  • 1. Data: 2016-05-04 18:13:02
    Temat: O kropelce
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/other/ponad-2-t
    ysi%C4%85ce-kilometr%C3%B3w-na-jednym-baku/ar-BBrUln

    "Felix Egolf, jeden ze specjalistów od jazdy o kropelce, za kierownicą
    Opla Insignii pokonał dystans 2.111 km, od Alp do Morza Północnego i z
    powrotem, spalając średnio 3,46 l/100 km

    Były pilot Airbusów prowadził Insignię wyposażoną w 136-konny silnik
    CDTI ecoFLEX o pojemności 1,6 litra, dysponujący maksymalnym momentem
    obrotowym o wartości 320 Nm, dostępnym w przedziale od 2000 do 2250
    obr/min. Według danych katalogowych ten wariant Insignii, w zależności
    od wyposażenia, zużywa średnio 3,8-3,9 l/100 km, co odpowiada emisji
    CO2 na poziomie 99-104 g/km, dzięki czemu w Niemczech wersja ta
    zaliczana jest do klasy energetycznej A+.

    Swoją podróż Egolf rozpoczął 6 kwietnia w Lucernie, skąd wyruszył do
    siedziby Opla w Russelsheim. Dalsza trasa wiodła wiodła przez Münster
    i Oldenburg aż do Cuxhaven nad Morzem Północnym. W drodze powrotnej
    Egolf odwiedził Hanower, Kassel i St. Gallen, a 8 kwietnia zakończył
    swoją podróż o kropelce w Zurychu."

    No, ciekaw jestem jakim kosztem - jechac 2000km za tirem 80km/h,
    korzystajac z jego cienia aerodynamicznego ?

    Na fotce, nie wiadomo na ile prawdziwej, srednia nawet 3.2, przy
    predkosci sredniej 76km/h.
    No coz - 76 sredniej po krajowych drogach to dobre osiagniecie, ale po
    krajowych autostradach to kiepskie :-)

    J.

  • 2. Data: 2016-05-04 19:26:39
    Temat: Re: O kropelce
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 4 maja 2016 18:13:22 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > Opla Insignii pokonał dystans 2.111 km, od Alp do Morza Północnego i z
    > powrotem, spalając średnio 3,46 l/100 km

    Rozumiem że zrobił to na jednym baku ???

    2111/100=21.11x3,46= 73 litry

    To jaki baak ma taa insignia?
    Bo w ramach eko to montują w autach nawet 30 litrowe baki
    a tu 70????

  • 3. Data: 2016-05-04 19:30:51
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Były pilot Airbusów
    (...)
    > No, ciekaw jestem jakim kosztem - jechac 2000km za tirem 80km/h,

    Eeetam, termike zlapal i w idlu od chmurki do chmurki;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2016-05-04 20:49:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Szalu nie ma. Przy predkosci 75-80 126p jak byl dobrze doregulowany palil w granicach
    4-4,5l/100km. Uwzgledniajac wyzsza o 10% sprawnosc dizla wychodzi ze nowoczesny
    samochod pali tyle ile samochod sprzed piecdziesieciu lat.

  • 5. Data: 2016-05-04 21:02:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 May 2016 11:49:37 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
> [...]
    > palil w granicach 4-4,5l/100km. Uwzgledniajac wyzsza o 10%
    > sprawnosc dizla wychodzi ze nowoczesny samochod pali tyle ile

    Nie samochod, tylko wyrob samochodopodobny :-)

    Szalu nie ma, ale mowimy o pojezdzie 2x wiekszym. I zdolnym pojechac
    2x szybciej.

    I to mnie interesuje - jakim kosztem w sensie szybkosci i czasu bylo
    okupione to wydarzenie :-)

    J.

  • 6. Data: 2016-05-04 21:41:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Volkswagen passat b1. Przy spokojnej jezdzie za miastem palil ponizej pieciu litrow.
    Golf z tamtych czasow zmiescil by sie w czterech litrach. Dalej szalu po
    piecdziesieciu latach nie ma. Kosztem zywotnoscinsilnika da sie takie oczednosci
    robic. Benzynowy jak przegrzac to zgasnie. A dizlowi 30 stopni wyzej roznicy nie
    zrobi. Zubozenie mieszanki w warunkach ustalonych potrafi zdzialac cuda jesli idzie o
    zuzycie paliwa. Ale glowica i przede wszystkim zawory wydechowe zdechna w takich
    warunkach bardzo szybko. Trzy litry z ogonkiem paliwa na sto kilometrow to prawie 40
    kilowatogodzin energi. Przy sprawnosci dizla w okolicach trzydziestu kilku procent to
    12kWh na sto kilometrow. Najslabsza Tesla zuzywa z 15 kilowatogodzin na sto
    kilometrow. Pewno jak by ja puscic w trybie kapeluszniczym to by zuzyla z 5kWh/100km.
    Czyli tonowczesne testowane cudo zuzywa przy oszczednej jezdzie zdwa razy tyle paliwa
    co powinno.

  • 7. Data: 2016-05-04 22:06:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 May 2016 12:41:04 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    > Najslabsza
    > Tesla zuzywa z 15 kilowatogodzin na sto kilometrow.

    Zauwaz, ze maluch mniej wiecej tyle samo. Tzn mechaniczej energii.

    > Pewno jak by ja
    > puscic w trybie kapeluszniczym to by zuzyla z 5kWh/100km. Czyli
    > tonowczesne testowane cudo zuzywa przy oszczednej jezdzie zdwa razy
    > tyle paliwa co powinno.

    Ale ta Tesla to jak wolno trzeba by jechac - 50km/h ?

    J.

  • 8. Data: 2016-05-04 23:11:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z jakiejs strony w necie po wpisaniu rajd o kropelce 126p. Wynik 1,59l/100km. Gdyby
    nie mial aerodynamiki hybrydy pianina i szafy gdanskiej bylo by jeszcze mniej. W
    motoryzacji w silnikach 50 lat poszlo w pizdu. Pala niewiele mniej niz pol wieku temu
    i ich obsluga kosztuje sporo wiecej. Na dodatek maja krotsza zywotnosc. Moce z litra
    za to wzrosly chociaz zapotrzebowanie na moc przy jezdzie w ustalonych warunkach jest
    takie samo jak od poczatku Swiata.

  • 9. Data: 2016-05-05 07:41:41
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2016-05-04 o 19:26, Bolko pisze:

    > Rozumiem że zrobił to na jednym baku ???
    >
    > 2111/100=21.11x3,46= 73 litry
    >
    > To jaki baak ma taa insignia?
    > Bo w ramach eko to montują w autach nawet 30 litrowe baki
    > a tu 70????

    Tak. Bak ma 70 litrów. W sumie z wlewem spokojnie 73 litry wejdą :)

    Pozdrawiam - Mirek
    PS - moja średnia z 5 lat to 8.0 l/100km :)
    President Teddy on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 10. Data: 2016-05-05 22:41:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    za to wzrosly chociaz zapotrzebowanie na moc przy jezdzie w ustalonych warunkach jest

    W swoich starych książkach Witold Rychter opisywał, jak były
    przydotowywane ówczesne samochody do rajdów o kropelce.

    Nie mam dostępu teraz do swoich księgozbiorów, nie mogę sprawdzić.
    W każdym razie były to auta typu CWS T-1 czy polskie fiaty 508, więc
    dwutonowe jeździdełka. Silniki przestawione tak, "że można było liczyć
    suwy pracy". Zużycie paliwa przy prędkościach szosowych - ok. 3 litry.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam