    From: Mario <M...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Allegro się popsuło
    Date: Tue, 6 Jun 2017 22:33:00 +0200

> [...]
    > źrodeł, jednym z nich jest allegro. Szacuje że jakies 40% podzespołów z
    > tego miejsca ściągam, często w taki sposób że kupując kilka dupereli u
    > kogoś dokupuje kilka innych, niepotrzenych dupereli które akurat znajde
    > u niego w absurdalnie niskiej cenie.

    > STM32 jest podrabiany. AtMega podobno też. Ale nie, nie kupowałem
    > podróbek ponieważ to nie były podróbki ani próbki. TME miał (ma?) ceny z
    > kosmosu na wiele półprzewodników. Swego czasu cena procesora który
    > wybralem w prototypie, małego SAM7S skoczyła z dnia na dzień o jakieś

    Ale przecież masz Farnell, Mouser, RS czy digikey. Albo Kamami czy
    Propox. A jeśli wybrałeś do projektu element niedostępny w tych sklepach
    to twój błąd.

> [...]
    > słowy to NIE mogły być próbki jeśli ktoś ma w ofercie 1000 sztuk i
    > sprzedaje. Może to uczciwa cena, najzwyczajniej. Atmega kosztuje
    > powiedzmy 10zł. To samo chcąc kupić u duzego dostawcy może miec cenę
    > dowolną, np. 100zł. I ktoś kupuje. Może cena nie gra roli.
    >
    > [1] Ciekawostka: rozmawiam z kolega który siedzi przed kompem i
    > projektuje elektonikę. Mają nakaz używania podzespołów z 3 sklepów i nie
    > wolno wkładać niczego z zewnątrz poza nimi. Efektem czego ich projekty
    > to najczesciej zły procesor do zadania, złe złacza, złe wszystko. Taka

    Ja gdy chcę użyć jakiś element w projekcie to sprawdzam czy jest
    dostępny w TME/Farnell/RS/Mouser/Digikey. Jak jest w przynajmniej 3 to
    go używam. Co mi po elemencie który może jest trochę bardziej dopasowany
    do zadania, skoro nie jest obecny w normalnych (jak na nasze warunki)
    kanałach dystrybucyjnych. Zastosuje coś dostępnego w jakimś sklepiku
    allegrowym to potem będę musiał faktycznie przepłacać za niego
    siedmiokrotnie w porównaniu do elementów porównywalnych ale obecnych w
    normalnych sklepach.

    --
    pozdrawiam
    MD