eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzie › Re: O ładowaniu w samochodzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!newsfeed.xs4all.nl!newsfee
    d9.news.xs4all.nl!85.12.16.69.MISMATCH!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xln
    ed.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!news
    feed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!n
    ews.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <a...@t...no1>
    <c...@g...com>
    <4...@g...com>
    <f...@g...com>
    <1erujsft9eztz$.16lupetifsbvk$.dlg@40tude.net>
    <1...@g...com>
    <1...@4...net>
    <e...@g...com>
    <i...@4...net>
    <7...@g...com>
    <0...@g...com>
    <9...@g...com>
    <q2p9ot$rd9$1@news.vectranet.pl>
    <c...@g...com>
    <7...@g...com>
    <5c50824d$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <5c509bfc$0$483$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    In-Reply-To: <c...@g...com>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Date: Wed, 30 Jan 2019 04:19:55 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 70
    Message-ID: <5c511d0f$6$486$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 77.252.81.130
    X-Trace: 1548819727 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 486 77.252.81.130:58283
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4622
    X-Received-Body-CRC: 1004602650
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740496
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:c19b1cd9-5ea7-4c80-81dc-d54e5109be64@go
    oglegroups.com...
    >> I tu zdziwienie - napiecie 12.5V. To nie jest rozladowany aku.
    >> Miernika z obciazeniem nie mam, wiec sprawdzic nie bylo jak,
    >> zaczalem
    >> podejrzewac ze wina lezala w brudnych klemach.
    >> Ale takie rzeczy to tylko w Fiatach, a tu jest Opel ...
    >
    >> Aku podladowalem i stal sobie nieuzywany. Napiecie trzymal - moim
    >> zdaniem zachowywal sie jak sprawny akumulator, ale proby
    >> obciazeniowej
    >> nie bylo.

    >No awaria po prostu. Zwykły przypadek czy pech jak kto woli.
    >Zdarza się. Akumulator jak każde inne urządzenie ma prawo się popsuć.
    >Obojętnie czy w meśku czy oplu.

    Nie mowie nie.
    Ale objawy byly takie polowiczne.

    Dopiero proba naladowania do 16V zalatwila ten akumulator dokumentnie.

    >> No i na marginesie podobnych dyskusji chcialem zobaczyc jak to z
    >> tym
    >> ladowaniem do 16V.
    >> Bo moim zdaniem to sie nie uda. Przynajmniej nigdy mi sie nie udalo
    >> "zwyklym prostownikiem", co to ma trafo, diody i napiecie szczytowe
    >> 19V.
    >> A akumulator raczej konczy gdzies kolo 15V, fakt ze wtedy prad juz
    >> znacznie mniejszy.

    >Napięcie końcowe rzędu 16 V uzyskuje się w fazie wysycania
    >elektrolitu.
    >To napięcie zależy od możliwości prostownika oraz stanu technicznego
    >akumulatora i jego pojemności.

    >Na moim prostowniku BR-12/10 (stary prostownik z czasów PRL z roku
    >87) na starej, zużytej centrze daje 15,3 V max. Nawet jakbyś tydzień
    >ładował to nic więcej nie >uzyskasz.

    to "typ 10" czy "10Amper" ... nominalnie ?

    Moj stary z PRL na poczatku daje ok 5A, a pod koniec trudno ocenic -
    miernik wbudowany malo wiarygodny, a zewnetrzny to strata ok 0.1V - a
    tu kazdy ulamek sie liczy :-)
    Tak czy inaczej - bez obciazenia amplituda napiecia siega 19V, wiec w
    szczytach prad plynie.

    Rzedu 1A ... I jakos nie laduje akumulatora, skoro napiecie nie
    rosnie.
    No chyba ze wiekszosc pradu idzie na elektrolize wody, a mniejszosc
    cos tam jeszcze w plytach poprawia.

    >Ale elektrolit też nie ma więcej niż 1,25 g/cm3.

    Hm, akumulator powiedzmy polowicznie zuzyty, zostala polowa pojemnosci
    ... to czesc jonow SO4 utkwilo w masie, wiec gestosc elektrolitu
    spadnie.
    Wiec ten argument kiepsko do mnie przemawia.

    No i czy w takim stanie nie nalezy dolac troche kwasu ?

    >Natomiast w nowym Vikingu Bronze napięcie końcowe tym samym
    >prostownikiem uzyskuję na poziomie 15,9-16 V przy prądzie 1 A.

    A gestosc elektrolitu ?

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: