  • Data: 2014-08-31 01:26:27
    Temat: Re: OC sprawcy a zniszczony sprzet
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-08-30 16:46, Trybun pisze:

    > Jednak wydaje się że jest tak. W tym konkretnym przypadku znajomego
    > Ergie, to nawet ja bym się wahał przed wypłaceniem odszkodowania z obawy
    > przed przypięciem mi łatki frajera, a co dopiero maszynka do robienia
    > pieniędzy - zawodowy ubezpieczyciel.

    Ale jak jest?

    Przecież napisał że ubezpieczyciel nie neguje tego że telefon został
    uszkodzony w wypadku, a że twierdzi że był nieprawidłowo zamocowany.

    Czyli twierdzi że to poszkodowany "rażącym zaniedbaniem" (bo to by
    wyłączało odpowiedzialność za szkodę) spowodował zniszczenie telefonu,
    co jest w żaden sposób nie do obrony w sądzie.

    Bo oczywiście, jeżeli będziesz przewoził niezabezpieczoną nitroglicerynę
    i wyniku drobnej stłuczki wylecisz w powietrze razem z całym samochodem,
    to ubezpieczyciel będzie miał rację twierdząc że zniszczenia wywołała
    nie stłuczka a "rażące zaniedbanie".
    Ale nie w przypadku gdy uszkodzeniu uległ telefon na skutek przewrócenia
    się roweru.

    Bo owszem - pewnie jak ubezpieczyciel pójdzie w zaparte twierdząc że
    telefonu tam nie było, to pewnie i sąd będzie miał wątpliwości jak nie
    zobaczy dowodów. Ale jak ubezpieczyciel kwestionuje uchwyt, to jest to
    bzdura.