-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!newsfeed.xs4all.nl!newsfee
d9.news.xs4all.nl!85.12.16.69.MISMATCH!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xln
ed.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!news
feed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!n
ews.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <a...@t...no1>
<c...@g...com>
<4...@g...com>
<f...@g...com>
<1erujsft9eztz$.16lupetifsbvk$.dlg@40tude.net>
<1...@g...com>
<1...@4...net>
<e...@g...com>
<i...@4...net>
<7...@g...com>
<0...@g...com>
<9...@g...com>
<q2p9ot$rd9$1@news.vectranet.pl>
<c...@g...com>
<7...@g...com>
<5c50824d$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<5c509bfc$0$483$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
In-Reply-To: <c...@g...com>
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
Date: Wed, 30 Jan 2019 04:19:55 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 70
Message-ID: <5c511d0f$6$486$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 77.252.81.130
X-Trace: 1548819727 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 486 77.252.81.130:58283
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4622
X-Received-Body-CRC: 1004602650
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740496
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:c19b1cd9-5ea7-4c80-81dc-d54e5109be64@go
oglegroups.com...
>> I tu zdziwienie - napiecie 12.5V. To nie jest rozladowany aku.
>> Miernika z obciazeniem nie mam, wiec sprawdzic nie bylo jak,
>> zaczalem
>> podejrzewac ze wina lezala w brudnych klemach.
>> Ale takie rzeczy to tylko w Fiatach, a tu jest Opel ...
>
>> Aku podladowalem i stal sobie nieuzywany. Napiecie trzymal - moim
>> zdaniem zachowywal sie jak sprawny akumulator, ale proby
>> obciazeniowej
>> nie bylo.
>No awaria po prostu. Zwykły przypadek czy pech jak kto woli.
>Zdarza się. Akumulator jak każde inne urządzenie ma prawo się popsuć.
>Obojętnie czy w meśku czy oplu.
Nie mowie nie.
Ale objawy byly takie polowiczne.
Dopiero proba naladowania do 16V zalatwila ten akumulator dokumentnie.
>> No i na marginesie podobnych dyskusji chcialem zobaczyc jak to z
>> tym
>> ladowaniem do 16V.
>> Bo moim zdaniem to sie nie uda. Przynajmniej nigdy mi sie nie udalo
>> "zwyklym prostownikiem", co to ma trafo, diody i napiecie szczytowe
>> 19V.
>> A akumulator raczej konczy gdzies kolo 15V, fakt ze wtedy prad juz
>> znacznie mniejszy.
>Napięcie końcowe rzędu 16 V uzyskuje się w fazie wysycania
>elektrolitu.
>To napięcie zależy od możliwości prostownika oraz stanu technicznego
>akumulatora i jego pojemności.
>Na moim prostowniku BR-12/10 (stary prostownik z czasów PRL z roku
>87) na starej, zużytej centrze daje 15,3 V max. Nawet jakbyś tydzień
>ładował to nic więcej nie >uzyskasz.
to "typ 10" czy "10Amper" ... nominalnie ?
Moj stary z PRL na poczatku daje ok 5A, a pod koniec trudno ocenic -
miernik wbudowany malo wiarygodny, a zewnetrzny to strata ok 0.1V - a
tu kazdy ulamek sie liczy :-)
Tak czy inaczej - bez obciazenia amplituda napiecia siega 19V, wiec w
szczytach prad plynie.
Rzedu 1A ... I jakos nie laduje akumulatora, skoro napiecie nie
rosnie.
No chyba ze wiekszosc pradu idzie na elektrolize wody, a mniejszosc
cos tam jeszcze w plytach poprawia.
>Ale elektrolit też nie ma więcej niż 1,25 g/cm3.
Hm, akumulator powiedzmy polowicznie zuzyty, zostala polowa pojemnosci
... to czesc jonow SO4 utkwilo w masie, wiec gestosc elektrolitu
spadnie.
Wiec ten argument kiepsko do mnie przemawia.
No i czy w takim stanie nie nalezy dolac troche kwasu ?
>Natomiast w nowym Vikingu Bronze napięcie końcowe tym samym
>prostownikiem uzyskuję na poziomie 15,9-16 V przy prądzie 1 A.
A gestosc elektrolitu ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.01.19 04:19 J.F.
- 30.01.19 04:45 J.F.
- 30.01.19 09:46 Piotr Dmochowski
- 30.01.19 10:19 Paweł Pawłowicz
- 30.01.19 10:53 Piotr Gałka
- 30.01.19 18:19 J.F.
- 30.01.19 18:51 Tomalo
- 30.01.19 18:52 Zenek Kapelinder
- 30.01.19 18:56 Tomalo
- 30.01.19 19:04 Tomalo
- 30.01.19 19:06 Tomalo
- 30.01.19 19:08 Mateusz Viste
- 30.01.19 19:09 Tomasz Gorbaczuk
- 30.01.19 19:12 Tomalo
- 30.01.19 19:16 Tomalo
Najnowsze wątki z tej grupy
- supercap
- Procesor NMOS i karta CF
- Jak sprawdzic uC
- radyjko znalazłem
- Telewizor przestał widzieć sygnał z anteny
- LED
- System operacyjny dla 6800?
- Przyłączenie działki do sieci elektrycznej
- Działalność nierejestrowana/definicja sprzętu elektronicznego/misie i kolejki
- Smukły, długi ściągacz izolacji do kynaru
- rezystor 3 omy 400W
- [newbie] Jaki multimetr za 2-4 stówy?
- szafka sieciowa
- Raspberry Pi 5 + dyski SATA
- lutownica na węgiel
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław