    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Date: Tue, 29 Jan 2019 22:42:02 +0100

    Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Tak jak piszesz. Korki wkręcane są aby móc dolać wody. Korki mają
    >"odpowietrzniki" i gazy mogą uchodzić jak się wydzielają w nadmiarze.

    Czyli absolutnie nie sa szczelne.
    I wody ubywa przez ładowanie do 16V ? :-)

    >Tera już nieliczne kwasiaki samochodowe mają korki do cel.
    > Większość ma zaspawane wieczko i tylko po bokach odpowietrzniki.

    Ja jakos zawsze trafialem na aku z korkami. Tylko zaklejone jakas
    naklejka, albo pod oslona ...

    >Żaden spisek. Dodatek wapnia powoduje zmniejszenie gazowania, które
    >przy 14 V jest b.niewielkie więc i woda z elektrolitu nie uchodzi.
    >Ustalono, że w akumulatorze >Ca nie trzeb dolewać wody przez cały
    >okres eksploatacji.
    >Nie zawsze jednak tak jest. Usterka alternatora może spowodować
    >znaczny ubytek wody zanim się zorientujesz.
    >Jednak wtedy tylko nowa bateria wchodzi w rachubę.No chyba, że masz
    >korki w celach. :)

    Mam jeszcze wiertarke i dam rade dolac wody. Tylko ostatnie
    akumulatory to mi na zwarcie celi schodzily.

    >Korki są szczelne, mają zaworki do upustu gazu. Nie dostaje się do
    >nich wilgoć z otoczenia. Nie słyszałem o takim zjawisku.

    Przechyl na bok.
    Korki sa szczelne, ale z boku otworek odpowietrzajacy i to imo bez
    zaworka :-)

    J.