  • Data: 2014-01-09 20:34:25
    Temat: Re: Nowe pomysły rządu na walkę z pijanymi kierowcami - LOL
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-01-08 22:35, Adam pisze:

    > Dzięki za sprostowanie. Muszę doczytać.
    > Jednak z tego, co pamiętam, to z konkluzja z wielu dyskusji
    > internetowych i artykułów w kilku czasopismach wynikało, iż obowiązuje
    > (za granicą) wyposażenie adekwatne do kraju rejestracji pojazdu.

    Wyposażenie samochodu jak najbardziej.

    > Nie zauważyłem zróżnicowania na "wyposażenie samochodu" i "wyposażenie
    > kierowcy".

    Cóż, za brak kamizelek w samochodzie mandatu nie dostaniesz, za
    bieganie bez nich przy np. zmianie koła - owszem

    > Tak z boku:
    > Jadąc "do ruskich"

    Tam konwencja nie obowiązuje...

    > Zgadza się masz rację. Zanadto uprościłem, za duży skrót myślowy.

    Skrót myślowy, a zmiana kolejności obowiązujących źródeł prawa
    do jednak błąd i kolejność jest następująca:
    1. Konstytucja
    2. Ustawy
    3. Ratyfikowane umowy międzynarodowe
    4. Rozporządzenia
    5. Akty prawa miejscowego

    W przypadku konfliktu 2/3, ratyfikowana umowa międzynarodowa ma
    pierwszeństwo przed ustawą i co ważne - nawet jeżeli ustawą tą jest
    konstytucja, czyli ustawa zasadnicza. Z czasem akty prawa lokalnego
    (polskiego) są dostosowywane do wcześniej ratyfikowanych umów
    międzynarodowych - nawet konstytucja. Podaję to dla jasności sytuacji.

    > A z Prawa o ruchu Drogowym, powiązanych ustaw i rozporządzeń, to już
    > pewnie dużo więcej zapomniałem, niż dzisiejsza "młodzież" była w stanie
    > się w ogóle się nauczyć czy w ogóle przeczytać ;)

    Mam wrażenie, że ten fragment dyskusji jednak był nie o młodzieży
    i jej możliwościach, a sytuacji prawnej w zakresie alkomatów
    we Francji :) By się bezpiecznie poruszać to nie trzeba pamiętać
    całości PoRD i ustaw/rozporządzeń okolicznych.

    > Ale pomimo przejeżdżania kilkudziesięciu tys. km. rocznie różnymi
    > samochodami - a zdecydowanie nie lubię marnować czasu ;) - tylko raz na
    > kilka lat mam spotkanie z policjantami, i to najczęściej do rutynowej
    > kontroli :)

    Piszesz o Polsce, czy o kontaktach z policją za granicą?