    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 7 Feb 2019 03:43:41 -0800 (PST)
    <1bZ5E.146795$UF1.124168@usenetxs.com>
    <5...@g...com>
    <5u3l8afebum4.1tf9z6xfov9cd$.dlg@40tude.net>
    <b...@g...com>
    <5c59a893$0$485$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <5c5c0455$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    From: Tomalo <r...@g...com>

    >Po prostu czepiłeś się bez żadnego sensu mojej nieprecyzyjnej
    >
    > Po bardzo glebokim wyladowaniu, a w zasadzie to zniszczeniu
    > akumulatora.

    Zapewne. Akumulator wyładowany do dopuszczalnych granic ma zwykle elektrolit na
    poziomie około 1,2 g/cm3

    > To lepiej napisac, ze w wyladowanym akumulatorze stezenie kwasu w
    > elektrolicie spada i grozi zamarzniecie nawet na niewielkim mrozie.

    > Nawet jak jest naladowany, to glownym skladnikiem elektrolitu jest
    > woda, bo kwasu to widziales - 38% :-)

    ektrolit-akumulatora.php

    > "Pozostawienie rozładowanego w 80% akumulatora na 10-cio stopniowym
    > mrozie prawie zawsze doprowadzi do zamarznięcia elektrolitu."
    >
    > Co dosc jasno mowi, ze elektrolit jest daleki od czystej wody :-)
    >
    > J.

    Dość selektywnie czytasz, tylko to co Ci pasuje do twojej wersji, bo dalej napisano:

    "Najbardziej niekorzystną sytuacją jest głębokie rozładowanie akumulatora w
    temperaturze pokojowej lub wyższej a następnie poddanie działaniu temperatury
    znacznie poniżej zera. W tej sytuacji gęstość elektrolitu będzie bardzo niska i
    elektrolit akumulatora zachowa się podobnie jak czysta woda - zamarznie w
    temperaturze minimalnie poniżej zera."

    Czyli jednak może być czysta woda. :)