    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowe pomysły rządu na walkę z pijanymi kierowcami - LOL
    Date: Tue, 14 Jan 2014 22:00:54 +0000 (UTC)
    <larpr7$ln4$1@node1.news.atman.pl> <larq6s$jfn$3@node2.news.atman.pl>
    <larqb1$m8d$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <las47i$sa$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <lauggo$f5p$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <lauuqa$ujv$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <lb151d$5ov$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <lb1939$a1p$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <lb1mnc$opv$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <lb3sdb$v2t$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <lb4a4b$e07$1@node1.news.atman.pl>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Nie, prawie nie używam.

    > Jakiś powód obrony musi być, nikt nie gardłuje tak za tematem który mu
    > wisi.

    No ale ja przeciez bardzo jasno i szczerze podaje powody.
    Po pierwsze nie lubie bezsensownych ograniczen, ktore nic nie daja.
    Po drugie nie widze sensu zwiekszania siły policji w tym aspekcie, bo wiem
    ze policja z tą dodatkowa władza nic dobrego nie zrobi (to nie tylko
    przykład w łapaniu rowerzystów pijanych i kierowców z 0,2%% dla poprawy
    statystyk, to takze np. ustawa antynarkotykowa ktora miała przeciwdziałac
    dilerom a spowodowała wsadzanie ludzi za skreta)
    I wierz mi - bez problemu zrezygnuje z wina czy lampki nalewki ale w imie
    czego?
    Natomiast zmiana limitu na 0 zapewne spowodowałaby, ze kiedys ciebie czy
    mnie złapia na 0,1%% bo syrop jakiś wypijemy...

    > To po co Ci większa norma?

    Ale ja nie postuluje zwiekszenia normy.
    Uwazam, ze 0,5%% jest dla nas odpowiednia. I tu sie zgadzam, ze nasze
    spoleczenstwo nie jest i nie wiem czy kiedykowiek bedzie na tyle
    odpowiedzialne, zeby norma była 0,8 jak gdzieniegdzie.

    O karaniu bardzo sensownie pisał Gotfryd aby było ono proporcjonalne do
    promili. Liniowo czy wykładnioczo to juz inna historia ale zeby miało
    znaczenie czy jechałem i miałem 0,51%% czy tez miałem 1,5%% i powodowałem
    REALNE zagrożenie.

    > No właśnie to nie jest moje towarzystwo, to jest towarzystwo które
    > musi koniecznie pokazywać się publicznie na ulicy, w samochodzie czy
    > gdziekolwiek w stanie upojenia.

    Przyznaje, ze pijane towarzystwo widuję regularnie ale w samochodzie...?
    Praktycznie nie pamiętam kiedy ostatni raz kogoś takiego widziałem.
    Miałem kiedys takiego znajomego, ale miedzy innymi dlatego zerwałem
    znajomość, bo musiałem raz czy drugi kluczyki wyrwać
    A dzis juz nie jezdzi - bo PJ mu zabrali. I dobrze.

    > Syndrom przeniesienia na leczenie nałogów Ci nie pomoże.

    > A co, założysz się że tacy ludzie nie istnieją?

    A założysz sie, ze jest ich tak wielu ze warto pod nich zmieniac prawo.
    Moim zdaniem to jest jakis nieistotny margines.
    Najczesciej jest tak, ze chojrak pije a potem jak juz przekroczy promil to
    dostaje małpiego rozumu. Bo przeciez ma blisko - tylko 2 km po wódkę.
    Tylko takiemu nie pomoze ani limit 00, ani baloniki w samochodzie.
    Tylko wyłapać, odebrac PJ i przypierdzielic kare zeby na samochód nie było
    stać.
    Na marginesie - widziałem dzis w biedronie - alkotesty - z homologacja -
    3,99

    > Ale też nie tylko o to chodzi - prędzej o tych, co to liczyć nie
    > potrafią, więc wydaje im się, że już zeszli z procentów bo przecież
    > daaaawno skończyli pić.

    > Mnie też.
    > Więc może już skończysz się pogrążać?
    > Alkohol nie jest żadną wartością, której warto bronić.
    > A jakbyś jednak uważał inaczej, to żal mi Cię i EOD.

    Przyjemnośc kulturalnego picia alkoholu jest takim samym prawem jak kazde
    inne. Nie widze sensu ograniczania BO TAK.