eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzie › Re: O ładowaniu w samochodzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!news.neodome.net!new
    s.redatomik.org!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all.nl!85.12.16.68.MISMATC
    H!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.highwin
    ds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neo
    strada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <a...@t...no1>
    <1...@g...com>
    <c...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <8...@g...com>
    <5c508e73$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5c511d0f$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5c51f84d$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <6...@4...net>
    <3...@g...com>
    <72it1mlj5gu2$.n8lq6x96tysp.dlg@40tude.net>
    <8...@g...com>
    <9op9bi2m4wn7$.eqpgiratrbi8.dlg@40tude.net>
    <8...@g...com>
    <5c58218d$0$491$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    Date: Tue, 5 Feb 2019 08:12:30 +0100
    Message-ID: <1ah5ur18muxic$.mg3i68z4debm.dlg@40tude.net>
    Lines: 54
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1549350750 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 498 82.143.187.50:65395
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4029
    X-Received-Body-CRC: 2828270287
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740748
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 4 Feb 2019 13:05:01 -0800 (PST), Tomalo napisał(a):
    >>> Ładujesz tylko do momentu jak napięcie osiągnie 2,7 V/celę i
    >>> odłączasz prostownik. Dalsze ładowanie tak dużym prądem zniszczy
    >>> akumulator.
    >> Czyli juz doszlismy do tego ze C/10 niszczy :-)
    > Nie niszczy o ile jest to proces kontrolowany. Czyli klasyczny prostownik o
    charakterystyce prądu opadającej. Prąd Q 1/10 trwa tylko do momentu przejścia
    siarczanu do elektrolitu, potem ten prąd spada i temat rozwiązany.

    >> IMO - tez niszczy, bo czemu mialoby nie niszczyc, tylko znacznie
    >> wolniej, wiec istotnie mozna sobie pozwolic na tych pare godzin
    >> przeladowania.
    >
    > Nic wielkiego się nie dzieje. Rozkłada się tylko woda - cała energia na to idzie.
    Nieco też na ciepło.

    Rozklad wody tez jest szkodliwy, jak nie mozna jej dolac.

    Ale my sie obawiamy, ze te banieczki gazu uszkadzaja gąbczastą mase
    płyt, o czym chyba kazda instrukcja przestrzega.

    http://www.dobreakumulatory.com.pl/content/14-przycz
    yny-reklamacji

    http://www.yolmar.pl/pl/pomoc_techniczna/co_to_jest_
    ciemny.html

    >>>> Producenci samochodow jakos wola 14.4V z tendencja do obnizenia do
    >>>> 13.8 nawet, producenci specjalizowanych ladowarek pisza raczej o
    >>>> 20mA
    >>>> w trickle mode. Ewentualnie ładowaniu cyklicznym.
    >>
    >>>Poczytaj o nowych systemach start-stop i akumulatorach EFB. Obecnie
    >>>14,4 V nie jest już takie oczywiste.
    >>
    >> Bo im wyszlo, ze czeste starty rozladowuja na tyle, ze przy tych 14.0V
    >> akumulator nie nadaza uzupelniac ladunku :-)
    >
    > Ano właśnie! Widzę że dowiedziałeś się :)

    Ale to nie jest jakas wiedza tajemna.
    A przy okazju z niej wynika, ze 14V wystarcza, jesli nie trzeba
    zapalac silnika na kazdych swiatlach :-)

    >> Dodaj jakis inteligentny komputer, ktory po miescie moze utrzymywac
    >> 14.5V, a w trasie zejdzie na 14.0V ...
    >>
    > Nawet ponad 15 V potrafią ładować w samochodach S-S.Jak co 100 m w
    > ruchu miejskim gaśnie silnik, więc nie ma innej możliwości.

    Rozgrzany silnik szybko zapala. 200A*1s = 40s*5A.

    > Niskie napięcie uniemożliwiłoby odzyskanie ładunku i akumulator padłby po
    > 1 dobie.

    W miare rozladowywania akumulator coraz wiekszy prad czerpie nawet z
    14.5V.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: