sobie z filmami wyższej
    rozdzielczości, tylko systemowi się karta graficzna nie spodobała, to nie
    animowało. Ale wymęczyć się dało i Pasjansa kończyłem.

    > Ale pasjans, wbrew pozorom, to bardzo wymagający program jest.

    Nie mówię nie... tylko dlaczego on wymaga w miejscach, w których,
    zwyczajnie, nie powinien...?
    W7 - na jako-takie napędzenie samego siebie 950MB, czyściutki, golutki, bez
    niczego, sam zainstalowany i załadowany właśnie system. Chyba, że menedżer
    zadań kłamał...
    Kiedyś mi 64M chodziło żwawiej (choć samego W7 do ślimaków nie zaliczam, u
    siebie zresztą mam XP).

  • 77. Data: 2016-06-22 11:26:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "slawek" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >opłaty za przepływ prądu - sprawdź rachunek. Nie za dostarczoną
    >energię, nie za natężenie, napięcie, moc taką czy siaką. Nie za

    Masz na mysli "oplate sieciowa" za kWh ?

    No coz, nie ulega watpliwosci, ze transport pradu kosztuje.

    A czy placic za kWh, czy za moc dysponowana ... na jedno wyjdzie.
    Tylko jedni beda narzekali ze za drogo, a inni sie cieszyli, ze
    taniej.

    J.

  • 78. Data: 2016-06-22 11:36:32
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 22 czerwca 2016 11:26:10 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > A czy placic za kWh, czy za moc dysponowana ... na jedno wyjdzie.
    > Tylko jedni beda narzekali ze za drogo, a inni sie cieszyli, ze

    IMHO rozdzielenie tego miało na celu proporcjonalne obciążanie klienta za przesył.
    Jak chce kupić energie na pomorzu a zużyć na śląsku to niech płaci za przesył.

    I mimo tego że energia na pomorzu tańsza (dajmy na to wiatrowa) to z przesyłem
    wychodzi drożej albo podobnie.

    Tyle że widzę że nie ma rozróżnienia dziś na to skąd sie przesyła i jak daleko. Kazdy
    placi tyle samo.

    Więc problemem jest nie dociągnięta do końca idea .

  • 79. Data: 2016-06-22 11:37:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    >I o czymś takim właśnie myślałem wobec prądowni.
    [...]

    >Tylko znów, prezesina "nasra", a "gówno" wąchać będą jego
    >podwładni...

    IMO - w tej obsludze klienta to i podwladni byli winni.

    >Chciałeś chyba napisać - "Spóźnił", w cudzysłowie... Coś dziwnie
    >często się spóźniają... I skwapliwie wykorzystują skutki tego. Niech
    >nawet dadzą

    Nie wiem, do mnie nie przysylaja.

    >zaledwie 3 dni. Ale niech to będa rzeczywiście trzy dni, od momentu
    >doreczenia, a nie jakiejś mitycznej daty. Albo niech konkretnie
    >wyznaczą termin "zapłać do 5 kwietnia" - i już. Tylko niech nie
    >przyślą tego 4, czy nawet 5 kwietnia właśnie, bo spodziewam się, iż
    >takich "akurat" zbieżności dziwnie dużo się zrobi, otrzymasz pismo,
    >pójdziesz zapłacić, a w tym czasie wyłączą i napiszą godzinę taką
    >(nieprawdziwą rzecz jasna - jak potem

    Ale przeciez pisza na fakturze termin platnosci :-)

    No dobra, moze byc jeszcze jak kiedys w TP - faktura wystawiona
    powiedzmy 7-go, do skrzynki dochodzi 20 ... no ale termin platnosci
    30-go ...

    J.

  • 80. Data: 2016-06-22 11:41:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    >Przecież tego nie robią babki na liczydłach, tylko jakiś zafajdany
    >komputer zaprogramowany prze niedouka. U mnie wyliczył teraz 51,16,
    >251,51 i cztery razy po 249,78. Jakby nie mógł pięć razy po 250,00,
    >a na początku to, co mu zostało, czyli 51,79. Oczywiście
    >najsensowniej
    >by było dać dokładnie sześć razy po 217,00. Niech sobie dodadzą te 21
    >groszy do prognozy, skoro i tak ją pewnie znowu zawyżyli o dwie
    >stówy.

    Przeciez nie chcesz ich finansowac, to o co te pretensje ?
    Juz w pierwszym miesiacu wyrownuja ci nadplate, a zaloze sie ze ta
    pozniejsza zmiana tez z czegos wynika - kolejny okres obnizonej
    prognozy, czy cena pradu od lipca sie obniza ?

    J.