  • 1. Data: 2012-07-23 10:24:15
    Temat: [OT] 4x4 UAZ
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Tak lekko na marginesie...

    sfiksowało mnie i chce sobie kupić zabawkę do dłubania...

    założenia:
    - tanie(zakup + naprawa)
    - proste
    - rzucające się w oczy
    - łatwo modyfikowalne
    - 4x4
    - niekoniecznie niepsujące się
    - niekoniecznie ekonomiczne

    no i myślę że UAZ się w te kryteria idealnie wpasowuje...
    (konstruktywna krytyka mile widziana)

    szukał bym egzemplarza z dobrymi blachami i przeniesieniem napędu, w
    miarę oryginalnego, choć niekoniecznie musi mieć sprawny silnik,
    elektrykę - to i tak pójdzie na szrot. Wiek.. - pełnoletni.
    Kusi mnie wstawienie tam jakiejś V6.

    Na czasie mi nie zależy, chce się naczytać, może mi przejdzie..
    Zakup planowany najwcześniej na zimę, za samochód chciałbym dać nie
    więcej niż 5k, na swap pewnie pójdzie drugie tyle. Na inne pierdoły
    trzecie tyle.

    Bawi się ktoś z Was czymś takim? Próbuję znaleźć jakieś ciekawe
    artykuły, aby się naczytać zanim kupie jakieś g*^$o. Jednak wszystko co
    google znajduje to kilka wzmianek na jakiś blogach + fpizdu filmików na
    youtube z ubłoconymi samochodami. Zapewne kopalnia wiedzy będzie na
    jakiś forach 4x4 gdzie trzeba się rejestrować, ale tych for jest trochę
    a zakładać konto na każdym mi się nie chce. Do rzeczy - możecie polecić
    jakieś konkretne, gdzie jest ciekawy zasób materiału na temat UAZ'ów, a
    szczególnie manuale dotyczące swapa, dodawanie bajerów w postaci
    wspomagania itp..

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2012-07-23 12:00:05
    Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 7/23/2012 10:24 AM, Albercik wrote:

> [...]
    > jakieś konkretne, gdzie jest ciekawy zasób materiału na temat UAZ'ów, a
    > szczególnie manuale dotyczące swapa, dodawanie bajerów w postaci

    Spróbuj tutaj:
    http://www.forum4x4.pl/

    Moim zdaniem forum nr 1, no i o ile gotowych manuali tam może nie
    znajdziesz (choć nie wiem, nie grzebałem), to na pewno znajdziesz
    praktyków, którzy pokierują co i jak.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 3. Data: 2012-07-23 13:35:06
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    Albercik, Mon, 23 Jul 2012 10:24:15 +0200, pl.misc.samochody:

    > no i myślę że UAZ się w te kryteria idealnie wpasowuje...

    To pozwolę sobie na offtopa do offtopa:
    Widziałem kiedyś-tam na Allegro UAZa z silnikiem marki Caterpillar V6 3,0l
    (diesel), nową skrzynią biegów i reduktorem, zmienionymi hamulcami (na
    tarczowe), wspomaganiem kierownicy i tak dalej. Generalnie: z UAZa została
    rama i blachy, cała reszta zmieniona. Piękny był. 20k PLN gość chciał...

    --
    Pozdrowienia,
    Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.

  • 4. Data: 2012-07-23 14:29:34
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Albecik,

    >sfiksowało mnie i chce sobie kupić zabawkę do dłubania...

    kup sobie suzuki samurai. Samochod swietny w terenie ale i do miasta czy w dluga
    trase da sie nim w razie potrzeby jechac (nie, nie jest wygodny ale raczej
    niezawodny). Jesli chcesz sie bawic w "dlubanie" to do Suzuki znajdziesz chyba kazda
    mozliwa czesc na ebayu. Mozliwosci modyfikacji nieograniczone. Chyba ze jakiegos
    innego powodu chcesz koniecznie akurat tego UAZa.

    Pozdrawiam,

    Iguan

    -
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 5. Data: 2012-07-23 17:37:27
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Iguan_007" <i...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Albecik,

    >kup sobie suzuki samurai. Samochod swietny w terenie ale i do miasta czy w
    >dluga trase

    Popieram. Mam takiego kumpla w pracy, dłubka i offroadowca. Sprzedał w
    zeszłym roku GAZ (chyba to samo co UAZ) i kupił samuraja, zdaje się nawet
    taniej. Wymienił silnik za niecałe 2 kafle i śmiga.To znaczy śmigał jeszcze
    w maju, potem zmienił firmę ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 6. Data: 2012-07-23 17:46:40
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-07-23 14:29, Iguan_007 pisze:
> [...]
    mozliwa czesc na ebayu. Mozliwosci modyfikacji nieograniczone. Chyba ze jakiegos
    innego powodu chcesz koniecznie akurat tego UAZa.

    Może samurajek za mały i mało rzucający się w oczy ;) A znów robienie z
    niego monstertrucka się szybko kończy, bo silniczek też ma mały...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2012-07-23 17:47:34
    Od: BAREK <b...@p...pl>

> [...]
    mozliwa czesc na ebayu. Mozliwosci modyfikacji nieograniczone. Chyba ze jakiegos
    innego powodu chcesz koniecznie akurat tego UAZa.

    Też o Samuraju pomyślałem, żeby podpowiedzieć jak pytanie autora wątku
    przeczytałem;
    -mały budget; Samuraj, Frontiera, Niva,
    -trochę większy; Patrol, Pajero i LandCruiser ale krótnie,
    -najlepsze LandRover Discovery i Defender,
    -sam top to Mercedes G

    Każdy stopień już pewnie w granicach 10-20tyś do kupienia i tylko
    naprawy/modyfikacje coraz droższe i mniej popularne.
    UAZ może być mało popularny więc i niezbyt wdzięczny do takiej zabawy.

  • 8. Data: 2012-07-23 21:45:32
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Tuesday, July 24, 2012 1:46:40 AM UTC+10, BartekK wrote:

    > Może samurajek za mały i mało rzucający się w oczy ;)

    Oj tam maly. Zalezy do czego porownamy ;)
    http://tinyurl.com/boxn3bp

    >A znów robienie z
    > niego monstertrucka się szybko kończy, bo silniczek też ma mały...

    Nie upieralbym sie tutaj nad wielkoscia silnika. Fakt, fabryczny silniczek 1.3 jest
    beznadziejny na autostradzie.Wiele ponad 100km/h nie pojedziemy a wyprzedzanie (jakie
    wyprzedzanie?) to koszmar. Ale to dotyczy tez tego UAZa.

    A w terenie przy wlaczonym reduktorze? W "mojej" grupie terenowej jest wszystko, od 8
    cylindrowych Land Roverow po male Suzuki. I wlasciwie to chyba jest wiecej korzysci z
    malej wagi, mniejszego zuzycia paliwa i zwinnosci malego samochodu niz z zalet duzego
    silnika. No, jedyny minus to taki ze bedziesz czesciej w blocie ladowal - "puscmy
    Suzuki pierwsze, bedzie latwiej wyciagnac jesli tamtedy jednak nie da sie przejechac"
    ;)

    Pozdrawiam,

    Iguan

    -
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 9. Data: 2012-07-23 22:57:27
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-07-23 21:45, Iguan_007 pisze:
> [...]
    beznadziejny na autostradzie.Wiele ponad 100km/h nie pojedziemy a wyprzedzanie (jakie
    wyprzedzanie?) to koszmar. Ale to dotyczy tez tego UAZa.
    W UAZa wsadzone sensowne V6 - daje radę, mimo znacznie większej masy.
    Większy moment obrotowy na niskich obrotach - i lepiej się w kiepskiej
    przyczepności wyzbierać, niż gazowanie 1.3 benzynki jak z UNO, bo na
    małych obrotach zdycha, a na wysokich wyje i zaraz zrywa przyczepność.
    (pewnie to też dużo zależy od umiejętności, ale takie moje wrażenia po
    jakichś tam własnych przygodach terenowych)
    A i do uaza większa szansa na znalezienie jakichś/odczegoś "poważnych"
    100% blokowanych mostów (do samuraja są, ale drogie bo dla nawiedzonych).

> [...]
    "puscmy Suzuki pierwsze, bedzie latwiej wyciagnac jesli tamtedy jednak nie da sie
    Kwestia tego, co chce się w tym terenie robić. Czy przejechać po polu,
    czy przez bagno. Przy sensownie terenowych gumach (znaczy duże grube
    kolczaste balony) - na oryginalnych mostach suzuki wymięka, bo ma zbyt
    duże przełożenie (nawet z reduktorem, bo duże opony dają prawie x2
    prędkości i /2 mocy).
    A kupować takiego złomka
    http://allegro.pl/suzuki-samurai-1-3i-wtrysk-szeroki
    -most-okazja-i2480416005.html
    i robić takie ładne rzeczy:
    http://allegro.pl/suzuki-samurai-1-3-benzyna-off-roa
    d-4x4-i2480212168.html
    - można. Ale widać ile to kosztuje (i obawiam się że sprzedający więcej
    wsadził, niż chce za to auto, i to już nawet czasu nie licząc). I tak
    dokładając solidniejsze mosty, klatki, inne pierdoły - z "1.3 jakoś daje
    rade" robi się jednak "1.3 jest biedny" i trzeba by zrobić jakiś swap,
    popularne 1.6 z vitary jakoś wchodzi, ale coś innego - bywa ciężko, bo
    jednak nawet w UNO jest więcej miejsca pod maską niż w Samuraiu :)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2012-07-23 23:08:20
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-07-23 22:57, BartekK pisze:
> [...]
    > popularne 1.6 z vitary jakoś wchodzi, ale coś innego - bywa ciężko, bo
    > jednak nawet w UNO jest więcej miejsca pod maską niż w Samuraiu :)
    Jeszcze dodam, że podstawową przeróbką uterenowiającą jest rozsunięcie
    mostów (wycięcie nadkoli itd)
    Potem danie szerszych mostów.
    Potem zmiana wysokości i wzmocnienie ramy...
    Ludzie robią swapy na np 2.0 z Opla, i inne wynalazki, ale nadal na
    szerokość pod maską jest ciasno.
    Więc (skoro i tak jest rama, i jeszcze klatka pewnie dołożona która to
    wzmacnia) wywala się nadkola i robi konstrukcję z rur.
    I tą metodą z początkowego samuraja nie zostaje nic poza nr VIN i
    papierami ;) i tak powstaje zmota, którą w zasadzie można by zrobić bez
    zakupu początkowego samuraja, bo nic z niego nie zostało :) tzw zupa z
    gwoździa.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173