eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzie › Re: O ładowaniu w samochodzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin1
    !goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
    a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <a...@t...no1>
    <5...@g...com>
    <f...@g...com>
    <c...@g...com>
    <4...@g...com>
    <f...@g...com>
    <L_p4E.207957$iL2.50987@usenetxs.com>
    <a...@g...com>
    <g845E.291392$RE1.283860@usenetxs.com>
    <f...@g...com>
    <1bZ5E.146795$UF1.124168@usenetxs.com>
    <5...@g...com>
    <5u3l8afebum4.1tf9z6xfov9cd$.dlg@40tude.net>
    <b...@g...com>
    <e1ht3po1q7d7$.1xpw4xdugw2do$.dlg@40tude.net>
    <f...@g...com>
    In-Reply-To: <f...@g...com>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Date: Tue, 5 Feb 2019 11:43:02 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 146
    Message-ID: <5c5968ff$0$496$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.60.190
    X-Trace: 1549363455 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 496 83.26.60.190:60487
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740755
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:f9b6d903-1333-4d00-b215-3c18046af9a7@go
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 5 lutego 2019 08:42:06 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Mon, 4 Feb 2019 13:33:08 -0800 (PST), Tomalo napisał(a):
    >>> >>> Poczytaj czym się różni praca cykliczna akumulatora a czym
    >>> >>> praca buforowa.
    >> >> Ale czy nalezy cyklicznie ladowac samochodowy akumulator
    >> >> pracujacy
    >> >> buforowo ? :-)
    >> > Akumulator w samochodzie pracuje cyklicznie a nie buforowo.
    >
    >> To chyba w Melexie.

    >Tak się przyjęło.
    >Akumulator w samochodzie = praca cykliczna. Wiele codziennych
    >wyładowań i ładowań, często głębokich, napięcie pracy max 14,5 V.

    No gdzie głebokich ?

    Cykliczna to masz w melexie, w ubocie, ...


    >> Jesli ja mrozna zima potrzebuje powiedzmy 50A*5s na grzanie swiec i
    >> 400A*3s na uruchomienie diesla, czyli razem 0.4Ah, to to
    >> zdecydowanie
    >> nie jest praca cykliczna.
    >> A na pewno nie taka, po ktorej mozna ladowac 14h nawet malym
    >> pradem.
    >
    >> Wiecej zuzyje autoalarm przez noc.

    >W zimie prąd rozruchu sięga 150-200 A. Sprawdziłem osobiście przy
    >temperaturze -5 stC. O świecach nawet nie wspomnę.

    IMO jakos slabo sprawdzales. To co po by robili takie 500A pradu
    rozruchowego.

    >Oczywiście możesz sobie uznać, że to praca buforowa. Ja tylko piszę
    >jak zostało przyjęte. A możesz uważać inaczej - dla mnie to bez
    >znaczenia. :)

    Doliczylismy sie poboru na poziomie 0.5% pojemnosci akumulatora.

    Mowisz ze to glebokie rozladowanie ?

    >> >>> Nie ma żadnych 2 szkół. Akumulator w stanie jałowym o napięciu
    >> >>> 11,6 V to jest całkowicie rozładowany.
    >> >>> Jego elektrolit to praktycznie czysta woda.
    > >>
    >> >> Bez przesady z tym elektrolitem. Jest w nim spory nadmiar kwasu.
    >> >
    >> > W rozładowanym w 100% jest czysta H2O.
    >
    >> https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/uk
    lad-elektryczny/318511,Pomiar-gestosci-elektrolitu-o
    cena-stanu-akumulatora.html
    >>
    >> czysta woda ma gestosc 1.1 g/cm^3 ?

    >W praktyce całość siarczanu nigdy nie przejdzie do do elektrod -
    >ładowanie też ma swoją sprawność.

    To akurat rozladowanie.
    Ja tylko o tym ze jest zapas kwasu w elektrolicie i akumulator nie
    rozladowuje sie do "czystej wody".

    >Niemniej jednak, akumulator zupełnie rozładowany zamarza w - killku
    >stC, bo jest tam prawie czysta woda (teoretycznie jest czysta H2O).

    Napiszesz ze rozcienczony kwas, i sie zgodzimy.

    Owszem, rozcienczony kwas tez zamarza ... nie, nie zamarza, to jest
    bardziej skomplikowane.

    >> >>> Jak w czasie kręcenia rozrusznikiem napięcie spada do 8 V to
    >> >>> znaczy
    >> >>> że masz uszkodzony akumulator, albo rozrusznik, albo akumulator
    >> >>> jest praktycznie rzecz biorąc wyładowany. Może być też
    >> >>> kombinacja
    >> >>> ww. Nie opowiadaj bajek.
    > >>
    >> >> Ale zapala :-)
    > >
    >> > Rożnica taka, że ja nie wierzę w bajki a ty tak :)
    >
    >> Ale co tu bajki, ja widuje podobnie.
    >> tzn 10.5V bez obciazenia to istotnie za malo,
    >> ale jak duzy diesel startuje, to napiecie siada mocno nawet na
    >> naladowanym aku.

    >Podczas rozruchu nie powinno spaść poniżej 10 V. Jednak jak tylko
    >przestaniesz kręcić rozrusznikiem, napięcie od razu wróci do ponad 12
    >V. Widziałeś o tym?
    >Nie do 11, czy 12 V ale ponad 12 V. Jak nie wraca to akumulator jest
    >zużyty albo poważnie wyładowany.

    Te zmiany nie sa tak calkiem "od razu".
    W zaleznosci od szybkosci miernika, wzroku, oscyloskopu ...

    Dzis np juz po zaskoczeniu silnika zobaczylem 10.5V.

    Ale to diesel, pewnie nadal swiece grzeje...

    >> http://www.dobreakumulatory.com.pl/mynews.php?newsId
    =10
    >> EN (Norma europejska EN50342.1 2006, poprzednio EN 60095-1)
    >> Test wykonywany jest również w temperaturze -18°C. Wymagania EN
    >> podzielone są jednak na dwa poziomy EN1 i EN2. EN1 ? Akumulator
    >> musi
    >> zapewnić napięcie 7,5 V po 10 sekundach, następnie po 10 sekundach
    >> przerwy akumulator jest dalej rozładowywany prądem o wartości 0,6 x
    >> [...]

    >> DIN (standard niemiecki przy -18°C)
    >> Całkowicie naładowany akumulator jest rozładowywany do napięcia 6 V
    >> przy znamionowym prądzie probierczym. Napięcie musi wynosić minimum
    >> 9
    >> V po 30 sekundach, a czas do osiągnięcia napięcia 6 V musi wynosić
    >> przynajmniej 150 sekund.
    >
    > I widac ktos liczy, ze przy tych 6V auto jeszcze zapali - po 2
    > minutach krecenia rozrusznikiem :-)

    >Wszystko się zgadza. Jednak to są testy na jakość baterii.
    >Normalnie eksploatowanych bateriach takie wyładowania są zabronione.

    Jak ci samochod nie zapalala, to nie bedziesz sie zastanawial czy
    zabronione, tylko bedziesz krecil do konca, a potem jeszcze prad
    pozyczal :-)

    >Testy zawsze się robi na krańcowych warunkach.

    A potem przyjdzie -25 i sie zrobi krancowo :-)

    P.S. W Finlandii odwolano Swieto Mrozu z powodu mrozu :-)

    >Przykładowo zbiornik ciśnieniowy na 5 atm jest testowany dla 10 atm a
    >nawet 15 atm. Jednak ciśnienie robocze jest 5 i nie wolno go
    >przekraczać.
    >Trzeba rozumieć po co są testy. Testy nie służą do tego, aby w taki
    >sposób eksploatować na co dzień urządzenie.

    W Europie srodkowej zyjemy, i -18 jest rzadko :-)

    Ale czy Szwedzi, Nowegowie, Finowie, Rosjanie maja inne akumulatory ?
    Albo nawet Suwalszczanie ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: