  • 11. Data: 2011-09-13 21:33:24
    Temat: Re: OCZ Vertex 3 / Agity 3 / Solid 3 (BSOD)
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Latet" <l...@l...pl> napisał w wiadomości
    news:j4ligh$6g7$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    >
    > Czym się różnią te 3 dyski? OCZ Vertex 3 / Agity 3 / Solid 3 ?

    Pamięciami. Masz do wyboru Toshibę, Intela i Microna.

  • 12. Data: 2011-09-13 21:36:48
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości

    > generalnie to v2 i v3 jakos bardzo sie nie roznia, niby v3 ma transfery
    > wieksze,
    > ale w normalnym uzywaniu roznicy nie widzialem (i skonczylo sie na
    > revodrive x2)

    Różnią się zasadniczo. Trzecie pokolenie ma interfejs SATA III.

    > przesiadki z vertexa 2 na vertexa 3 w kazdym razie nie polecam bo nie jest
    > odczuwalna
    Szkoda, że nie testowałeś w IBM XT. Trzeba mieć odpowiedni komputer, a potem
    dawać rady innym.

  • 13. Data: 2011-09-13 21:54:38
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "MC" <m...@g...pl> wrote in message news:j4oiff$bdq$1@node2.news.atman.pl...
    > Szkoda, że nie testowałeś w IBM XT. Trzeba mieć odpowiedni komputer, a potem dawać
    > rady innym.

    2500K z 16GB ramu, roznica miedzy 60GB vertexem 2 i 3 jest niezauwazalna

    wystarczy odpowiednio system skonfigurowac, wrzucic tempa i swapa na ramdysk,
    cache w przegladarkach wylaczyc i roznice beda niezauwazalne z punktu
    widzenia usera w normalnej eksploatacji

    moj system (w7 x64) podczas startu czyta ~600MB i zapisuje ~15MB, podczas pracy
    sa to ilosci raczej marginalne, rzedu kilku-kilkunastu MB na minute

    przy 8GB+ ramu cache moze byc na tyle duze ze roznic miedzy wymienionymi
    dyskami nie widac

    po wlozeniu 100GB revodrive x2 uruchamia sie szybciej, innych roznic brak

    odpalenie wyjatkowo wielkich programow jest te
    kilka-kilkanascie-kilkadziesiat procent szybsze, kwestia tylko co sie komu
    oplaca i co kto potrzebuje

    jezeli uwazasz ze cos innego jest w tej konfiguracji problemem porownywalnym
    do testowania tych dyskow na xt to chetnie poslucham

  • 14. Data: 2011-09-14 01:14:20
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    > ramdysk,
    > cache w przegladarkach wylaczyc i roznice beda niezauwazalne z punktu

    Zdaje się, że kompletnie nie rozumiesz o co chodzi. Żeby zauważyć różnicę
    musisz mieć komputer z interfejsem SATA III. Inaczej oba SSD chodzą na tym
    samym interfejsie i rzeczywiście różnicą nie jest duża.

  • 15. Data: 2011-09-14 08:05:31
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    MC wrote:
> [...]
    > musisz mieć komputer z interfejsem SATA III. Inaczej oba SSD chodzą na tym
    > samym interfejsie i rzeczywiście różnicą nie jest duża.

    a twoim zdaniem pod jaki port sata podlaczam dysk na platfoemie z socketem 1155?
    przykrecam go tez do obudowy, podlaczam zasilanie etc.
    rzeczy oczywistych nie pisze

    jezeli odpalenie programu trwa pol sekundy, to zejscie do 300ms bedzie dla usera
    niemal niezauwazalne bo to tyle ile potrzebuje zeby przejechac myszka z ikonki
    programu w jego obszar roboczy - zysk z przyspieszenia zaden

    przypominam, nie wypowiadalem sie w kontekscie serwera z wielka baza danych tylko
    normalnego uzytkowania w domu

  • 16. Data: 2011-09-14 17:52:01
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-09-13 21:46, Latet wrote:

    > Wiadomo, że realne transfery są niższe niż w specyfikacji, ale nie
    > sądziłem, że aż tak dużo niższe.

    Vertex 2 znacznie lepiej zachowywal sie na pamieciach instalowanych w
    2010r., gdzies na przelomie 2010/2011 zaczeto stosowac nowe tansze
    uklady co takze wplynelo na jakosc pracy. nazwy modelu nie zmieniono.

    > Bo ten problem dotyczy serii "3", a nie "2".

    A no widzisz, ale po czesci problem potwierdza moja teze

    > Zerknij na forum OCZ, to się przekonasz, że to nie żadna fikcja. Raczej
    > epidemia. A sam producent przyznaje, że problem jest, ale rozwiązania
    > wciaż brak.

    Teze, ktora mowi, ze nowe produkty sa zazwyczaj bardzo ryzykowne,
    poczekajmy az pojawi sie vertex 4, oczywiscie mozliwe sa 2 scenariusze:
    - marka vertex 3 bedzie juz tak zepsuta, ze producent nie bedzie chcial
    jej odswiezac.
    - problemy zostana usuniete w kolejnych egzemplarzach v3 i przy okazji
    v4, v3 bedzie juz sprawdzona. Wtedy bedzie mozna kupowac. Bedzie to na
    pewno bezpieczniejsze.

  • 17. Data: 2011-09-14 17:53:38
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-09-13 21:50, Latet wrote:

    > W jakim sensie "gorszego"? Gorszego od czego?

    Vertex 2 ma dwa wcielenia na roznych ukladach pamieci. w tej chwili nie
    pamietam liczb, nanometrow itp. (na tomshardware jest test porownawczy).
    na starszych ukladach (generalnie produkcja 2010) v2 jest wyraznie
    szybszy od v2@2011 /inne uklady pamieci flash/

  • 18. Data: 2011-09-14 17:57:26
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > programu w jego obszar roboczy - zysk z przyspieszenia zaden
    >
    > przypominam, nie wypowiadalem sie w kontekscie serwera z wielka baza

    Proponowalbym w wywodach uwzglednic element systemu operacyjnego,... w w
    pewnym momencie to co robi system operacyjny zajmuje 90-95% calego czasu
    (przy b. szybkich dyskach/raidach etc/)... wiec 300-600-1200MB/s przy
    typowym uzytkowaniu nie ma znaczenia.

    Oczywiscie sa obszary gdzie duze transfery maja b. wielkie znaczenie,
    bede strzelal - obrobka grafiki raw lub materialow video... danych jest
    tak duzo, ze zaden ramdisk tu nie pomoze.

  • 19. Data: 2011-09-14 18:41:38
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości
    > cache w przegladarkach wylaczyc i roznice beda niezauwazalne z punktu
    > widzenia usera w normalnej eksploatacji

    Dlaczego cache wyłączyć? Ja ustawiłem kilka lat temu cache FF oraz
    TMP/TEMP na RAMdysk (FF Portable również na RAMdysku).

    --
    marfi

  • 20. Data: 2011-09-14 19:38:12
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > a twoim zdaniem pod jaki port sata podlaczam dysk na platfoemie z socketem
    > 1155?
    > przykrecam go tez do obudowy, podlaczam zasilanie etc.
    > rzeczy oczywistych nie pisze

    Nie wiem, bo masz do wyboru dwa rodzaje.