eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzie › Re: O ładowaniu w samochodzie
  • X-Received: by 2002:a25:3bd7:: with SMTP id i206mr50436yba.7.1548770711596; Tue, 29
    Jan 2019 06:05:11 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a25:3bd7:: with SMTP id i206mr50436yba.7.1548770711596; Tue, 29
    Jan 2019 06:05:11 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin3!g
    oblin1!goblin.stu.neva.ru!v55no1070178qtk.0!news-out.google.com!m21ni13495qta.0
    !nntp.google.com!v55no1070176qtk.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.google
    groups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 29 Jan 2019 06:05:11 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <c...@g...com>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=82.177.110.36;
    posting-account=2sVJ3goAAADI7JMBtCuzKj54-2bcrr9B
    NNTP-Posting-Host: 82.177.110.36
    References: <a...@t...no1>
    <5...@g...com>
    <f...@g...com>
    <c...@g...com>
    <4...@g...com>
    <f...@g...com>
    <1erujsft9eztz$.16lupetifsbvk$.dlg@40tude.net>
    <1...@g...com>
    <1...@4...net>
    <e...@g...com>
    <i...@4...net>
    <7...@g...com>
    <0...@g...com>
    <9...@g...com>
    <q2p9ot$rd9$1@news.vectranet.pl>
    <c...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <7...@g...com>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    From: Tomalo <r...@g...com>
    Injection-Date: Tue, 29 Jan 2019 14:05:11 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740442
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2019 12:01:52 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > W dniu wtorek, 29 stycznia 2019 11:26:38 UTC+1 użytkownik Andrzej S napisał:
    > > Bez nadziei
    > > podłączyłem owego Foxsura w trybie Repair (jakiś algorytm
    > > pulsowania) i po kilku cyklach i kilkudzisięciu godzinach
    > > wg. manuala aku zreanimował się.
    >
    > Od kilku tygodni mam dokładnie tą samą ładowarkę.
    > Mam pytanie o tryb "repair" czy można go używac do aku który jest fizycznie w
    samochodzie?
    > Elektronika auta(auto oczywiście wyłączone ale aku podłączony) nie zgłupieje, nie
    padnie od tego "repair"?
    > Bo auto niedawno kupiłem i aku niby ok- odpala na mrozie(minus 15stc najwięcej
    było, 1,6hdi) itp ale jak raz na kilkanaście minut zostawiłem wyłączone auto z
    włączonymi światłami to już aku nie zakręcił. Foxtur podłączony w tryb "ładowanie
    ładował aku ze 20minut i pokazał "full"
    > I co prawda od tamtego czasu problemów z aku nie ma ale chcę przetestować ten tryb
    repair tylko się boję żeby od tego elektronika w aucie nie powariowała.

    Elektronika pojazdu wytrzyma spokojnie 2-3 V więcej. To nie problem.
    Natomiast te ładowarki są dość dupiate. Ładują do napięcia około 14,5-15 V i
    następnie od razu przechodzą w tryb konserwacji - 13.8V.
    Moim zdaniem tryb konserwacji jest serwowany za wcześnie. Aby się dobrze naładował,
    potrzebne jest kilka godzin utrzymywania napięcia na poziomie chociażby tych 15 V.
    Stąd, jak pokazują ludzie na różnych filmach na YT ładowarki uC nie zawsze potrafią
    naładować dobrze akumulator. No bo co to za ładowarka, która ładuje 15 min i
    wyświetla FULL.
    Ja podłączam starą BR-12/10 i trzymam pół dnia, aż napięcie dojdzie do tych 16 V.
    Potem jeszcze zostawiam na 1-2h do wysycenia elektrolitu i odłączam. Te uC mają
    algorytm i użytkownik nie decyduje o momencie końca ładowania. Dla mnie to
    dyskwalifikuje te urządzenia. To je dobre dla blondynki a nie świadomego użytkownika.
    :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: