    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 7 Feb 2019 01:03:54 -0800 (PST)
    <1bZ5E.146795$UF1.124168@usenetxs.com>
    <5...@g...com>
    <5u3l8afebum4.1tf9z6xfov9cd$.dlg@40tude.net>
    <b...@g...com>
    <5c59a893$0$485$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <5c5aaed3$0$491$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <5c5af871$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    From: Tomalo <r...@g...com>

    > W poblizu, ale sam dawales tabelki, ze przy gestosci 1.05 to ciagle
    > jest -2.7C.

    Taki mróz może być nawet w maju.

    > Przy czym jak znam zycie, to taki elektrolit nie "zamarza", tylko
    > tworza sie niewielkie krysztalki lodu z wody, a w pozostalej czesci
    > plynu ... kwasu bez zmian, a wody mniej, bo sie wymrozila. Wiec
    > gestosc kwasu rosnie i temperatura zamarzania spada.
    > I wyjdzie taka "kasza manna".
    >
    > Na ile szkodliwe dla plyt sa takie krysztalki lodu to nie wiem, ale
    > obudowy akumulatora tak latwo nie rozsadzi, bo kasza jednak plynna
    > jest i moze powiekszyc objetosc.

    Nawet jak obudowy nie rozsadzi, to nieodwracalnie zniszczy akumulator. krystalizująca
    woda w masie elektrod ją rozsadza, elektrody pęcznieją robiąc zwarcie między sobą.
    Akumulator jest do wyrzucenia. Proces nieodwracalny.

    > To na dowod napij sie czystej wody z rozladowanego akumulatora :-P

    Nie ma potrzeby nic udowadniać. Chodzi o zasadę, że w miarę ubytku napięcia w
    akumulatorze ubywa siarczanu i pozostaje czysta woda. To ile zostanie siarczanu
    zależy od ilości elektrolitu w stosunku do elektrod. W optymalnym przypadku
    przereaguje cały siarczan z kwasu i pozostanie czysta woda. Co nie oznacza, że będzie
    to woda do picia - to chyba oczywiste dla każdego. To że w denaturacie jest 90%
    spirytusu etylowego nie oznacza, że należy z niego robić nalewki.