  • 41. Data: 2016-11-01 22:44:54
    Temat: Re: OC - z 91zł na 191zł
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 1 Nov 2016 22:36:50 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Mi chodziło o kaganiec typu max. 20% składek na własne koszty.

    Z tego co KNF wyliczył na podstawie danych ubezpieczycieli, to wszyscy
    ubezpieczyciele wypłacali więcej odszkodowań niż pobierali składek z OC.

    I to jest dopiero zagadka - o co tu w ogóle chodzi? :)

    A jak niewiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze.
    Z jednej strony żeby od kierowców ściągnąć ich jak najwięcej, przekazać je
    prawie w całości do ASO, a rząd potrąci sobie od tego 23% na 500+ i
    "wszyscy" będą zadowoleni.

  • 42. Data: 2016-11-01 22:53:31
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Z tego co KNF wyliczył na podstawie danych ubezpieczycieli, to wszyscy
    > ubezpieczyciele wypłacali więcej odszkodowań niż pobierali składek z OC.
    >
    > I to jest dopiero zagadka - o co tu w ogóle chodzi? :)

    chodzi o to, że ubezpieczyciel, który chce istnieć na rynku ubezpieczeń
    samochodowych musi oferować OC. Więc dokładają do niego z innych

> [...]
    > Z jednej strony żeby od kierowców ściągnąć ich jak najwięcej, przekazać je
    > prawie w całości do ASO, a rząd potrąci sobie od tego 23% na 500+ i

    soory ale bzdurzysz. bo jak ubezpieczyciele robili w małych warszatach i
    dawali zamienniki części to wszyscy darli mordę, że oszukują. A jak
    robią w ASO to drą mordę, że drogo.

    problemem są ceny w ASO a nie ubezpieczyciele.

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 43. Data: 2016-11-01 23:01:40
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 01-11-2016 o 22:44, Tomasz Pyra pisze:

    > Z tego co KNF wyliczył na podstawie danych ubezpieczycieli, to wszyscy
    > ubezpieczyciele wypłacali więcej odszkodowań niż pobierali składek z OC.

    No właśnie nieprawda.
    Wypłacali mniej, tylko do wypłat dochodziły gigantyczne koszty własne,
    dlatego bilans wychodził ujemny.

  • 44. Data: 2016-11-02 00:57:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 1 Nov 2016 21:53:31 -0000 (UTC), masti napisał(a):

    > chodzi o to, że ubezpieczyciel, który chce istnieć na rynku ubezpieczeń
    > samochodowych musi oferować OC. Więc dokładają do niego z innych

    Skoro zarząd firmy ubezpieczeniowej tak zdecydował, to w czym problem?
    Bo KNF go widzi i interweniuje.

    Oczywiście można też doszukiwać się tu racji - np. trzymając dumpingowe
    ceny na OC uniemożliwia się wejście komukolwiek na rynek samego OC.

    Ale czy to aż taki powód do interwencji i podnoszenia cen?

    > soory ale bzdurzysz. bo jak ubezpieczyciele robili w małych warszatach i
    > dawali zamienniki części to wszyscy darli mordę, że oszukują. A jak
    > robią w ASO to drą mordę, że drogo.

    Póki co, większość odszkodowań jest na "kosztorys", czyli kasa do ręki i
    rób co chcesz.
    M.in. importerzy aut (czyli to ASO), bardzo lobbują za zakazem takich
    rozliczeń i za tym żeby obowiązkowa była faktura.

    > problemem są ceny w ASO a nie ubezpieczyciele.

    A jak myślisz - jak proponowane zmiany wpłyną na ceny w ASO?

  • 45. Data: 2016-11-02 08:48:55
    Od: ZEC <z...@n...pl>

    W dniu 10/31/16 20:05, Borys Pogoreło pisze:

    > Wszędzie trąbią o podwyżkach OC. Ubezpieczyciele zostali zmuszeni do
    > bardziej uczciwego rozliczania szkód, to nagle im koszty wzrosły.

    Właśnie dostałęm odpowiedź że za dzwona figę dostanę, chociaż nie było
    mojej winy. Sądzić mi się nie chce ale PZU straciło klienta.

    --
    ZEC

  • 46. Data: 2016-11-02 09:36:43
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-11-02 08:48, ZEC wrote:

    > Właśnie dostałęm odpowiedź że za dzwona figę dostanę, chociaż nie było
    > mojej winy. Sądzić mi się nie chce ale PZU straciło klienta.

    oni (TU) na to liczą włąśnie (że nie będziesz się domagał odszkodowania
    w drodze sądowej).

  • 47. Data: 2016-11-02 09:46:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "abn140" napisał w wiadomości grup
    >AXA (mBank)
    >pewnie maksymalna bezszkodowosc?
    >czy to czy mieszka na wsi czy w miescie daje w OC znaczna roznice?
    >w-wa wykluczam bo tam od wiekow bylo drozej...
    >ale np wroc - zadoopiaszcze wielkie - bedzie roznica wyczuwalna? a
    >moze w dziurze wiecej?

    W poprzednich latach byla spora. Wroclaw nie takie male miasto, i jest
    gdzies w czolowce stawek.
    Na zadupiu dalo sie duzo mniej.
    Ale moze zweryfikowali.
    Sprawdzic latwo - pare kalkulatorow jeszcze w sieci jest.

    Tylko - zakladam ze nie bylo zmiany adresu. Wszystko to samo, jeden
    rok bezszkodowy wiecej (przy maksymalnych znizkach niby bez
    znaczenia), a dwa razy drozej.
    Byc moze pojazd np awansowal do wyzszej kategorii wiekowej ... ale o
    tych podwyzkach wszyscy trabia.

    Poczekam na moje polisy, zobaczymy.

    J.

  • 48. Data: 2016-11-02 09:52:44
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 02 Nov 2016 08:48:55 +0100, w <nvc5p7$hrt$2@node1.news.atman.pl>, ZEC
    <z...@n...pl> napisał(-a):

    > Właśnie dostałęm odpowiedź że za dzwona figę dostanę, chociaż nie było
    > mojej winy. Sądzić mi się nie chce ale PZU straciło klienta.

    Zanieś papiery do jakiejś firmy, palcem nie kiwniesz, a przynajmniej coś
    dostaniesz. A koszty sądowe wzrosły, więc PZU trochę straci :)

  • 49. Data: 2016-11-02 09:56:26
    Od: p...@g...com

    -- oni (TU) na to liczą włąśnie (że nie będziesz się domagał odszkodowania w drodze
    sądowej).

    w Niemczech z OC sprawcy (winny kolizji ustalony przez policje) mozesz wziac sobie
    adwokata co skutecznie wygasza chec TU do podskakiwania ... praktyka jest taka ze
    czekasz na dobra oferte TU a jak nie podpasi to jedziesz pelen program czyli ASO,
    auto zastepcze itp ...

    P.

  • 50. Data: 2016-11-02 09:59:31

    Tue, 1 Nov 2016 08:48:15 +0100, w <nv9hbr$uas$3@node1.news.atman.pl>, Cavallino
    <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Spróbuj axadirect.
    > Mi wyszło prawie 20% taniej niź axa w mbanku.

    1109 zł zamiast prawie 800zł :)
    Pakiet z AC 1399zł.

    Hehe :)