  • Data: 2012-07-24 12:31:12
    Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Iguan_007 wrote:
    > Bartek,
    >
    > Piszesz o seryjnym Suzuki i porownujesz do "jakiegos sensownego v6" wlozonego
    > w UAZie.
    >
    > Oba samochody seryjnie sa beznadziejne na autostradzie. To fakt. A nawet jak
    > wlozysz wieksze silniki to nadal pozostaje wysoki srodek ciezkosci, terenowe
    > zawieszenie czy takie sobie hamulce. Czy wsadzisz to v6 czy nie, na
    > autostradzie pogromca szos nie bedziesz.
    >
    > Nie zgadzam sie z Toba co do slabych wlasciwosci terenowych Suzuki. Nawet
    > seryjny 1.3 na reduktorze pozwala wszedzie wjechac.

    To generalnie prawda z jedną uwagą o czym niżej

    > Naprawde nic nie trzeba
    > "gazowac", chyba ze tak naprawde masz na mysli jakies rajdy na szutrowych
    > drogach gdzie liczy sie przyspieszenie. Ja mam na mysli przeprawy. Niska masa
    > pojazdu, krotkie zwisy nadwozia, wielkosc samochodu sprawiaja ze w niczym
    > wiekszym pojazdom nie ustepuje (oczywiscie nie mowimy tutaj o komforcie).

    Lekkim niepozornym autkiem typu Samuraj czy już zupełnie niepozorna i też lekka
    Niva (torchę większa i bardziej komfortowa ale trudniejsza w przeróbkach) często
    bez problemu wjeżdża (i przejeżdża!) się tam gdzie duże i ciężkie grzęzną
    natychmiast.

    Ale duży wygrywa gdy są koleiny / rowy. Po prostu gdy na kołach 31" (nie mówiąc
    o fabrycznych 27-28") stoi się na "gruchach" to większy na kapciach 35" czy 37"
    po prostu przejedzie, nie mówiąc już o "zmotach-potworach" na zwolnicach i
    kółkach 40".

> [...]
    >
    > A jesli mowimy o modyfikowaniu pojazdow to jednak czesci do Suzuki sa
    > wszedzie, latwo dostepne. Zestawy do podnoszenia zawieszenia, zderzaki pod
    > wyciagarke czy tez czesci zamienne sa dostepne od reki, bez kombinacji.
    > Piszesz o wkladaniu wiekszych silnikow, cieciu nadkoli itd. Moim zdaniem przy
    > amatorskim zastosowaniu terenowki to troche nieporozumienie. Po co ladowac
    > pieniadze w modyfikacje archaicznego UAZa jesli mozna je zaoszczedzic i
    > kupic cos lepszego. Zanim zmienisz silnik, zawieszenie czy hamulce pewnie juz
    > kosztowo bedziesz na poziomie wczesnego Wranglera czy Patrola.

    Eeee, ale tu głównym celem OP, jak rozumiem, jest sama zabawa w przerabianie.

    pzdr
    \SK