  • 11. Data: 2014-11-16 16:33:46
    Temat: Re: Nowe stare auto dojazdowe
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-16 15:56, Czesław Wiśniak pisze:

    > Od czasu do czasu jezdze takim 300CE w automacie, tylko ze to wiecej niz
    > dyche kosztuje i wir w baku :)

    Przesadzasz też mam automata 4biegowego i na spokojnie przy 80-100
    bierze koło 10 i przy 140 bierze 12.5.
    I jest to megawygodne auto.

    Mam też 2.0 turbo saaba i ten bierze przy setupie na 320KM od 7l do 25l
    na 100 w trasie :)

    Lewis
    https://www.facebook.com/turbolaabpl

  • 12. Data: 2014-11-16 16:36:06
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-16 13:37, abn140 pisze:

    > Dycha to za malo na takie auto z d.
    > moze za to rozejrzec sie za w124 benzyna i zagazowac. mechaniczny wtrysk nie
    > przeraza - dwa warsztaty w pl to robia - jak to nie wiem ale instalka jest
    > drozsza nieznacznie niz analogiczna 4 generacji.
    > niestety oba miejsca milcza co do technologii.
    > zna ktos?
    > reszta na forum LPGforum czy jakos tak.
    > warto to rozwazyc bo takie auto dostanie za 6 + gaz i startowka - lekko
    > przewazy te 10k ale cel osiagnie.
    > stany techniczne benzynowych 124 sa o lata swietlne lepsze niz diesli.

    To fakt benzyniaki są znacznie lepiej utrzymane.
    A k-jet to gówno które trzeba zastąpić jakimś standalone ecu i zapomnieć
    o problemach związanych z tym wynalazkiem...

    Sam niedługo będę patroszyć K-jeta w tym mercu i wrzucać EMU.
    Na razie zrobiłem saaba 900 2.0 8V na DET3 i odpaliłem, jeszcze
    poskładać go do kupy i zestroić :)

  • 13. Data: 2014-11-16 20:12:12
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Nov 2014 15:46:28 +0100, ToMasz napisał(a):

    > Xsara z silnikiem HDI 90 koni. ale koniecznie silnik RHY, bo niema
    > dwumasy fapa i paru innych badziewi.

    A jak z nadwoziem i korozja?
    Jezdziles takim? Ile toto srednio pali po miescie i poza miastem?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 14. Data: 2014-11-16 22:15:46
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 16.11.2014 20:12, Maciek pisze:

    > A jak z nadwoziem i korozja?
    > Jezdziles takim? Ile toto srednio pali po miescie i poza miastem?

    jednym 7 lat, aż do kolizji, drugim - drugi rok. Stara xsara rdzewiała w
    tych miejscach gdzie pospawali z 2 aut jedno. Tam gdzie był próg
    pospawany, też przeżarło. ale tylko jeden próg, w jednym miejscu, czyli
    napewno nie zrobili auta z nierdzewki :) Ale 14 letnie auto nie miało
    purchli, tarantitlów, wrzodów czy innych odmian perforacji nadwozia.
    Spalanie.... trudna sprawa. mała xsara dawała radę latem zejść do 6
    litrów w delikatnym mieście, ale zimą, na krótkich trasach ponad 8.
    trasa, puste auto - 5 z hakiem. picasso - większa buda - plus 1 litr.
    ToMasz
    PS. W VINie musi być sekwencja RHY, bo jak nie, jak się napalisz na 110
    koni, to potem będą się z Ciebie śmiali że kupiłeś auto na "F". Jak
    zaczniesz szukać modelu RHY, może się okazać że mało jest ofert...

  • 15. Data: 2014-11-16 22:24:13
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał

    > Mniej rdzewiejacy niz Mondeo.
    > 5-osobowy.
    > Gazowalna benzyna albo prosty diesel.
    > Wiek praktycznie nie gra roli.
    > I uwaga - cena maks. 10 tys.(plus "pakiet startowy").

    Za circa 7k zl kupujesz Citroena Xsare z niezajebliwym
    silnikiem 1.9 lub nawet 2.0 HDI. Ten ostatni, mimo że
    jest już w technologii common rail jest trwały i prosty
    prawie tak jak stare diesle. Korozja w Xsarze nie występuje.
    Z silnikiem 2.0 HDI lepiej jednak kupić Xsare Picasso, bo
    jest większa i wygodniejsza. A legendy o samochodach
    na F niech sobie znafcy w dupę wsadzą :)

    --
    Hinek

  • 16. Data: 2014-11-16 22:35:55
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-11-16 20:12, Maciek wrote:

    > A jak z nadwoziem i korozja?
    > Jezdziles takim? Ile toto srednio pali po miescie i poza miastem?

    miałem dwie Xsary: Xsare II i Picasso.
    Rdzy zero, awarii zero.
    Nie widziałem też żadnego citroena po 2000r. rdzewiejącego - jeśli
    gdzieś zobaczysz rdzę - to znak, że coś było grzebane.
    Silniki - jak napisali przedpiścy.

  • 17. Data: 2014-11-16 22:39:28
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "ToMasz" napisał

    > Xsara z silnikiem HDI 90 koni. ale koniecznie silnik RHY, bo niema dwumasy
    > fapa i paru innych badziewi.

    Wystarczy patrzeć się na moc. 90KM HDI nie miało wynalazków
    ani w Xsarze zwykłej ani w Picasso. Miałem obie. Picasso była
    nieco bardziej wrażliwa na korozję (progi), natomiast zwykła
    Xsara miała 12 lat i ani grama rdzy. Przejechałem nią 60 tys
    km. wymieniając sprężyny z przodu i teleskopy klapy bagażnika.
    To był chyba najmniej kłopotliwy pojazd z tych które miałem

    --
    Hinek

  • 18. Data: 2014-11-16 23:30:00
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Hinek" <h...@f...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Maciek" napisał
    > Za circa 7k zl kupujesz Citroena Xsare z niezajebliwym
    > silnikiem 1.9

    Potwierdzam miałem przez 2 lata Xsarę 1.9D z przebiegiem 250.000 mil jak
    sprzedawałem miała 285 i silnik dalej cykał jak zegarek. W ciągu 2 lat
    wymieniłem sprzęgło, rozrząd (na samym początku) + eksploatacja czyli klocki
    płyny itp. aha i sprzęgło alternatora. spalanie średnio 6.5l/100km auto miało 12
    lat i rdza była chyba tylko na jednym progu który został gdzieś przytarty

    Pzdr
    Piotr

  • 19. Data: 2014-11-17 18:28:37
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > To fakt benzyniaki są znacznie lepiej utrzymane.
    > A k-jet to gówno które trzeba zastąpić jakimś standalone ecu i zapomnieć
    > o problemach związanych z tym wynalazkiem...

    hmm, to jak sie robi takie cos? dalbys znaki jak to obskoczyc?
    tzn po wymianie i silnik i gaz przechodza na system elektroniczny z
    mechanicznego?
    jak to sie robi? jakies kit'y sa do tego? elektronika z innego motoru? z
    okulara?
    dzieki

  • 20. Data: 2014-11-17 18:47:43
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jest to jakas opcja.
    > Jak sie jezdzi takim klekotem 2.0? Ja chyba tylko 3-litrowke prowadzilem.

    Wolno. Baaardzo wolno... ;-)
    Ale i niedrogo. :-)

    Wiwo