eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzie › Re: O ładowaniu w samochodzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <a...@t...no1>
    <0...@g...com>
    <1...@g...com>
    <c...@g...com>
    <1...@t...no1>
    <6...@g...com>
    <5c509109$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c50bc8c$0$488$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c511d0f$4$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <5c51f62e$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <5...@g...com>
    <7...@g...com>
    <9...@g...com>
    <1uhrglrn99bre.2l4yen7hdry4$.dlg@40tude.net>
    <4...@g...com>
    <n...@4...net>
    <b...@g...com>
    Date: Fri, 1 Feb 2019 13:04:25 +0100
    Message-ID: <alhe9uzxju6c$.1nkokcqcsecph.dlg@40tude.net>
    Lines: 54
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1549022655 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 484 82.143.187.50:54585
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740653
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 1 Feb 2019 03:29:57 -0800 (PST), Tomalo napisał(a):
    >>> Oczywiscie w traktorach potworach z silnikami 150 koni sa
    >>> alternatory ale w malych caly czas pradnice. To sa te same pradnice
    >>> co w warszawiance. Po co zmieniac jak sie sprawdzily.
    >>
    >> A po co zmieniac w samochodach ? Widac alternatory lepsze ..
    >
    > Nikt już nie stosuje prądnic prądu stałego! Jedyna możliwość, to jako część
    zamienna do istniejącego urządzenia np. Ursusa C-330. Prądnica prądu stałego ma
    szereg bardzo poważnych wad w stosunku do prądnicy trójfazowej prądu przemiennego -
    tzw. alternatora.
    > 1. Jest cięższa i wymaga większej ilości materiałów dla tej samej mocy.

    Nie jestem taki pewny.
    Nikt nie robi, wiec trudno porownac :-)

    > 2. Musi być stosowany skomplikowany układ regulacji napięcia, bo
    > prądnica wymaga dodatkowo wyłącznika prądu zwrotnego (aby
    > akumulator się nie rozładował po wyłączeniu silnika),

    Owszem, w alternatorach zgrabnie to wychodzi, ale czy az takie
    skomplikowane ... jeden przekaznik, albo nawet nie ...

    > oraz regulatora prądu.

    Nie jestem przekonany, bo jaki prad chcesz regulowac ?

    > Załatwia to jedno urządzenie elektromechaniczne
    > zwane "reglerem". Alternator tych rzeczy nie wymaga, regulacja
    > prądu jest automatyczna a prąd zwrotny blokują diody mostka a
    > wystarczy tylko półprzewodnikowy regulator napięcia - lub
    > elektromechaniczny.

    No jak nie wymaga, skoro regler (czyli po szkopsku regulator) nadal
    jest ?

    > 3. Praktyczny brak ładowania na obrotach biegu jałowego, gdzie alternator ładuje
    przy tych obrotach znakomicie.

    Kwestia tylko doboru.

    > 4. Większa zawodność - komutator.

    Zdecydowanie.
    Zuzywajace sie szczotki, zuzywajacy sie komutator ... w alternatorze
    tez sie zuzywaja, ale znacznie wolniej.

    > 5. Bardziej skomplikowana konstrukcja

    Bardzo podobna akurat.
    Nie liczac komutatora.

    > 6. itd, itp.

    No i efekt widac - pradnic juz nikt nie uzywa.
    Tylko trzeba bylo opanowac produkcje diod duzej mocy ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: