eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO kropelce › Re: O kropelce
  • X-Received: by 10.182.88.129 with SMTP id bg1mr222610obb.3.1462535639516; Fri, 06 May
    2016 04:53:59 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.182.88.129 with SMTP id bg1mr222610obb.3.1462535639516; Fri, 06 May
    2016 04:53:59 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !2.us.feeder.erje.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!news.glorb.com!i5no4
    309890ige.0!news-out.google.com!uv8ni11igb.0!nntp.google.com!i5no4309884ige.0!p
    ostnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 6 May 2016 04:53:59 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <9...@g...com>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=83.29.126.86;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 83.29.126.86
    References: <572a1f9f$0$22841$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <1wfkhg42g4eea$.1k7j18vinuf0p$.dlg@40tude.net>
    <9...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <4...@g...com>
    Subject: Re: O kropelce
    From: s...@g...com
    Injection-Date: Fri, 06 May 2016 11:53:59 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2581671
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu środa, 4 maja 2016 21:41:05 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Volkswagen passat b1. Przy spokojnej jezdzie za miastem palil ponizej pieciu
    litrow. Golf z tamtych czasow zmiescil by sie w czterech litrach. Dalej szalu po
    piecdziesieciu latach nie ma. Kosztem zywotnoscinsilnika da sie takie oczednosci
    robic. Benzynowy jak przegrzac to zgasnie. A dizlowi 30 stopni wyzej roznicy nie
    zrobi. Zubozenie mieszanki w warunkach ustalonych potrafi zdzialac cuda jesli idzie o
    zuzycie paliwa. Ale glowica i przede wszystkim zawory wydechowe zdechna w takich
    warunkach bardzo szybko. Trzy litry z ogonkiem paliwa na sto kilometrow to prawie 40
    kilowatogodzin energi. Przy sprawnosci dizla w okolicach trzydziestu kilku procent to
    12kWh na sto kilometrow. Najslabsza Tesla zuzywa z 15 kilowatogodzin na sto
    kilometrow. Pewno jak by ja puscic w trybie kapeluszniczym to by zuzyla z 5kWh/100km.
    Czyli tonowczesne testowane cudo zuzywa przy oszczednej jezdzie zdwa razy tyle paliwa
    co powinno.

    Mam bardzo podobne spostrzeżenia co do zuzycia paliwa w nowoczesnych silnikach.
    Nowe auta maja wieksze moce z litra i ogólnie większe moce per samochód. No i troche
    więcej ważą niz maluch.

    Pamietam jak przesiadłem się z malacza do fiesty 70KM.
    W sumie stwierdziłem wtedy że pali tyle samo, zbiera sie podobnie, ale w środku
    więcej miejsca, ciszej i ręce nie marzną :)
    No i po pewnym czasie sie okazało że sie tak ta fiesta nie psuje jak malacz.

    Ostatnio testowalem silnik w focusie - 1,8 TDCi 115KM.
    Moje minimalne spalanie w trasie - 4.03l/100km W tym byla jazda po wawie w godzinach
    szczytu.
    Srednie spalanie to okolice 5.3l/100km.
    Maksymalne (jazda w okolicy 130-150km/h przez cala polske w tym przez centrum lodzi -
    trasa górna) okolice 7.1l/100km.

    Wszystko powyżej to diesel.

    I w sumie to może tu jest ten postęp?
    Fiatem 125p jakby tak pocisnąć 400km ze średnią powyżej 120km/h to by wypił w okolicy
    tych 8-9l/100km benzyny?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 06.05.16 21:14 t-1

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: